Consumator Online

Stire tematica: Retail

curierulnational : Romanii, comozi cand merg la cumparaturi

miercuri 11 mai 2011
Atunci cand merg la cumparaturi, romanii stabilesc mai multe criterii de alegere a magazinului preferat pentru achizitionarea de produse, printre care amintim: preturile, apropierea de casa ori serviciu, etc
. Potrivit unui studiu JfK, jumatate din romani au drept criteriu de alegere magazinul cel mai apropiat de serviciu sau casa, dar si timpul necesar pentru a ajunge la magazin, o influenta mai mare fiind in randul persoanelor cu virsta intre 45 si 55 de ani. Romanii isi mai aleg magazinul preferat si in functie de preturile practicate, proportia fiind de 46%, cel mai mare impact fiind in randul femeilor si al persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 de lei. Pe locul trei se regaseste criteriul varietatii gamei de produse alimentare si nealimentare, romanii preferand magazinele de tip hipermarket, in timp ce pozitia a patra estre ocupata de criteriul prospetimii si calitatii produselor (16% din totalul populatiei). Criterii de o importanta relativa sunt: personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide, existenta promotiilor si obisnuinta de a merge la un magazin anume. Datele de mai sus fac parte din studiul Shopping Monitor, realizat in noiembrie 2010, pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban, procedura folosita fiind interviul telefonic.
Autor: