News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

Adevarul : Romanii sunt foarte secretosi cu datele lor personale

luni 30 ianuarie 2012
Tot mai multi romani opteaza pentru achizitionarea de bunuri si servicii online, dar 90% din utilizatorii de internet se arata preocupati de protectia datelor cu caracter personal
. Peste 70% din utilizatorii de internet petrec cel putin doua ore online pentru a face cumparaturi sau pentru a se informa despre diferite produse si servicii, arata un studiu realizat de compania de cercetare KPMG in 31 de tari din intreaga lume. Potrivit datelor obtinute, 61% din romanii care folosesc internetul prefera sa achizitioneze astfel bilete de avion sau sejururi in tara sau in strainatate. Aproape jumatate din utilizatori prefera sa cumpere CD-uri, DVD-uri, carti si jocuri video mai degraba online decat din magazine, procentul fiind in crestere fata de anul trecut, insa inca sub media europeana, de 55%. La polul opus se afla produsele de lux. Astfel, doar 14% din romani au declarat ca sunt dispusi sa achizitioneze astfel de bunuri online, fata de 28% media la nivel international. Aproape la fel de putin probabil este ca romanii sa cumpere de pe internet alimente, procentul fiind de numai 20%.   Parerile altora, foarte importante In ceea ce priveste achizitiile, 82% din consumatori sunt influentati in decizia de a alege un produs sau un altul de recenziile celorlalti, 76% de site-urile comparative. Un procent asemanator, de 73%, isi face cumparaturile in functie de promotiile online, iar 64% din utilizatori sunt influentati de bloguri. De asemenea, studiul a evidentat un trend ascendent in ceea ce priveste utilizarea terminalelor mobile si a tabletelor in achizitionarea de produse. In Romania, 18% din respondenti au declarat ca acceseaza aceste servicii de pe smartphone sau de pe tableta. Totusi, in ciuda dorintei de a adopta noile tehnologii si a disponibilitatii consumatorilor de a permite urmarirea datelor personale si a preferintelor de consum, studiul a aratat ca bariera cea mai importanta in adoptarea noilor modele digitale continua sa fie reprezentata de preocuparile utilizatorilor legate de protectia datelor cu caracter personal si de securitate. Astfel, numarul celor preocupati de aceste probleme a crescut in ultimul an de la 75% la 90%. ?Sunt surprins sa constat ca acesta este subiectul cel mai important in randul consumatorilor la nivel global, dar si de faptul ca, de la an la an, aceste ingrijorari sporesc. Oricine reuseste sa fie convingator cu privire la aceasta provocare va obtine un avantaj competitiv semnificativ", a declarat Mihai Rada, director Consultanta in Management la KPMG Romania.
Autor: