News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

ziarulfinanciar : Mercedes-Benz GLK 220 CDI, SUV-ul premium cu un consum mai mic decat cel oficial

marşi 23 iulie 2013
Autor: Bogdan Alecu 22
.07.2013

Mercedes-Benz GLK, SUV-ul compact al constructorului din Stuttgart a beneficiat anul trecut de o restilizare care a cautat sa rafineze si mai mult designul exterior si sa actualizeze partea tehnica. Masina dispune acum de LED-uri integrate in blocurile optice, spoilere fata si spate redesenate pentru a oferi o imagine mai dinamica masinii si noi stopuri cu un contur special.

Cea mai mare evolutie a noului GLK se observa la interior, care nu doar dispune de un nou design, ci si de o calitate net imbunatatita fata de generatia precedenta. Mercedes-Benz a spus adio gurilor de ventilatie clasice si patrate in favoarea unora rotunde si realizate din aluminiu, la fel ca la noul A-Klasse. Aluminiu este prezent acum pe intreaga lungime a consolei, subliniind ca si Mercedes-Benz poate avea o imagine sportiva. Modificari pe consola centrala au mai avut si sistemul audio cu un nou layout dar si volanul care beneficiaza de noi butoane. Alaturi de acestea, trebuie notat si faptul ca maneta schimbatorului de viteze este acum amplasata pe coloana de directie, iar in locul dintre scaune si-a facut loc un nou spatiu de depozitare. Cu toate ca pare o solutie imprumutata de la americani, utilizarea schimbatorului amplasat pe coloana de directie este mult mai rapida si mult mai comoda, iar cine prefera modul manual poate utiliza padelele amplasate in spatele volanului.

Cu toate ca nu este o noutate, sistemul Command utilizat de Mercedes-Benz pare unul dintre cele mai simple si comode din segmentul premium. Fara a fi prea simplu, cum este in cazul modelelor Jaguar, unde cu greu se poate face o diferenta intre interfata de pe limuzine si cea de pe un model de volum, la Mercedes-Benz se poate demonstra ca si un sistem avansat poate fi simplu. Cu toate ca iDrive de la BMW ramane cel mai avansat si spectaculos, atunci cand vine vorba de utilizare in mers, Command este usor de actionat, timpul de acomodare fiind semnificativ mai mic. Tot la un drum lung se poate aprecia cum trebuie ergonomia si confortul scaunelor fata, care sunt exact cat trebuie de mari si exact cat trebuie de moi, oferind in plus si o buna sustinere laterala. Vizibilitatea in masina este buna datorita pozitiei inalte oferite, indiferent de loc. In spate, exista suficient spatiu pentru doua persoane, cand vine vorba de un drum mai lung, dar chiar si de trei. Tot la capitolul spatiu intra si portbagajul cu o capacitate de 450 de litri ? volum mai mult decat suficient chiar si pentru bagajele a patru persoane pentru o vacanta prelungita. Si daca nu e suficient, acesta poate fi extins la 1.550 de litri.

Cea mai mare surpriza din partea lui GLK 220 CDI a reprezentat-o motorul diesel de 2,2 litri si 170 CP cuplat la cutia automata 7G-Tronic cu sapte trepte. Cuplul maxim de 400 Nm ajuta imediat masina inca de la turatii joase, indiferent daca este vorba de un traseu montan sau unul de autostrada, iar cutia de viteze dispune de un foarte bun management de schimbare a treptelor, actionarea fiind foarte rapida.

Prin ce a impresionat motorul? Nu doar prin putere si rafinament, ci si prin consum. Acum cand tot mai multe marci de volum se apropie de segmentul premium, Mercedes-Benz mentine nivelul tehnologic foarte ridicat al motoarelor, astfel incat chiar si un SUV de aproape doua tone poate avea un consum care de obicei  este atins de masinile din clasa mica. Pe un traseu de 300 km intre Bucuresti si Bacau pe DN2 am atins un consum mediu de 5,1 litri/100 km, valoare chiar mai mica decat cea de 5,5 litri/100 km cat indica valoarea oficiala pentru extraurban. Cu toate acestea, traseul nu a fost unul constant - in localitati s-a rulat cu 59 km/h, valoare setata pe tempomat, iar in afara localitatilor cu 90-95 km/h ? secretul fiind reprezentat de utilizarea tempomatului pentru a se rula cu viteza constanta. Mai mult, dupa cei 300 km atunci cand s-a rulat pe un drum de munte pe o distanta de aproape 200 km valoarea consumului mediu a crescut pana la 5,4 litri/100 km, valoare de asemenea sub cea oficiala de drum extraurban.

Cu toate ca poate fi extrem de economic, dieselul de 2,2 litri ofera reprize bune atunci cand situatia o cere, iar cutia retrogradeaza imediat pentru o depasire rapida. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8,7 secunde.

Tipic pentru un Mercedes-Benz, confortul la rulare este unul la nivel inalt, fiecare denivelare fiind amortizata fara zgomot, iar tinuta de drum este foarte buna, pornind nu doar la modul in care suspensia reactioneaza la denivelarile drumului, dar si la directia care ofera un feedback bun.

Printre putinele elemente care pot fi criticate la GLK este absenta unui comutator al sistemului de tractiune integrala care sa permita blocarea diferentialului central, fiind totusi un SUV cu celebra litera ?G? in nume, sau amplasarea comenzilor pentru climatizare mult prea jos pe consola centrala. Pretul sau de pornire de pornire pentru un GLK 220 CDI 4Matic este de 43.710 euro cu TVA, care poate urca cu 10.000-20.000 de euro in funcsie de gradul de personalizare.
 


Autor: