15 Noi 2019 - 23:34       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: telefoane

Ziarul Financiar :

ZF Mobilio ?16. Revolutia smartphone: Telefoanele inteligente vor transforma modul de a face business

marți 17 mai 2016
ZF Mobilio ?16
ZF Mobilio ?16. Revolutia smartphone: Telefoanele inteligente vor transforma modul de a face business

Autori: Ioana Nita , Cristina Bellu , Stefan Stan 17.05.2016

Adoptia solutiilor care combina comunicatiile cu IT-ul este inca la inceput, dar cresterea va fi exploziva in urmatorii ani, au spus ieri reprezentantii companiilor din telecom la conferinta ZF Mobilio, cu 21 de speakeri.



Peste o jumatate dintre companiile din Romania folosesc  servicii de internet mobil, cele mai ridicate procente de utilizare fiind inregistrate in cadrul companiilor mari care sunt, in prezent, si cele mai deschise la a achizitiona pachete complexe de solutii care combina comunicatiile cu IT-ul, au declarat speakerii participanti la editia cu numarul cinci a conferintei ZF Mobilio.

Economia romaneasca este in crestere, iar sectorul telecom se bucura de aceasta. Companiile inteleg ca trebuie sa faca business din ce in ce mai inteligent si sa utilizeze capacitatile tot mai extinse din zona tehnologiei informatiilor, a spus Ovidiu Ghiman, Director executiv Comercial Segment Busi­ness in cadrul Telekom Romania, cel mai ma­re grup de comunicatii fixe si mobile de pe piata.

?Retail, transport, servicii medicale si finan­ciare. Acestia sunt ?early adopters?. Companiile mari sunt mult mai deschise spre inovatie. Compa­niile mici sunt in continuare foarte concentrate pe reducerea costurilor si problemele businessurilor lor?, a explicat Ghiman.

?Exista cateva industrii care adopta mai de­vreme trendul digitalizarii. Sunt multe solutii pe pia­ta, dar cand incepem sa ne uitam la solutiile par­ticulare lucrurile se schimba. Industria de dis­tributie si industria serviciilor financiare se numara printre industriile care adopta mai rapid solu­tiile combinate intre IT si industria de comu­nicatii?, a declarat Valeriu Nistor, director Enterprise Business Unit in cadrul Vodafone Romania.

?Vodafone si-a propus sa integreze serviciile de IT si serviciile de comunicare intr-o singura platforma. Vrem sa crestem aceasta zona, pentru ca in foarte scurt timp vom vorbi de o singura industrie. Solu­tiile cele mai utilizate pe termen scurt din punc­tul nostru de vedere sunt supra­ve­gherea video, managementul flotei si digital media signage?, a adaugat el.

?Penetrarea de smartphone si internet mobil este diferita intre companiile mari si cele mici. In companiile de sub 50 de angajati avem penetrare de sub 50%. Pe masura ce dimensiunea si puterea financiara ale companiei cresc, creste si nevoia de solutii de colaborare, iar penetrarea ajunge la peste 80%?, a declarat Florin Popa, Business to Business Director Orange Romania.

?Noi vom lucra pe partea de solutii de digitalizare, iar pentru IMM-uri vom vedea o crestere de penetrare a smartphone-urilor, insa evolutia nu va fi foarte rapida. In urmatorii 3-5 ani, IMM-urile se vor orienta spre serviciile software, vom vedea o decolare a solutiilor software?, a spus Valentin Popoviciu, vicepresedinte al RCS&RDS.

?Este evident ca aceasta crestere este generata de cresterea penetrarii si a numarului de dispo­zitive pe piata. Suntem la inceputul unei cresteri sanatoa­se care vine din cresterea utili­zarii unor aplicatii noi. Cresterea utili­zarii internetului a adus dupa sine modalitati de a-ti face businessul diferit. Acum 2-3 ani acce­sarea datelor companiei de la dis­tanta era dificil. Astazi lucrurile sunt mult mai simple?, a explicat Florin Popa.

Una dintre tendintele principale pe piata de mobil in anul 2015 fata de anul 2014 este cresterea accelerata a conexiunilor 4G. O a doua tendinta este miscarea utilizatorilor dinspre pre-pay spre post-pay, unde se vede o scadere clara a utilizarii cartelelor pre-pay si mutarea lor spre post-pay, datorita internetului. O a treia tendinta este legata de cresterea gradului de utilizare a serviciilor mobile, pe toate segmentele, inclusiv ca numar de SMS-uri sau roaming, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM, in cadrul conferintei ZF Mobilio ?16.

?Internetul este motorul pietei locale de telecom. Avem 18,7 mil. de conexiuni active, o crestere de 16%. Traficul pe fix reprezinta inca 97% din totalul internetului folosit. Portiunea internetului mobil este inca relativ mica. Avem aproximativ 14,7 milioane de conexiuni active in banda larga, o crestere de 22%. Pe 4G avem 2,7 mili­oane, o crestere de 243%. Cresterea conexiunilor pe baza de abonamente a ajuns la 9 milioane, adica o crestere de 40%, iar pe cartelele pre-pay avem 5,7 mi­li­oane, o crestere de numai 1%?.

?Numarul de utilizatori de telefonie mobila s-a pastrat relativ constant, insa se vede o crestere a utilizarii pe baza de abonament. Avem aproximativ 10,7 mil. de utilizatori, o crestere de 8,3%, iar pe baza de cartele preplatite, o scadere de 4,7%, la 12,5 milioane?, a mai spus presedintele ANCOM.

Catalin Marinescu a declarat de asemenea ca se asteapta ca anul 2016 sa fie unul de crestere pentru industria locala de telecom. ?Cred ca anul 2016 va fi un an de crestere pentru industrie. Cred ca vom vedea din ce in ce mai multe astfel de proiecte aplicate, implementate. Proiectele incepute si dezvoltate vor stimula industria. Vrem din ce in ce mai mult sa fim conectati, vrem sa avem acces de pe orice terminal la toate fisierele noastre. Din studiul de piata pe care l-am facut toti utilizatorii vor sa fie conectati la internet. Modul acesta de viata se va dezvolta in continuare, iar aceasta va stimula piata de comunicatii electronice si va stimula si afacerile?.

 

Catalin Marinescu, presedintele ANCOM: 

Internetul este motorul. Avem 18,7 mil. de conexiuni active, o crestere de 16%. Avem o dublare a traficului total, aproape 99.000 terrabytes si un trafic mediu lunar care se dubleaza, la 0,48 GB. 

Traficul pe fix reprezinta inca 97% din totalul internetului folosit.

Portiunea internetului mobil este inca relativ mica. Avem aproximativ 14,7 milioane de conexiuni active in banda larga, o crestere de 22%. Pe 4G avem 2,7 milioane, o crestere de 243%.

Cresterea conexiunilor pe baza de abonamente a ajuns la 9 milioane, adica o crestere de 40%, iar pe cartelele prepay avem 5,7 milioane, o crestere de numai 1%.

 

 

Ileana Chermenschi, GfK Romania:

Cifrele sunt clare ? crestem, iar smartphone-ul este si va fi in continuare device-ul pe care ne vom conecta cel mai mult.

Cum se conecteaza romanii (date valabile pentru 2016): 33% wearables,126% smartphone, 32% PC, 39% set top box, 31% smart TV, 61% altele.

Comparativ cu alte tari, smartphone-ul va deveni principalul device de pe care se vor conecta romanii.

Credem ca smartphone-ul va deveni hub-ul vietii noastre. Acest lucru va determina doua lucruri: mediul business to business (B2B) va trebui sa devina tot mai costumerizat si limitarile traditionale ale unui business vor disparea.

 

Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei:

Piata se dinamizeaza, se erodeaza pozitiile puternice pe care le au in piata unele companii, creste concurenta, creste comertul online. Mi-as dori foarte mult sa vad sistemele de plati avansand.

Concurenta din sistemul bancar e net inferioara ca rezultate aceleia din piata telecom. Toate acestea vor face sa aduca efecte pozitive pentru consumatori, sa deschida pietele unde nu avem destula concurenta. Daca sunt plangeri deschidem investigatii. Daca sunt firme dominante, mari, trebuie sa fie foarte atente la ceea ce fac. Daca sunt plangeri, trebuie sa le analizam. Noi nu trebuie sa fim ceva ce impiedica evolutia pietei.

 

 

 

Adrian Seceleanu, editor ZF, a moderat ieri dezbaterile despre transformarile pe care le va aduce mobilul in toate sectoarele economiei

 

Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business la Telekom Romania:

Avem o penetrare cu dispozitive mobile si o penetrare cu internet fix sau mobil la cote foarte ridicate. Acesta este un lucru bun, stim ca Romania este in fata multor tari si ca exista o competitie acerba intre operatori pentru a dezvolta infrastructura.

Aspectul cel mai important este cum se transforma aceasta adoptie de tehnologie intr-un instrument pentru companii in vederea cresterii productivitatii si relatia cu clientii. Incercam de 2-3 ani sa nu mai discutam atat de mult despre plati, ci despre modul in care putem sa ii ajutam cu tehnologiile pe care le oferim. Companiile sunt din ce in ce mai constiente ca trebuie sa isi foloseasca resursele diferit.
 

Florin Popa, business to business director, Orange Romania:

Penetrarea de smartphone si internet mobil este diferita intre companiile mari si cele mici. In companiile de sub 50 de angajati avem penetrare de sub 50%. Pe masura ce dimensiunea si puterea financiara ale companiei cresc, creste si nevoia de solutii de colaborare, iar penetrarea ajunge la peste 80%.

Este evident ca aceasta crestere este generata de cresterea penetrarii si a numarului de dispozitive pe piata. Suntem la inceputul unei cresteri sanatoase care vine din cresterea utilizarii unor aplicatii noi. Cresterea utilizarii internetului a adus dupa sine modalitati de a-ti face businessul diferit. Acum 2-3 ani accesarea datelor companiei de la distanta era dificila. Astazi lucrurile sunt mult mai simple.
 

Valeriu Nistor, director enterprise business Unit, Vodafone Romania:

Compania Vodafone a fost implicata in solutii complete combinate intre solutiile IT si solutiile de comunicare. Vodafone si-a propus sa integreze serviciile de IT si serviciile de comunicare intr-o singura platforma. Vrem sa crestem acesta zona, pentru ca in foarte scurt vom vorbi de o singura industrie. Solutiile cele mai utilizate pe termen scurt din punctul nostru de vedere sunt supravegherea video, managementul flotei si digital media signage.

 

Valentin Popoviciu, vicepresedinte RCS&RDS:

IMM-urile nu au inca un motiv suficient de important astfel incat sa creasca costurile pentru solutiile software. Noi vom lucra pe partea de solutii de digitalizare, iar pentru IMM-uri vom vedea o crestere de penetrare a smartphone-urilor, insa evolutia nu va fi foarte rapida, va depinde de aplicabilitatea acesteia si de costuri. In urmatorii 3-5 ani, IMM-urile se vor orienta spre serviciile software, vom vedea o decolare a solutiilor software.

Aurel Netin, director & country general manager Lenovo Romania:

Din punctul de vedere al echipamentelor este o usoara scadere la nivelul pietel de PC-uri. Vorbim undeva la 700-800.000 de unitati, undeva la 500.000 sunt notebook-uri. Piata de tablete a inceput sa scada dupa o expansiune extraordinara. Cred ca vom avea o scadere de 20% pe Romania, undeva la 700.000 de unitati. Pe piata de smartphone-uri vedem undeva la 3 milioane de dispozitive. Pe piata de tablete cresterea va fi asigurata de tablete cu Windows. Pe partea de smartphone-uri este o crestere pe piata cu ecrane de 5 inci si pe piata de phablete.

 

Adrian Floarea, CEO certSIGN:

Noi am inceput de trei ani sa ne uitam cu mare atentie la zona tehnologiilor mobile. Noi suntem un jucator pe zona serviciilor de securitate informatica si am incercat sa tratam si sa venim cu solutii pe aceasta zona. Daca acum 2-3 ani erau considerate solutii de nisa, concepte de bring your own device sau securizare, in care lumea miza pe infrastructura proprie din companie, in ultimul an am vazut un potential destul de mare din piata. Sunt o serie de companii care incep sa migreze pe zona de mobilitate.

 

Ionut Grossu, Service-Return.Com:

Companiile incep sa caute beneficiile personalizate de service. Tot mai multe companii doresc beneficii personalizate de service. In Romania suntem noi cu aceste servicii pe piata, dar exista semnalele pozitive. Recent am introdus serviciul de return dedicat retailerilor online. Daca in anii anteriori diferenta dintre doua terminale se facea prin invovatie si tehnologie, astazi o zona importanta este reprezentata de servicii. Apple si Samsung reprezinta circa 70% din terminalele sosite intr-un hub Service-Return.com. Tabletele, desi au un tred descendent pe piata, reprezinta totusi o achizitie foarte buna. La noi, doar 1% reprezinta procentul de tablete care ajung in hub-urile Service-Return.com, in timp ce 99% sunt telefoanele mobile.

 

Lucian Peticila, director general Allview:

Allview a ajuns anul trecut la vanzari totale de un milion de unitati pentru dispozitivele mobile de la intrarea pe acest segment. Anul acesta estimam o crestere de 10% a cifrei de afaceri. Pentru piata europeana am creat un business separat. Am deschis un birou in Polonia. Este destul de dificil de activat pe piata externa, fiind o piata mult mai matura, dar incercam sa ne dezvoltam pentru a ne fi mai usor in afacere. Anul trecut un procent de 12%-15% din cifra de afaceri a fost realizat din piata externa.

Marius Costin, country manager PayU Romania:

In Romania platile cu cardul reprezinta 10% din totalul platilor din e-commerce, aici includem platile simple cu cardul si platile cu rate fara dobanda. 1% reprezinta celelalte metode: wire transfer, e-transfer ? internet banking si 89% reprezinta in continuare cash on delivery. Desi cresterea platilor din dispozitive mobile a crescut in ultimii cinci ani, inca este loc de crestere in zona aceasta. In momentul de fata e-commerce reprezinta 2,9% din total retail Romania. Daca luam 10% care reprezinta platile online cu cardul, din acestea doar 30% sunt de pe dispozitivele mobile. Nu putem vorbi de un efect de masa, inca este loc pentru o explozie in domenie.

 

Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro:

Aproximativ 60% din venitul nostru vine din Bucuresti. Cosul nostru mediu este undeva la 800-850 de lei, un cos foarte mare de achizitie. Noi accesam o anumita gama de clienti, care au puterea financiara de achizitie. Se inoveaza foarte mult in zona de one click pay, sa faci dintr-un singur click o plata online. In 2011 am fost printre primele magazine online care au lansat o aplicatie de mobil. In aprilie anul acesta am relansat aplicatiile noastre mobile, in care credem foarte mult. Avem aplicatii atat pe iOS, cat si pe Android, care au cateva sute de instalari pe zi. Suntem incurajati sa impingem si noi catre client ideea de plata online.

 

Cristina Popa, deputy CEO, Fashion Days:

Peste 50% dintre comenzile Fashion Days de anul acesta au fost plasate de pe dispozitive mobile, iar peste 20% dintre comenzi au fost achitate cu cardul. Incurajam acesta zona datorita potentialului acestui canal. Evident suntem influentati de piata. Am vazut mobile-ul ca o tendinta in piata si am inceput sa investim in aceasta zona. Rata de retur pentru o comanda platita cu cardul este mult mai mica. Pe frontul platilor de anul trecut am avut zeci de mii de comenzi plasate cu cardul. Avem clienti care au si sute de comenzi platite cu cardul. Pentru Bucuresti si Ilfov procentul este de 50%, urmate de Cluj, Timisoara, Iasi si Brasov.

 

Felix Crisan, CTO & co-founder Netopia MobilPay:

O tranzactie din zece este realizata cu cardul. In Romania, circa 25-30% dintre tranzactiile facute cu cardul sunt facute de pe dispozitive mobile. Este o crestere substantiala daca ne gandim ca in Japonia aceasta rata este de 50%, iar in America si Anglia aceasta rata ajunge la 35-40%. In conformitate cu ARB, in Romania sunt 13 milioane de carduri, iar dintre acestea sub 10% sunt folosite pentru plati online. Jumatate din platile facute cu cardul sunt din Bucuresti, 5% din Cluj si Timisoara, 4% din Iasi si peste 3% din Constanta. Pentru mobile wallet avem 40.000 de utilizatori, iar valoarea bonului mediu platit prin intermediul acestuia este de 60 lei.

 

Dorin Penea, Cisco Romania:

Fiecare persoana are o alta intelegere asupra ceea ce inseamna smart citysi isi doreste altceva de la un oras inteligent. Smart city inseamna in primul rand nevoile cetatenilor din orasul respectiv si cum poate tehnologia sa le adreseze. Este vorba despre o viziune, si chiar daca aceasta pare un termen corporatist, este nevoie de implicarea autoritatilor, a mediului de afaceri si antreprenorilor. Un oras inteligent este un oras care foloseste tehnologia pentru un trafic mai bun, un aer mai curat, pentru zone sigure, unde putem sa ne petrecem timpul liber, noi si copiii nostri.

 

Razvan Ionescu, director de marketing pe segmentul business,Telekom Romania:

Smart city nu inseamna numai implementarea unor componente distincte, ci mai degraba o strategie. Noua ne este mai greu sa stabilim o strategie pe 5-10 ani. Incercam sa aducem niste componente scalabile, care sa demonstreze beneficiile. Noi incercam prin niste proiecte pilot sa demonstram ce se poate face. Nivelul de maturitate al proiectelor de tip smart city nu este extrem de avansat. Credem insa ca 2016 este un an care vede deja modificari. Sunt niste beneficii palpabile pe care primarii le pot aduce oamenilor din orasul lor.

 

Silviu Bulzan, key account manager Office & Industry CEE, Philips Lighting:

Smart city este in primul rand un oras luminat. Corpurile de iluminat reprezinta cea mai extinsa infrastructura fixa. Un oras luminat inseamna un oras conectat unde simti ca ai libertate in orice moment si unde ai acces la orice doresti. Administratiile locale au fost primele care au implementat solutia smart city, dar sistemul merge si in cazul companiilor private. Cred ca pe masura ce lucrurile avanseaza va fi din ce in ce mai usor sa implementam astfel de solutii. O solutie smart office este sa ne folosim de solutiile existente. Prin intermediul sistemelor de iluminat putem monitoriza absolut orice.

 

Ionut Cotoi, CEO & co-founder, DeviceHub.net:

Solutia de smart city ar trebui sa ofere o vizune unitara asupra resurselor orasului

Solutia de smart city ar trebui sa ofere o vizune unitara asupra resurselor orasului si ar trebui sa creasca nivelul de trai al locuitorilor. Mi-ar placea de exemplu sa avem un sistem prin care sa putem inchiria usor biciclete in Bucuresti. Din 2011 avem o solutie pentru gestiunea transportului public care a fost implementata 100% in Sibiu, iar anul acesta am reusit sa incheiem contracte cu alte doua orase mari din tara si avem in curs de semnare un al treilea contract. In Romania cererea pentru internet of things (IoT) este foarte mare.

 

Cristian Patachia, development & innovation manager,Orange Romania:

Smart city inseamna pentru administratii si operatori lucruri diferite, dar important este ca aspectul de smart city a fost recunoscut la nivel international si s-a lansat un focus grup, care isi pune problema standardizarii platformelor. Proiecte de tipul smart city au inceput sa apara de 2-3 ani. Partea de conectivitate in Romania este la un nivel superior fata de celelalte tari din Europa. Bucurestiul a iesit in top 10 la nivel mondial in partea de conectivitate.



2016-05-17

Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu