News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

curierulnational : Cum pot pierde magazinele online bani chiar de Black Friday

miercuri 11 noiembrie 2015
Cum pot pierde magazinele online bani chiar de Black FridayAdrian Ungureanu / adrian
.ungureanu@curierulnational.roCampaniile de reduceri desfasurate fara automatizare genereaza pierderi financiare într-o perioada în care tot retailul online ar trebui sa faca profitNu mai este mult pâna la Black Friday, o sarbatoare occidentala a cumparaturilor, o traditie care aduce magazinelor online si offline încasari, în unele cazuri, mai mari decât în restul anului. La noi, Black Friday-ul a fost promovat cu pre­cadere de retailerii online, dar s-a vazut chiar si anul trecut, la cea de a patra editie de Black Friday în varianta autohtona, ca înca mai sunt lucruri de pus la punct. Unii s-au pregatit si cu sase luni înainte, dar tot au aparut probleme. În online, cea mai mare problema este avalansa de vizitatori si comenzi.Potrivit celor de la Teamshare, în perioadele cu vârf de vânzari, ca Black Friday, numarul comenzilor primite de magazinele online poate fi chiar de 10 ori mai mare fata de vânzarile dintr-o luna normala. Acest lucru se reflecta cel mai bine în gradul de încarcare la nivel operational, care creste si cu 1000% pentru magazinele fara un soft automatizat, spun expertii Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din România.Cele mai mari greutati în perioadele cu vârf de vânzari sunt resimtite de magazinele care nu si-au automatizat si sincronizat ”bucataria” interna cu ritmul accelerat al comenzilor, preferând sa verifice, proceseze si factureze totul manual. Daca astfel de maga­zine resimt un efort operational cu pâna la 1000% mai mare, automatizarea proceselor scade gradul de încarcare la 100% - 200% fata de situatiile normale, afirma reprezentantii Teamshare.Luând în calcul si marja redusa a vânzarilor, din cauza preturilor promotionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfasurate fara automatizare genereaza, în realitate, pierderi financiare într-o perioada în care tot retailul online ar trebui sa faca profit. ”În cazul maga­zinelor care functioneaza fara automatizari operationale, cu numar mare de comenzi si retururi ce trebuie procesate în câteva zile cu aceleasi resurse umane, la care se adauga si marja redusa a vânzarilor, din cauza preturilor promotionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfasurate fara automatizare nu pot produce profit, ba dimpotriva”, a declarat într-un comunicat remis redactiei Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.Potrivit acestuia, un soft integrat vine în ajutorul magazinelor online tocmai pentru a evita aparitia efectului de bumerang. Odata cu integrarea tuturor sistemelor si aplicatiilor folosite de un magazin online, întregul proces prin care shop-ul preia comanda unui client este automatizat. Datele sunt comunicate direct între aplicatii în timp real, fara a fi nevoie de interventie umana, fapt ce elimina timpii de procesare a unei comenzi. ”Cumparatorii nu au timp sa sune la call-center, pentru a verifica actualitatea informatiilor, întrucât urmaresc ofertele cele mai bune. Efectele negative apar în zilele urmatoare, când livrarile nu se întâmpla în intervalul promis. Automatizarea proceselor previne aparitia acestor situatii”, adauga Marius Panait.Ideal ar fi, sustine Managing Partner-ul Entelion Software, ca singura operatiune ramasa în grija unui operator uman în perioade cu vârfuri de vânzari sa fie transformarea unei comenzi în factura, iar restul proceselor sa fie automatizate. De la inserarea comenzilor si a clientilor noi în platforma de e-commerce, validarea stocurilor si sincronizarea între gestiune si platforma de e-commerce, la generarea AWB-urilor pentru livrare, automa­tizarea este necesara pentru eficientizarea fluxului de vânzari.
Autor: