20 Aug 2018 - 07:34       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Click : Uite in ce conditii poti sa returnezi produsele cumparate!

miercuri 28 noiembrie 2012

Ai primit cadou o camasa care nu e pe masura ta? Ti-ai cumparat o pereche de pantofi care te strang? Sau, poate ai achizitionat un produs defect


. Nu dispera! Toate aceste obiecte se pot returna si, mai mult, iti poti primi banii inapoi. Specialistii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor te invata cum sa procedezi in astfel de cazuri.

Cand returnam produsele?

Produsele non-alimentare au un termen de garantie intre 30 de zile si 2 ani, timp in care acestea pot fi duse la reparat gratis sau, daca nu se pot repara, pot fi inlocuite.

Acestea trebuie insa sa prezinte defectiuni majore din cauza carora sa nu mai functioneze la capacitatea lor maxima sau chiar deloc. Potrivit legii, vanzatorul nu este obligat sa-ti dea banii inapoi ori sa-ti schimbe obiectul daca nu-ti mai place culoarea, modelul, marimea sau croiala. Pentru a fi reparat gratuit sau inlocuit, produsul trebuie sa se defecteze in perioada sa de garantie, iar tu trebuie sa prezinti bonul fiscal si factura. Repararea se face in termen de maximum 15 zile de la primirea in service.

Inlocuirea produsului defect cu unul nou

In momentul in care specialistii de la service nu pot repara produsul defect, magazinul de unde l-ai achizitionat este obligat sa ti-l inlocuiasca cu unul nou. La magazin trebuie sa te prezinti cu produsul defect ambalat in cutia sa originala si impreuna cu toate accesoriile sale. De asemenea, trebuie sa ai la tine factura si bonul fiscal.

Iti vrei banii inapoi?

Daca in magazin nu exista pe stoc un produs identic cu cel defect, atunci clientul are dreptul de a-si cere si de a-si primi banii inapoi. Este ilegal ca vanzatorii sa te refuze. De asemenea, este ilegal ca vanzatorii sa afiseze pe geamul magazinelor anunturi de genul ?produsele achizitionate nu se mai returneaza". Daca ai observat un astfel de anunt, poti contacta comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor depunand o reclamatie.

Uite ce nu poti returna!

Prin insasi natura lor, anumite produse nu pot fi returnate comerciantului. Acestea sunt produsele cosmetice, de igiena personala (sapunuri, geluri de dus, sampoane) si produsele de lenjerie intima.

Ai primit un cadou inutil? Schimba-l!

In cazul in care ai primit un cadou care nu-ti place sau este inutil, il poti schimba cu un alt produs numai daca vanzatorul sau comerciantul este de acord. Multe magazine aplica politica bunavointei, drept pentru care clientul fie primeste banii inapoi, fie i se schimba produsul cu un altul. De exemplu, daca ai primit o camasa care nu este pe marimea ta, te poti duce la magazin sa o schimbi cu una potrivita.

Ce te faci daca ai pierdut bonul?

Daca ai pierdut bonul fiscal sau factura produsului pe care vrei sa-l returnezi, incearca o alta modalitate de a dovedi ca l-ai cumparat din magazinul respectiv. Dovedeste cu ajutorul cardului de credit, al unui voucher sau chiar al etichetei ca obiectul provine din magazinul respectiv. Esti nemultumit? Uite cui te adresezi!Consumatorii care considera ca anumite drepturi le-au fost incalcate trebuie sa se adreseze, mai intai, magazinului pentru rezolvarea lor pe cale amiabila. Daca acest lucru nu se intampla, consumatorul trebuie sa se adreseze structurilor teritoriale (comisariate judetene) ale ANPC. De asemenea, consumatorii pot suna si la numarul de telefon 0800.080.999.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu