Consumator Online

Stire tematica: Telefoane

Bursa : Orange Romania a inregistrat venituri de circa 454 milioane euro

miercuri 29 iulie 2015
Orange Romania a inregistrat venituri de circa 454 milioane euro

     Veniturile Orange Romania au crescut cu 6,4%, in trimestrul al doilea fata de aceeasi perioada de anul trecut, ajungand la nivelul de aproximativ 454 de milioane de euro la finalul primelor sase luni din 2015, potrivit raportului companiei
Orange Romania a inregistrat venituri de circa 454 milioane euro

     Veniturile Orange Romania au crescut cu 6,4%, in trimestrul al doilea fata de aceeasi perioada de anul trecut, ajungand la nivelul de aproximativ 454 de milioane de euro la finalul primelor sase luni din 2015, potrivit raportului companiei.
     Rezultatele operatorului telecom pe piata locala au fost sustinute de avansul serviciilor de telefonie mobila si, intr-o masura mai mica, de cresterea vanzarilor de dispozitive mobile si de servicii de televiziune fixa.
     Presedintele si CEO al grupului Orange, Stephane Richard, a declarat: "Suntem multumiti de rezultatele din primul semestru, care arata o revenire a cresterii veniturilor pentru prima data dupa 2011. Am avut performante comerciale bune in special in Franta, Belgia si Romania, precum si in Africa si in Orientul Mijlociu. In acest moment, avem mai mult de 12 milioane de clienti ai tehnologiei 4G in Europa si vrem sa ne optimizam portofoliul de operatiuni. De asemenea, am anuntat recent un proiect promitator pentru achizitia de operatiuni in patru tari noi".
     In plus, grupul Orange are in plan sa atinga, la sfarsitul anului, un profit EBITDA (n.r. inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) de circa 12 miliarde de euro.
     Raportul companiei mai arata: "Orange Group a avut venituri de 19,5 miliarde de euro in primul semestru, in scadere cu 0,6% in baza comparabila fata de aceeasi perioada de anul trecut. Veniturile au scazut cu 0,8% in Franta in trimestrul al doilea, in timp ce scaderea a fost de 2,5% in Spania.Totodata, Polonia a inregistrat o scadere de 2,3% in trimestrul al doilea, in timp ce veniturile din Belgia si Luxemburg au fost mai mici cu 2,5%, in intervalul mentionat. Celelalte tari europene au avut o crestere medie a veniturilor de 1,8%, clasamentul fiind condus de Romania (+6,4%) si Moldova (+2,2%), in timp ce Slovacia a avut o scadere de 5,2%".
     Potrivit sursei citate, numarul clientilor de servicii mobile ai grupului Orange a fost de 189,8 milioane la data de 30 iunie 2015, in crestere cu 6,9% fata de aceeasi perioada de anul trecut. In Europa, numarul de clienti care au apelat la aceste servicii a fost in crestere cu 5,2%, trendul fiind sustinut de performantele grupului din Spania, Polonia si Romania, in mod special.
     La finele lunii iunie, Orange avea, in tara noastra, 10,205 milioane de clienti, in scadere atat fata de luna decembrie 2014, cat si fata de luna martie 2015, potrivit sursei citate. Totodata, 95% din populatia urbana si 67% din populatia totala a tarii noastre avea acces la serviciile 4G ale companiei, arata testele derulate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), citate de Orange.
     In trimestrul al doilea, folosirea internetului mobil a continuat sa se intensifice in reteaua Orange Romania, traficul de date mobile fiind in crestere cu 112% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2014, pe fondul cresterii vanzarilor de tablete si de smartphone-uri.
     Consumul de internet la viteze 4G a crescut de 10 ori in martie 2015 fata de aceeasi perioada a anului trecut, in reteaua Orange, inainte de extinderea masiva a sistemului, ne-a declarat, recent, Florin Popa, business-to-business director in cadrul companiei. Intr-un interviu acordat ziarului Bursa, domnul Popa a precizat ca in primele trei luni ale anului, in reteaua Orange s-au inregistrat de 13 ori mai multi utilizatori ai acestui tip de servicii comparativ cu perioada similara a lui 2014, 30% dintre acestia fiind din Bucuresti.
     "La numai un an de la lansarea serviciilor 4G Orange in Romania, evolutia traficului de date mobile este semnificativa, de la o medie lunara de 250-300 MB in mai 2014 pe utilizator de smartphone, la 900 MB la sfarsitul primului trimestru din 2015", sustine domnul Popa, subliniind ca Orange va continua dezvoltarea portofoliului de solutii, care sa sprijine companiile locale in transformare si in imbunatatirea eficientei prin folosirea tehnologiilor digitale. 

     *  CE verifica modul in care operatorii telecom incearca sa evite investigatia Concurentei
     Consiliul Concurentei a transmis Comisiei Europene angajamentele primite de la operatorii telecom de pe piata noastra, respectiv Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS, prin care acestia incearca sa scape de investigatia privind un posibil abuz de pozitie dominanta la terminarea apelurilor.
     In cazul in care propunerile vor fi acceptate de Consiliul Concurentei, dupa avizul primit de la Comisie, atunci investigatia in care operatorii de telefonie mobila sunt pasibili de amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri va inceta, potrivit Mediafax.
     "Ca parte a procedurii deschise in aprilie 2011 de Consiliul Concurentei impotriva tuturor operatorilor de telefonie mobila pentru potential abuz de pozitie dominanta pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie, Consiliul a acceptat in iulie 2015 angajamentele propuse de Orange Romania", arata Orange in raportul financiar, subliniind ca o decizie a Consiliului care sa aprobe angajamentele propuse va pune capat acestor proceduri.
     Consiliul Concurentei are in desfasurare o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de fiecare dintre operatorii de telefonie mobila de la noi in propria retea mobila.
     "Fiecare dintre operatorii de telefonie mobila din Romania detine o pozitie de monopol pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie. Companiile investigate au propus Consiliului Concurentei o serie de angajamente care sa inlature ingrijorarile concurentiale ce au condus la declansarea din oficiu a investigatiei privind o posibila discriminare in ceea ce priveste nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei individuale (a fiecarui operator mobil)", potrivit Consiliului Concurentei.
     CC era ingrijorat de faptul ca cei patru operatori practicau tarife diferentiate de terminare a apelurilor, in functie de originea acestora (apeluri initiate si terminate in aceeasi retea, respectiv apeluri initiate intr-o retea si incheiate in alta). Institutia a aratat ca acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail si afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele.

   

2015-07-29

Autor: