21 Aug 2019 - 23:01       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Test Auto ZF: Fiat Panda, marea masina mica a italienilor. Galerie FOTO

marți 14 august 2012
Autor: Bogdan Alecu 13
.08.2012

Clasa mini de obicei face referire de cele mai multe ori rezervata strict masinilor "pentru oras", cele care se pot strecura prin trafic si parca (aproape) oriunde. Cu toate acestea, sunt si masini din aceasta clasa care pot fi luate in calcul chiar si cand este vorba de achizitia unei masini de catre o familie.

Vorbim aici astfel de o masina cu patru usi si un portbagaj de peste 200 de litri. Care ar fi avantajele? In primul rand costurile de intretinere si usurinta de utilizare in traficul urban. O masina mare implica un consum mai ridicat si un anumit grad de disconfort in traficul urban. Aici vrea sa se incadreze noul Panda. Cu toate ca are sub 3,7 metri lungime, masina are patru usi, patru locuri adevarate si un portbagaj de 225 - 260 de litri (se poate regla in functie de bancheta spate) care se poate extinde la 870 de litri. In plus, producatorul comunica un consum mediu de 3,9 litri/100 km, pentru versiunea echipata cu dieselul de 1,3 litri si 75 CP, ceea ce garanteaza si costuri reduse de exploatare. Chiar si in conditiile in care in realitate consumul mediu se apropie de 5 litri/100 km, potrivit indicatiilor computerului de bord de-a lungul testului.

Spre deosebire de generatia lansata in 2003, noul Panda este o masina complet noua, cu toate ca pastreaza intr-o anumita masura linia de design. Acum spre exemplu beneficiem de mult mai multe forme rotunjite, spre deosebire de liniile drepte de la generatia anterioara. In plus, toate aceste modificari au dus si la reducerea coeficientului de aerodinamicitate de la 0,40Cx la 0,32.

Odata intrati in habitacul se poate observa o influenta din partea lui Fiat 500. avem ca si la generatia anterioara schimbatorul montat sus, iar de-o parte si cealalta comenzile pentru geamuri electrice. De asemenea am apreciat si multitudinea spatiilor de depozitare - de la cel din partea pasagerului cat si cele dintre scaune unde pot fi depozitate cu usurinta de la doze de bauturi la telefon mobil sau portofel. In ceea ce priveste materialele, Fiat a utilizat in mare parte plastice tari in habitaclu, dar a avut inspiratia ca sa le coloreze, astfel incat sa se obtina totusi o atmosfera placuta in interior.

Cu toate ca este proiectat in primul rand pentru oras, am fi preferat si o cotiera pentru un drum mai lung. In plus, scaunele nu ofera un suport lateral prea bun, fiind de preferat totusi unele mai bine profilate.

Cu toate ca motorul are numai 75 CP, faptul ca vorbim de un diesel si de un cuplu motor de 190 Nm, masina chiar are un comportament dinamic accentuat. Accelereaza puternic si ofera rezerve de putere indiferent de treapta de viteza.

In "trend" cu ceilalti constructori, si Fiat a echipat noul Panda cu sistemul Start/Stop al motorului la semafor. Din pacate, sistemul nu se comporta la fel de bine precum la alti constructori si exista probabilitatea destul de ridicata ca motorul sa se opreasca si sa fie pornit de mai multe ori atunci cand plecati mai in graba de la semafor. Speram ca in timp sistemul Start/Stop sa fie imbunatatit.

Momentan noul Panda este disponibil cu trei motorizari, dintre care doua pe benzina, de 1,2 litri si 69 CP si celebrul TwinAir in doi cilindri de 964 cmc sI 85 CP, dar si dieselul testat de 1,3 litri MultiJet de 75 CP de pe Fiat 500.

Tot la minusuri putem incadra momentan si pretul de pornire - 11.550 de euro cu TVA pentru motorul pe benzina de 1,2 litri si echiparea Pop care nu include aer conditionat. Abia de la 12.300 de euro cu echiparea Easy dotarea masinii incepe sa atinga un nivel acceptabil. In ceea ce priveste varianta testata, cu echipare Easy si motorul diesel, pretul pleaca de la 15.000 de euro, pret foarte piperat pentru o masina de clasa mini, mai ales ca la o diferenta de trei-patru mii de euro deja putem achizitiona un model de clasa medie.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu