Consumator Online

Stire tematica: Topul Restaurantelor

Jurnalul Național : Tanarul care a reusit sa-si vanda afacerea pentru 100 de milioane de dolari fara sa aiba vreodata un alt angajat

sâmbătă 15 aprilie 2017
Tanarul care a reusit sa-si vanda afacerea pentru 100 de milioane de dolari fara sa aiba vreodata un alt angajat

ViralNova, un start-up media similar Buzzfeed, a fost achizitionat in 2015 de compania de media digitala Zealot Networks intr-o tranzactie ce a fost evaluata la 100 de milioane de dolari, potrivit Business Insider
Tanarul care a reusit sa-si vanda afacerea pentru 100 de milioane de dolari fara sa aiba vreodata un alt angajat

ViralNova, un start-up media similar Buzzfeed, a fost achizitionat in 2015 de compania de media digitala Zealot Networks intr-o tranzactie ce a fost evaluata la 100 de milioane de dolari, potrivit Business Insider. Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 14.04.2017, 16:54 | Actualizat: 14.04.2017, 16:54

 

Start-up-ul a fost fondat de Scott DeLong, un tanar de 32 de ani din Ohio, care nu a avut niciodata un alt angajat.  ViralNova a fost initial condus exclusiv de el, iar la continutul site-ului au lucrat inca doi redactori in regim freelance. DeLong a crescut numarul vizitatorilor unici ai site-ului pana la 100 de milioane lunar, fara angajati cu norma intreaga si fara banii unor investitori privati, scrie Business Magazin. 

 

DeLong a lansat website-ul la mijlocul anului 2013 si a inceput cu cateva Google ads pe fiecare pagina. In mai putin de opt luni, website-ul lui genera venituri de sase cifre lunar si milioane de dolari anual, potrivit aceleiasi surse. ViralNova a castigat popularitate pe seama povestilor sociale prietenoase, cu titluri atractive, apreciate pe Facebook. ViralNova a devenit astfel unul dintre putinele start-up-uri de digital media care a crescut datorita Facebook, alaturi de altele precum EliteDaily, Mic, Upworthy si Distractify.

 

Totusi, in ultimul an, Facebook a schimbat algorimtul de publicare din newsfeed, iar schimbarile au influentat negativ atat cativa dintre competitiorii lui DeLong, cat si afacerea  lui. In 2014, el a scris intr-o postare pe Twitter: ”Administrarea unei afaceri pe Facebook este precum deschiderea unui restaurant McDonald’s pe un vulcan activ.”

 

Totusi, ViralNova ar putea deveni printre cele mai de succes astfel de site-uri. Elite Daily a fost achizitionat recent de publicatia DailyMail pentru 50 de milioane de dolari, Mic a strans finantare in valoare de 10 milioane de dolari si Twitter si-a manifestat interesul de a cumpara website-ul, in timp ce Upworthy si Distractifiy au pierdut teren.

 

ViralNova nu a avut insa intotdeauna succes, iar DeLong s-a gandit sa renunte la site, potrivit Business Insider. DeLong a construit anterior website-uri pe care le-a vandut, dar nu a fost niciodata CEO cu norma intreaga. Prima sa afacere online de succes a fost un site dedicat celor pasionati de jocul video Halo 2, care genera venituri lunare de de 500 de dolari din Google Ads.

 

”Acest lucru mi-a deschis ochii: mi-am spus ca daca pot castiga 500 de dolari lunar, pot ajunge cu usurinta si la 5.000 de dolari. Nu exista nicio limita, Internetul este urias”. A lansat apoi GodWine, un website cu povesti motivationale ce rezona bine cu publicul majoritar feminin al Facebook. A vandut site-ul companiei Salem Communications pentru o suma ”schimbatoare de viata”, potrivit Business Insider.

 

DeLong a lansat ViralNova intr-o perioada in care se afla in Barcelona si se plictisea. S-a mutat ulterior in Ohio si a fost surprins de evolutia rapida a site-ului. Opt luni mai tarziu, in ianuarie 2014, stresul administrarii unui start-up de aceasta dimensiunea a devenit prea apasator. Viral Nova ii aducea lui DeLong milioane de dolari, dar el muncea 16 ore pe zi, chiar si in timpul weekend-urilor. A inceput astfel sa colaboreze cu un broker de domeniu cu scopul explorarii oportunitatilor de vanzare.

 

Nu au existat foarte multi investitori interesati de achizitia site-ului, majoritatea voiau sa investeasca in Viral Nova. Ei i-au oferit posibilitatea de a transforma site-ul intr-o afacere reala, prin investitii de milioane de dolari. ”Nu imi doresc responsabilitatea angajarii de personal. Nu vreau sa deschid un birou. Imi place sa decid singur ceea ce urmeaza sa fac. Urasc presiunea”, a declarat el pentru Business Insider la vremea respectiva.

 

Sean Beckner, un antreprenor din New York City, l-a convins pe DeLong sa ramana totusi in joc. A citit despre dorinta lui de a vinde ViralNova, i-a trimis un e-mail lui DeLong si s-a oferit sa cumpere o bucata din companie. Aceasta varianta ii permitea lui DeLong sa fie platit si sa continuie afacerea, avand si suficient timp liber. Dupa luni de intalniri, cei doi au ajuns la o intelegere. Beckner a devenit CEO-ul ViralNova si a alcatuit o echipa executiva formata din CFO-ul Jeff Geurts, vicepresedintele Ryan Elledge si CTO-ul Shaun Tilford.

 

Unul dintre redactorii freelanceri ai companiei, Sara Heddleston, a devenit managing editor si a angajat  redactori. In prezent, ViralNova are 22 de angajati full-time si este pe punctul de a genera 35 de milioane de dolari anul acesta. DeLong se afla in continuare in consiliul executiv al companiei, iar Zealot Networks ii ofera in sfarsit pauza de care avea nevoie. Intrebat daca lucreaza in continuare 16 ore pe zi, a declarat: ”Este mult mai bine acum. Pot sa am putina viata”.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-thumbnails', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });



Autor: