20 Aug 2018 - 07:31       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Un sfert din banii pentru produse non-alimentare merg catre detergenti, scutece si hartie igienica

marți 03 ianuarie 2012
Autor: Cristina Rosca 03
.01.2012

Detergentii de rufe, scutecele pentru copii si hartia igienica sunt bunurile non-alimentare care au cea mai mare pondere in cosul de cumparaturi al romanilor, raportat la valoarea cosului (si nu la volumul acestuia). Astfel, peste 14% din banii cheltuiti de un roman la cumparaturile de produse non-alimentare merg pe detergenti de rufe, arata o analiza a companiei de cercetare de piata Nielsen. In aceasta analiza nu sunt incluse tigarile.

Banii romanilor mai merg pe deodorante (5,3% din buget), sampoane (5,1%) si pasta de dinti (3,9%). In topul celor mai "costisitoare" 15 produse din cosul de consum intra si produse care nu sunt necesare traiului de zi, precum bateriile sau lamele de ras, insa ale caror preturi sunt de regula mai mari, motiv pentru care acestea intra in acest top. Un roman cheltuie anual la cumparaturi, atat in retailul modern, cat si in cel traditional - circa 762 de euro, potrivit calculelor ZF.

Calculele au fost facute pornind de faptul ca anul trecut comertul local a fost de 16 miliarde de euro, iar populatia Romaniei este de 21 de milioane de locuitori. In totalul cosului de consum produsele non-alimentare au o pondere de 15,8%, potrivit datelor Nielsen.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu