21 Sep 2019 - 04:04       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Test Auto ZF. Renault Clio 0,9 TCe, 90 CP: Primul automobil echipat cu cel mai "hi-tech" motor produs la Mioveni si care va echipa si noul Logan

joi 11 octombrie 2012
Autor: Bogdan Alecu 10
.10.2012

Noul Renault Clio este primul automobil de serie lansat oficial cu noul motor pe benzina supraalimentat de 0,9 litri TCe in trei cilindri a carui productie a demarat deja inca de luna trecuta la Mioveni, Renault Mecanique Roumanie fiind singura uzina a constructorului francez unde noul propulsor este produs.

Pana anul acesta la Mioveni erau produse doar motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri cu doua supape pe cilindru, care utilizeaza o tehnologie veche de aproape douazeci de ani.

Noul motor a carui productie va urca in perioada urmatoare la 450.000 de unitati anual, va echipa cea de-a patra generatie a modelului Clio, lansat la finele lunii trecute la Paris, dar si modelele Logan si Sandero din cea de-a doua generatie.

Motorul dezvolta 90 CP la 5.250 rpm si un cuplu motor de 135 Nm la 2.500 rpm, in timp ce consumul mediu este de 4,3 litri/100 km, in timp ce emisiile suntde 99 de grame de dioxid de carbon per kilometru.

Dar cat de performant se simte noul motor? spre deosebire de Ecoboostul de la Ford, noul TCe este mai zgomotos atunci cand este turat la peste 3.000 rpm. Initial am putea spune ca este un minus, insa cel de la Ford este mult prea rafinat din acest punct de vedere, un motor care sa se auda mai bine cand este turat contribuind putin la atmosfera sportiva din habitaclu.

In ceea ce priveste sportivitatea, TCe-ul este un motor elastic, ofera reprize bune pentru depasiri, insa pentru mai multa rapiditate este nevoie de turarea acestuia pana la peste 5.000 rpm si aproape de zona rotie. Fiind mai mic si cu o putere mai mica decat Ecoboostul Ford, acesta nu ofera un sprint la fel de bun.

Alaturi de sportivitate, un detaliu foarte important este consumul de combustibil. Spre exemplu, pe un Focus motorul EcoBoost de 1,0 litri si 125 CP ofera un consum mediu real cuprins intre 8 si 10 litri/100 km, in functie de traseu si stil de condus. Aceasta valoare scade la 7-9 litri in cazul lui B-Max, primul model de clasa mica al Ford care dispune de acest motor. Pe de alta parte, singurul model comparabil cu noul Clio este Fiesta facelift, care insa nu a fost lansata comercial. In cazul lui Clio, consumul mediu inregistrat in test a fost de 7,5 litri/100 km, deci o valoare cu trei litri la 100 km mai mare decat cea oficiala, dar valoarea a fost obtinuta ruland aproximativ 50 km pe autostrada, dar 50 km pe drumuri de munte.

Avand in vedere ca un Sandero este mai usor decat un Clio, cel mai probabil pe modelul Dacia consumul mediu real al motorului va fi de 6-7 litri/100 km.

Motorul TCe este cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, setata mai mult pe confort decat sportivitate. Treptele sunt lungi, iar timoneria cutiei este una precisa. Pentru a ajuta pe cel de la volan sa obtina un consum si mai bun, intre ceasurile de bord Renault a amplasat un indicator pentru a sugera o treapta superioara atunci cand motorul este prea turat, sau una inferioara cand este subturat.

In ceea ce priveste cea de-a patra generatie a lui Clio, francezii vor sa atraga publicul tanar cu cel mai modern design din segment, dar si cu dotari precum noul sistemul multimedia si navigatie Media Nav care se regaseste si pe gama Dacia, dr si viitorul sistem multimedia R Link, care dispune si de conexiune la Internet. Pe de alta parte, masina nu a mai facut acelasi salt care l-a facut Clio III de la II in 2006. Atunci se discuta despre o democratizare a masinii premium de clasa mica, in timp ce acum se poate discuta mai mult despre o evolutie decat despre o revolutie. In plus, in noul Clio regasim in continuare multe butoane in comun cu modelele Logan, dar se poate observa chiar si o structura comuna in ceea ce priveste plansa de bord.

Calitatea materialelor pe noul Clio a scazut fata de generatia anterioara. Spre exemplu plasticul de pe volan prezinta muchii suficient de ascutite pentru a deranja, iar plasticul negru lucios atrage amprente si praf, in timp ce gurile de ventilatie de pe plansa centrala nu poate directiona in jos fluxul de aer si acestea par destul de fragile la prima atingere.

In ceea ce priveste spatiul Clio IV este printre cele mai primitoare masini din clasa sa. spre exemplu, chiar si cand in masina sunt patru persoane de peste 1,85 metri inaltime, acestia vor avea suficient spatiu pentru picioare pentru a nu resimti vreun disconfort la un drum mai lung. In ceeace priveste portbagajul, cei 300 de litri sunt arhisuficienti pentru segmentul sau.

La condus Clio s-a dovedit distractiv si placut, directia fiind una precisa, dar suspensia este putin cam prea tare, iar pe denivelari a devenit "saltareata", afectand tinuta de trum a masinii.

In ceea ce priveste pretul de pornire, noul Clio porneste de la putin peste 10.000 de euro, in timp ce versiunea cu motorul TCe costa de la aproximativ 12.000 de euro.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu