News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

Click : Huo, taxa auto!

marşi 09 aprilie 2013

In targul de masini din cartierul bucurestean Vitan sunt expuse in jur de 1


.500 de masini. Daca intr-o saptamana se vand mai mult de zece e bine. Si alea, nemtesti si cat mai noi. Nimeni nu se leaga la cap cu autoturismele fabricate inainte de 2007, pentru ca ar da pe ele cat nu fac.

Maria Dumitrica se chinuieste de doua luni sa vanda Loganul

?M-am hotarat sa vand Solenza pe care o am de 7 ani si am constatat ca e imposibil", ne-a spus, dezamagita, Andreea E., o bucuresteanca de 35 de ani. Masina ei e din 2004, are putin peste 70.000 km si a costat-o 5.000 de euro in 2006, cand a cumparat-o de la primul proprietar.

Nici Gica nu reuseste sa gaseasca un cumparator pentru masina lui

?M-am gandit acum sa cer pe ea 1.000 de euro. Gresit. Taxa de timbru e de 1.800 de euro. Adica ar trebui sa mai dau cuiva 800 de euro ca sa mi-o cumpere", glumeste femeia. Ce varianta are? ?O dau la un samsar, care o vinde pentru piese".

Din 2008 si pana acum, romanii au tot protestat cu privire la taxa auto

Aberatiile nu se opresc aici! Un Logan fabricat in 2006, Euro 4, pe motorina, cu 54.600 km la bord, se vinde cu 2.550 de euro, insa taxa de timbru este de 1.376 de euro, ceea ce reprezinta mai mult de jumatate din pretul de vanzare. ?Am cumparat o masina romaneasca, un Logan nou, am ajutat economia, nu? Am dat pe el 9.000 de euro. Acum il vand cu 3.000, taxa e de 1.800, deci cu ce ma aleg?", se intreaba retoric Bogdan, un alt ?vanzator" necajit.

Anomalia continua! Pentru un Volkswagen Golf fabricat in 2003, Euro 3, diesel, proprietarul cere 2.750 de euro, dar cel care l-ar cumpara ar trebui sa mai plateasca la stat inca 2.497 euro.

?Acest lucru nu se va intampla niciodata. Cine e prostul ala care sa dea atatia bani? Vom ramane cu masinile si le vom da la fier vechi. Politicienii ne-au nenorocit, au pus la pamant toata piata auto. Stau de doi luni in targ ca sa vand un Logan. Nu il vrea nimeni, desi am lasat la pret 1.000 de euro. Pana la urma, ajung sa-l dau degeaba", s-a plans Maria Dumitrica.

Langa ea sta Gica. El are la vanzare un Renault Laguna, din 2002. ?Pretul e de 2.650 de euro, dar nu e batut in cuie. Negociez pana la 2.000 de euro, dar nu cred ca-i primesc. Taxa de mediu ar costa tot 2.000 de euro", spune, oftand, barbatul. Ca sa nu piarda nici cea mai mica ocazie, cei mai multi vanzatori nu-si mai iau masinile acasa. Le tin in targ cu lunile. Dar pentru asta trebuie sa dea o caruta de bani: intre 450 si 480 de lei pe luna.

Birul auto a intrat in vigoare in martie, cand Ministerul Mediului a introdus Ordonanta de Urgenta privind timbrul de mediu pentru autovehicule. De atunci, taxa pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3 a crescut exagerat, pentru Euro 5 a ramas la aceleasi cote, iar pentru non-Euro, Euro 1 si Euro 2 valoarea timbrului a scazut.

"Politicienii ne-au nenorocit. Vom reusi sa vindem masinile doar la fier vechi"Ion G., 60 de ani, proprietarRomanii cu masini inmatriculate in Bulgaria ar putea ramane fara ele la granitaAutoritatile bulgare le-au pus gand rau romanilor care conduc masini inscrise in tara vecina. Acestea ar putea confisca aproape 35.000 de autoturisme conduse de romani, in momentul in care intra in tara, informeaza cotidianul bulgaresc Monitor, citat de Hotnews.

35.000 de romani au masinile inmatriculate in tara vecina

De ani de zile mii de romani conduc autoturisme inmatriculate in Bulgaria, folosind procure emise de proprietarul oficial, de obicei cetateni bulgari saraci de etnie roma.

Asta pentru ca taxele de prima inmatriculare in tara evcina sunt de opt ori mai mici, in medie, fata de cele din Romania. Proprietarul bulgar primeste pentru acest serviciu intre 25 si 50 de euro si semneaza o procura cu care romanul poate sa conduca linistit masina. In majoritatea cazurilor, o asemenea masina nu costa mai mult de 2.500 euro.

Dar sunt persoane cu sute de autoturisme pe numele lor. Schema este ilegala, iar Fiscul bulgar a inceput sa inspecteze persoanele care au pe numele lor mai multe masini si nimic altceva. Ziarul precizeaza ca se asteapta ca multi romani sa ramana fara masini in perioada minivacantei de 1 mai si de Paste, cand trec granita spre litoralul bulgaresc.


Autor: