23 Aug 2019 - 15:01       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: telefoane

Ziarul Financiar :

Zece ani de la ?Revolutia? Cosmote: oferta cu 2.000 de minute in retea la 3 euro care i-a facut pe oameni sa stea la cozi pentru cartele prepay. Cum arata ofertele dupa un deceniu

vineri 04 martie 2016
Zece ani de la ?Revolutia? Cosmote: oferta cu 2
Zece ani de la ?Revolutia? Cosmote: oferta cu 2.000 de minute in retea la 3 euro care i-a facut pe oameni sa stea la cozi pentru cartele prepay. Cum arata ofertele dupa un deceniu

Autor: Adrian Seceleanu 03.03.2016  

 



In urma cu zece ani de zile, pe 2 martie 2006, Cosmote - numele sub care abia se relansase fostul Cosmorom, compania de telefonie mobila ?sora? cu Romtelecom care avea doar 50.000 de clienti si trecuse la mustata pe langa faliment provoca un cutremur pe piata locala de telecom lansand o oferta de neimaginat la acea data, care a reusit sa-i determine pe romani sa formeze cozi in fata magazinelor companiei: 2.000 de minute in retea pentru doar 3 euro.

Oferta, lansata in cadrul unei conferinte de presa de Nikolaos Tsolas - CEO al Cosmote si Costas Kapetanopulos - director de marketing si comunicare - a provocat un soc pe o piata unde cu o suma similara ceilalti doi operatori care dominau autoritar piata - Orange si Connex - Vodafone ofereau doar cateva zeci de minute de convorbiri. Piata mai experimentase diferite oferte agresive - un cent pe minut de exemplu - dar niciodata un operator de telefonie mobila nu venise cu un asemenea pachet - 2.000 de minute de apeluri in retea.

Campania comerciala agresiva - singura sansa a Cosmote de a disloca clienti si de a atrage atentia asupra ofertelor sale pe o piata unde, spre exemplu, Connex Vodafone avea 6 milioane de clienti si lansase deja serviciile de date 3G - a adus utilizatorii in fata magazinelor, cozi formandu-se inclusiv in Bucuresti la magazinul companiei din Bd. Magheru.

Cererea a fost insa atat de mare incat oferta, care ar fi trebuit sa fie valabila pana pe data de 31 martie, a fost sistata pe 22 martie, pentru a nu duce la blocarea retelei. In nicio luna de zile Cosmote atrasese circa 100.000 de clienti - adica aproximativ dublul numarului de utilizatori existenti, si niste clienti care foloseau intensiv reteaua.

Nikolaos Tsolas - CEO al Cosmote Romania (in centrul imaginii) anunta in cadrul unei conferinte de presa ca ?incepe revolutia?: compania lanseaza o oferta cu 2.000 de minute in retea pentru 3 euro   Pentru a face fata cresterii semnificative a traficului din retea si pentru a solutiona suprasolicitarea retelei, reprezentantii Cosmote Romania au apelat la echipamente tehnice si echipe de specialisti din Grecia. Totodata, compania s-a vazut pusa in situatia de a incepe mai repede decat prevazuse componente ale programului de investitii in retea, conform datelor anuntate la acea vreme.

Rezultatele financiare pe primul trimestru din 2006 publicate ulterior de Cosmote au aratat ca operatorul castigase 190.000 de clienti doar pe segmentul de cartele preplatite.

?Revolutia? miilor de minute a ajuns ceva banal pe piata insa doar ani mai tarziu in randul jucatorilor mari si a atins un varf in anul 2011, cand, la un moment dat, Vodafone a aruncat pe piata o oferta cu 10.000 de minute in retea la 5 euro pe luna. Oferta fusese deja depasita ce este drept in martie 2009 de Telemobil / Zapp (un alt operator mic de telefonie mobila care a sfarsit achizitionat de Cosmote in 2009), care lansase o oferta cu 10.150 de minute de apeluri si 10.000 de SMS-uri la 6 euro pe luna.

 

Ofertele la cartele dupa un deceniu

Zece ani mai tarziu Orange si Vodafone continua sa domine piata de telefonie mobila - un operator cu 10, celalalt cu 9 milioane de clienti, in timp ce Cosmote - acum cu un portofoliu de aproape 2 milioane de abonamente si 4 milioane de clienti cu cartele si parte a grupului german Deutsche Telekom de la care a preluat si brandul T - nu se mai afla in niciun caz in pozitia de a-si dori sa cutremure piata cu oferte soc. ?Rolul? este insa preluat de operatorul care este acum cel mai mic de pe piata (conform ultimelor date disponibile oficial) si care vrea, la fel precum Cosmote in urma cu zece ani - sa disloce piata: compania de cablu RCS&RDS cu serviciul sau Digi Mobil.

Mai sunt deci oferte la cartela la trei euro pe luna in prezent?

Dintre jucatorii mari de pe piata Vodafone si Telekom nu au in prezent in oferta nicio extraoptiune cu un cost de 3 euro, tariful pentru extraoptiuni pornind de la 5 euro, conform datelor de pe pagina web a companiilor.

Orange, liderul pietei de telefonie mobila si campionul profitabilitatii din industria locala de telecom dupa datele raportate la Finante in 2014 - are o oferta pentru clientii prepay cu un tarif de 3 euro, doar ca aceasta pare sa fi fost uitata pe site de cativa ani de zile. Astfel, pentru 3 euro credit, Orange le ofera in martie 2016 clientilor 75 minute sau SMS-uri nationale si internationale mobil si fix. Spre comparatie - in anul 2008 Orange le oferea clientilor cu cartele in schimbul a 4 euro un numar de 60 de minute nationale sau 180 de minute in retea.

Rolul ?revolutionarului? este jucat de RCS&RDS, care ofera pentru un credit de 3 euro apeluri si SMS-uri nelimitate in reteaua proprie, 250 de minute nationale, 2 GB de net in reteaua Digi si 100 MB de net prin serviciile de roaming national oferite prin intermediul retelei Vodafone Romania.



2016-03-04

Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu