Consumator Online

Stire tematica: Retail

ziarulfinanciar : Retelele din comert, in ceata: au buget doar pe ianuarie

joi 05 ianuarie 2012
Autor: Cristi Moga 04
.01.2012

In ciuda semnelor pozitive de la sfarsitul anului trecut, majoritatea retelelor din comert sunt in continuare reticente si au construit bugete doar pe termen scurt, de o luna sau de trei luni, cum au facut de altfel si in ultimii ani de criza.



Reprezentantii Carrefour, care alaturi de nemtii de la Kaufland sunt cei mai mari jucatori de pe piata hipermarketurilor, nu au dorit sa avanseze nicio estimare privind evolutia consumului in acest an, dar nici oficialii retelei Auchan nu au raspuns solicitarii ZF.

Comertul modern, cel realizat in magazine specializate, precum supermarketuri sau hipermarketuri, cel mai probabil va creste in acest an, ca urmare a investitiilor realizate de majoritatea retelelor anul trecut, dar si a planurilor pentru noi inaugurari in 2012.

Extinderea si aglomerarea tesutului comercial modern lasa insa urme vizibile in vanzarile supermarketurilor existente si a provocat in ultimii ani inchiderea a mii de afaceri mici din comert.

Cei mai agresivi jucatori din retail in ultimii ani, retele de supermarketuri precum Mega Image, Carrefour Market si Profi, discounteri ca Lidl si Kaufland sau hipermarketurile Auchan si Cora, cel mai probabil si-au majorat afacerile anul trecut, iar fiecare dintre aceste companii are pentru 2012 planuri pentru deschiderea unor noi magazine.

Daca, per total, consumul din Romania va creste in acest an, tine in primul rand de increderea oamenilor de a cheltui, lucru de care insa marile companii din comert nu sunt deocamdata convinse.


Autor: