News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

România liberă : Sase beneficii miraculoase ale cireselor si visinelor

marți 16 iunie 2015

Consumul de cireşe sau vişine are beneficii spectaculoase asupra organismului


. Intre acestea se numără reducerea riscului de gută, atac cerebral şi boli de inimă, scăderea durerilor musculare sau a celor provocate de osteoartrită şi imbunătăţirea metabolismului şi a somnului, scrie huffingtonpost.ca.

1. Reduc riscul de atac cerebral şi boli de inimă

Un studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Michigan a arătat că pigmentul antocianic din cireșe şi vişine, care dă culoarea roșie fructelor, reduce inflamațiile și durerile, reglează nivelul de colesterol din sange și trigliceridele.

Astfel, consumul de cireşe şi vişine poate reduce riscul de atac cerebral, boli de inimă și diabet. In plus, poate avea efecte miraculoase și asupra creierului, prevenind apariţia unor boli neurodegenerative, cum sunt demența sau boala Alzheimer.

2. Reduc durerea provocată de osteoartrită

Un studiu desfăşurat pe un eşantion format din femei cu varste cuprinse intre 40 şi 70 de ani, care sufereau de osteoartrită, a arătat că dacă este consumat de două ori pe zi, sucul de cireşe sau vişine reduce inflamaţiile.

Citeşte şi: Opt fructe de vară care fac minuni pentru organism

3. Reduc riscul de apariţie a gutei

Un studiu publicat in anul 2012 a arătat că bolnavii de gută care au consumat aproximativ 30 de vişine timp de două zile au avut un risc cu 35% mai mic de a dezvolta atacuri de gută decat ceilalţi.

In plus, riscul de agravare a gutei s-a redus cu 75% atunci cand consumul de vişine a fost amestecat cu o substanţă care reduce acidul uric, Allopurinol.

4. Alungă insomniile

Intr-un studiu, participanţii au băut cate 30 ml de suc de cireşe la 30 de minute după ce s-au trezit şi cu 30 de minute inainte de cină. Rezultatul experimentului a fost că participanţii au reuşit să aibă un somn mai  odihnitor, de mai multe ore.

Cireșele incurajează și susțin producerea melatoninei de către organism, care este un antioxidant excelent pentru calmarea sistemului nervos și este utilă in caz de insomnii, nevroze, stări de anxietate și migrene.

5. Ajută la scăderea in greutate

Un studiu efectuat pe şobolani a arătat că un consum regulat de cireșe și vișine previne dezvoltarea ţesutului adipos, chiar dacă animalele au primit alimente bogate in grăsimi.

Vitaminele și mineralele conţinute de vişine sau cireşe favorizează digestia, dar in același timp previn deshidratarea, iar fibrele solubile din compoziție fructelor conferă senzația de sațietate și scad nivelul de colesterol negativ din organism. In plus, aceste fructe conțin multă apă care ajută la stimularea activității metabolismului şi la scăderea in greutate.

6. Reduce durerea musculară

Consumul de cireşe reduce durerea musculară cauzată de exerciţiile fizice intense. Un studiu efectuat pe alergători la maraton a arătat că sportivii care au băut suc de cireşe de două ori pe zi, cu o săptămană inainte de intrecere, au raportat mai puţină durere după cursă, decat cei care au băut un suc placebo.

Laptop Asus cu Windows 8.1 la doar 1199 lei! comenteaza /* (c)
Autor: