News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

ziarulfinanciar : Audi A3 Sportback: Premium cu accent pe latura practica

luni 15 aprilie 2013
Autor: Bogdan Alecu 15
.04.2013

Anul 2013 am putea spune ca este unul al compactelor premium, avand in vedere innoirea ofertei pe acest segment. BMW Seria 1 a fost primul, lansat in 2012, dar care acum a primit si un sistem de tractiune integrala, a fost urmat de A3 in trei usi, noul A-Klasse de la Mercedes-Benz, urmat de A3 Sportback, varianta in cinci usi a compactei.



Cu toate ca din punctul de vedere al designului exterior noua generatie a A3 Sportback pare doar o evolutie a mo­de­lului precedent, sub caro­serie se ascunde platforma mo­dulara MQB a grupului Volkswagen, aceeasi care se regaseste si pe VW Golf VII, dar si pe Skoda Oc­tavia. Dar cu toate ca este vorba de aceeasi plat­for­ma, spre exemplu A3 este mai lung decat Golf, iar caroseria sa deja poate aminti de un break, desigur, unul elegant.

La interior se poate vedea cel mai mult diferenta intre noua generatie si precedenta. Ideea plansei de bord a fost preluata de la A1 si are la baza ideea minimalismului cu influente retro. La prima vedere consola centrala pare prea simpla, dar acum toate sunt dispuse orizontal, nu vertical. Comen­zile sistemului MMI sunt amplasate intre scaune, fiind foarte usor de accesat chiar si in mers, in timp ce pe consola cen­trala au ramas comenzile pentru climatizare, cele pentru sistemul Audi Drive Select, cel Start/Stop, ESP si senzori de parcare.

Displayul sistemului multimedia este ?ascuns? in plansa de bord si apare atunci cand este por­nita ma­sina. De ase­me­nea, Audi ofera po­si­bi­li­ta­tea de a ?as­cun­de? displa­yul si in timpul mer­sului, rolul aces­tuia fiind preluat de ecranul dintre ceasurile de bord.

Calitatea materialelor este una de nivel inalt, toate butoanele, manetele si manerele fiind placute la atingere cum ar fi butoanele de aluminiu, care nu doar arata bine, ci si se simt bine. In ceea ce priveste spatiul, A3 poate fi comparat cu usurinta cu un model de clasa medie, indiferent daca vorbim de locurile din fata sau spate, sau de un drum mai lung sau mai scurt. Singurul minus ar fi pentru versiunea in trei usi, care ofera un spatiu mai restrans pentru pasagerii spate, dar era de asteptat. Pe de alta parte, varianta cu trei usi ofera o tinuta de drum mai dinamica, lun­gi­mea mai mica a masinii contribuind la o manevrabilitate mai buna.

La confortul pasagerilor contribuie si scaunele confortabile care ofera o buna sustinere laterala, contribuind inclusiv la caracterul sport al masinii.

La capitolul sportivitate, A3 ofera doua alegeri care pot fi luate in calcul - dieselul de 2,0 litri TDI si 150 CP care pariaza atat pe dinamism, cat si pe un consum de 6 litri/100 km dar si pe reprize bune sustinute de cuplu. Tot pe cuplu mizeaza si motorul de 1,8 litri supraali­mentat care vine cu 180 CP cu un cuplu motor disponibil la valoare ma­xima de 250 Nm inca de la mai putin de 1.500 rpm.

Motorul este vivace, urca rapid in ture si mai ales cuplat la cutia S-Tronic, odata ce este selectat modul Dynamic din Audi Drive Select se poate simti demn de emblema S3. In ceea ce priveste consumul, motorul pe benzina nu este cu mult mai gurmand decat cel diesel, consumul mediu la drum lung fiind de aproximativ 7 litri/100 km, in conditiile unui stil de condus mai dinamic.

Model: Audi A3 Sportback 1,8 TFSI

Propulsie: turbo, benzina, L4, 1.798 cmc, tractiune fata, transmisie automata cu sapte trepte, 180 CP la 5.100 rpm, 250 Nm la 1.250 rpm

Performante: 0-100 km/h 7,3 s, viteza maxima 232 km/h, consum mediu 5,6 l/100 km, emisii CO2 130 g/km

Pret de la: 32.690 de euro cu TVA

Plus: Confort la drum lung, motor performant, consum redus

Minus: plansa de bord pare prea simpla pentru un model premium


Autor: