Consumator Online

Stire tematica: Topul Restaurantelor

ziarulfinanciar : ZF Live. Adrian Simion, Guido Coffee: Pariem pe Calea Victoriei, unde am investit 40.000 de euro intr-o cafenea

miercuri 15 februarie 2017
ZF Live
ZF Live. Adrian Simion, Guido Coffee: Pariem pe Calea Victoriei, unde am investit 40.000 de euro intr-o cafenea

Autor: Bianca Dorobantu 14.02.2017

Adrian Simion, antreprenorul care a pus bazele prajitoriei de cafea Guido Coffee, si-a extins afacerea, pariind pe Calea Victoriei, unde a investit 40.000 de euro in cafeneaua Fellow One Coffee, inaugurata pe 1 decembrie anul trecut.

"Am facut cursuri, am experi­men­tat in acesti trei ani cu prajitoria, am acu­mulat experienta in acest timp si  am vrut sa o punem in valoare. Guido Coffee este doar prajitorie si magazin, aco­lo servim cafea to go. Am vrut sa adu­cem un suflu nou pe Calea Victoriei si prin  designul pe care l-am adoptat, mai minimalist", a spus Adrian Simion, invitat la ZF Live.

Pretul unei cafele variaza intre 7 si 12 lei, iar el spune ca ar trebui sa vanda 90 de cafele pe zi, pentru ca afacerea sa nu fie pe pierdere. "Restul produselor conteaza, insa reprezinta 10-20% din ceea ce oferim. In primavara-vara o sa avem si alte produse reci, pe baza de fructe. (...) O parte din echipamente le-am adus de la Guido. Am vrut sa fim undeva pe langa Piata Victoriei. Nu a fost usor sa gasim spatiu care sa se preteze la ce voiam, am cautat pana am gasit ceva sa fim incantati".

Maximul de vanzari a fost atins pe 4 februarie, cand a avut loc cel mai mare protest din Piata Victoriei, pe fondul tensiunilor politice existente. Adrian Simion livreaza cafea atat pentru indus­tria HoReCa, cat si pentru oamenii pa­sio­­nati de cafea. "In piata sunt pre­turi mai mari, insa ne adresam intr-o bu­na ma­sura si cafelei to go, la pachet, este o zona in care sunt destul de multe bi­ro­uri, vrem ca oamenii sa bea o cafea mai buna".

Antreprenorul importa cafea din Anglia, insa si din alte tari precum Etiopia, unde sunt produse cafele cu diferite arome, fructate sau florale.

El spune ca incet-incet, si obisnuintele de consum ale oamenilor in materie de cafea se schimba si sunt preferate cafelele mai putin amare.

"Am facut sesiuni de degustari gratuit, doar cu inscriere, care nu constau doar in degustarea efectiva a cafelei, dureaza trei ore, se numeste cupping, este metoda profesionista de a degusta cafea. In afara de degustat, povestim ce inseamna cafeaua, cat de important e fiecare pas. Degustarea a fost modul in care a aflat cea mai multa lume de noi".

Perioada recomandata pentru consum in ce priveste cafeaua este intre 5 si 21 de zile de la data prajirii, in opinia lui Adrian Simion, iar cafeaua deja macinata care se gaseste in supermarketuri este "un compromis".

Oameni care sa lucreze in industria cafelei se gasesc destul de greu, pentru ca multi au ales sa plece in afara tarii.

"Am fost surprins de cat de bine se misca romanii in restaurante in alte tari si cat de profesionisti sunt. Angajatul trebuie sa fie un om de calitate, sa-l pregatesti si sa creeze un spirit de echipa, nu vedem angajatii ca roboti care doar prepara, conteaza interactiunea cu consumatorul. (...) Am angajat trei oameni, au fost intr-o perioada de trei luni de training, este o provocare, oamenii isi doresc altceva, vor sa se mute, sa-si deschida ei afaceri".

In ultimul timp, atat in SUA, cat si in Europa Occidentala, s-au deschis multe cafenele, care se bazeaza pe calitatea produselor, iar consumatorii au inceput sa-si indrepte atentie catre acele locuri unde primesc cafea de calitate, a mai mentionat el.

Si Romania este vizibila din punctul de vedere al cafelei de calitate, multi participanti castiga competitii mondiale in industria cafelei si sunt bine vazuti in afara tarii.

Adrian Simion spune ca in afara de Bucuresti, si marile orase au cafenele de specialitate, in Cluj-Napoca piata fiind deja dezvoltata.

Pe viitor, Adrian Simion isi propune sa sa muta prjitoria Guido COffe intr-o noua locatie, sa aduca echipamente mai mari si sa vanda si mancare.

 

 



2017-02-15

Autor: