22 Iul 2018 - 06:19       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Click : Uite asa prepari cel mai bun sandvis!

luni 30 iulie 2012

Este gustos si hranitor


. Il mancam cu placere la serviciu, pe strada sau la scoala. Cateodata, chiar si acasa, daca nu avem timp sa preparam mancare gatita, consumam sandvisuri. Dar stii sa pregatesti un sandvis sanatos? Iata ce ingrediente trebuie sa folosesti pentru a-ti proteja sanatatea.

Evita painea alba!

Nu consuma paine alba. Aceasta nu contine fibre, vitamina B si nici minerale, are un index glicemic foarte ridicat, iar excesul de glucoza se depune sub forma de grasimi sau colesterol pe vasele de sange.

Specialistii in nutritie recomanda consumul de paine din faina integrala de grau sau secara.

Mananca paine integrala!

Painea integrala contine fibre care regleaza tranzitul intestinal, vitamina B, indexul glicemic este mult mai mic, contine saruri minerale si multe proteine.

Alege cu incredere untul!

In cazul in care nu ai timp sa prepari un sos rapid din branza, iaurt si verdeturi poti folosi pentru ungerea feliilor de paine unt.

Untul e o buna sursa de grasimi, vitamine si minerale. Se recomanda un consum moderat, in jur de 40 g de unt pe zi.

Foloseste sos preparat in casa!

Pentru a unge feliile de paine poti prepara un sos din branza framantata, iaurt si castraveti rasi sau diverse legume tocate marunt.

Poti adauga sosului si verdeata tocata. Evita sa ungi feliile de paine cu maioneza pentru ca aceasta trebuie sa fie consumata doar in stare proaspata.

De asemenea, nu folosi pate de ficat la cutie pentru ca produsul contine, pe langa cantitati mici de ficat, cantitati apreciabile de grasime animala, sorici, amidonuri si E-uri care il fac indigest si lipsit de valoare nutritiva.

Consuma carne de pui fiarta sau la gratar!

Recomandata este carnea de pui la gratar sau fiarta. Cumpara pulpa de pui desosata sau piept. Evita prajelile de orice fel.

De asemenea, este indicat sa nu consumi snitel, chiftele, ceafa de porc sau cotlet de porc, mezeluri, branza topita sau omleta. Evita carnea pane!

Legumele trebuie sa fie cat mai proaspete

Intr-un sandvis putem pune salata verde, frunze proaspete de varza, castraveti, ardei gras, rosii taiate feliute.

Alege din piata legume proaspete, care sa nu prezinte pete, sa nu fie lovite sau pe alocuri stricate.

De asemenea, poti pune intre cele doua felii de paine integrala fire de patrunjel sau marar proaspat.

Pune in sandvis muraturi!

Poti folosi castraveti murati sau gogosari murati. Da­ca doresti mai multe sor­timente de legume murate poti consuma muraturi asortate. Taiate in bucatele mici, acestea pot fi puse intre cele doua felii de paine.

Cele mai bune muraturi sunt cele in saramura. Legumele murate in sare nu numai ca isi conserva proprietatile si vitaminele, dar le si amplifica. Sunt garnitura perfecta pentru mancaruri pregatite cu carne.

?Painea integrala cu seminte contine acizi grasi si Omega 3?

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare

Gheorghe Mencinicopschi ne spune care sunt proprietatile altor doua sortimente de paine pe care le consumam in mod regulat.

Painea integrala cu seminte. ?Este o paine multi-cereale, cu seminte ce contin acizi grasi Omega 3 si au proprietati antiinflamatorii.

Contine fibre si este preparata dupa un proces tehnologic multifazional care dureaza 24 de ore. Calitatea este superioara, iar fermentatia lenta, in timp".

Painea graham. ?Este un produs foarte bun, care merita consumat cu orice ocazie. Este sanatos si poate fi cumparat cu incredere".


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu