News ZP Interceptor
Stire tematica: resurse umane
Wednesday 01 September 2010
Consumul de fructe si legume diminueaza riscul de cancer pulmonar
Riscul de carcinom pulmonar cu celule scuamoase s-a dovedit a fi considerabil mai mic în cazul voluntarilor care au consumat o varietate mare de fructe si legume Consumul variat de fructe si legume diminueaza riscul de declansare a unor tipuri de cancer pulmonar în cazul fumatorilor, arata un studiu publicat în SUA, citat de AFP . "Chiar daca renuntarea la fumat reprezinta actiunea preventiva cea mai importanta în ceea ce priveste reducerea riscului de declansare a cancerului pulmonar, consumul mai multor varietati de legume si fructe poate reduce si el acest risc, indiferent de cantitate", a declarat medicul H. Bas Bueno-de-Mesquita, de la Institutul National pentru Sanatate Publica si Mediu din Olanda, coordonatorul cercetarii efectuate pe un esantion de 450.000 de europeni, dintre care 1.600 sufereau de cancer pulmonar. Riscul de carcinom pulmonar cu celule scuamoase s-a dovedit a fi considerabil mai mic în cazul voluntarilor care consumau o varietate mare de fructe si legume. Potrivit autorilor, varietatea de fructe si legume consumate pare a fi mai importanta decat cantitatea în ceea ce priveste prevenirea acestui tip de cancer. Cercetatorii au studiat efectele consumului a 14 soiuri de fructe si 26 de varietati de legume, indiferent daca acestea erau consumate în stare proaspata, uscata sau în conserve. Desi numeroase lucrari precedente au evidentiat deja influenta consumului de fructe si legume asupra riscului de aparitie a cancerului, acesta a fost primul studiu care a reliefat importanta avuta mai degraba de varietatea de fructe si legume consumate si mai putin a cantitatii acestora.
Autor: |