21 Oct 2019 - 18:27       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Gandul : Topul celor mai reclamate agentii de turism in 2012. De ce s-au plans romanii la Protectia Consumatorilor

vineri 29 iunie 2012

Romanii care vor sa isi achizitioneze pachete turistice catre diferite destinatii din tara si din strainatate trebuie sa acorde o atentie deosebita agentiilor de turism carora li se adreseaza pentru obtinerea unor astfel de servicii


.

De la inceputul anului 2012 si pana in prezent la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti (CPCMB), aflat in subordinea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), au fost primite 119 reclamatii din partea clientilor nemultumiti de serviciile oferite de agentiile de turism, conform datelor transmise gandul.

Plangerile depuse de catre clientii care au intampinat neplaceri au vizat 28 de operatori economici.

Primul loc al topului celor mai reclamate agentii de turism, in perioada 1 ianuarie - 26 iunie, este ocupat de Shell Tour, o agentie ai carei proprietari au fost si sanctionati in urma controalelor inspectorilor ANPC cu suma de 30.000 de lei.

La polul opus, 12 dintre cei 28 de operatori economici au fost reclamati la ANPC doar o singura data, in prima jumatate a acestui an.

Printre nemultumirile clientilor s-au numarat schimbarea locului de cazare, probleme legate de conditiile igienico-sanitare sau de transport, dar si informarea cu privire la ora zborului si la continutul meniurilor.

Top 10 cele mai reclamate agentii de turism in 2012

1. Shell Tour - 19 plangeri

2. Rex Travel - 16 plangeri

3. Big Travel - 12 plangeri

4. Concept Travel - 9 plangeri

5. Queen Travel - 8 plangeri

6. Europa Travel - 6 plangeri

7. Cara Travel - 5 plangeri

8. Virgin Tour - 4 plangeri

9. World Travel Experience - 4 plangeri

10. Cristian Tour - 3 plangeri

In urma controalelor efectuate, inspectorii autoritatii au constatat faptul ca reclamatiile depuse au fost intemeiate doar in cazul a patru agentii de turism, mai exact Shell Tour, Big Travel, Rex Travel si Queen Travel.

Plangerile care au vizat acesti patru operatori economici au cuprins aspecte privind anularea excursiilor contractate de catre turisti si nereturnarea contravalorii pachetelor turistice achizitionate, in ciuda faptului ca ei nu au beneficiat de acestea.

Inspectorii ANPC au sesizat, in urma verificarilor realizate, atat reprezentantii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), cat si pe cei ai serviciului de investigare a fraudelor din cadrul Politiei Capitalei in legatura cu neregulile de la cele patru agentii de turism.

Pe langa sanctiunea contraventionala data proprietarilor Shell Tour, pentru impiedicarea controlului inspectorilor autoritatii, a fost amendat, tot cu suma de 30.000 de lei, si administratorul firmelor Big Travel si Rex Travel, pentru afectarea intereselor economice ale clientilor.

In cazul Queen Travel, plangerea a fost redirectionata catre MDRT si catre Politia Capitalei.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) au exclus, de asemenea, din randul celor peste 800 de membrii opt operatori economici. Motivul pentru care a fost luata aceasta hotarare este nerespectarea statutului si codului de etica.

Agentiile excluse din cadrul ANAT au fost Rex Travel, Big Travel, Premium Holidays, Sfara Tours, Ali Baba Tour, Universal Turism, Apyas International si Virgin Tours.

In 2011, cele mai mari agentii de turism din Romania au fost Happy Tour, Eximtur si Perfect Tour, ele inregistrand cifre de afaceri de 143,4 milioane lei, respectiv 115,7 milioane lei si 87,3 milioane lei.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu