18 Oct 2019 - 07:23       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Gandul : Surpriza de la bancomat. Cum au ajuns romanii datori 1,5 miliarde de euro

miercuri 30 decembrie 2015
--> Tweet 0 Comenteaza 0 Email Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla Aboneaza-te

Bancile au reusit sa ajunga la 3,5 milioane de carduri de credit si overdrafturi in perioada de criza, un portofoliu de imprumuturi foarte profitabil, cu cele mai mari dobanzi din piata, format din clienti dornici de credite usor de obtinut care prezinta risc mic de neplata si despre care stiu totul – ce cumpara si cum si mai ales cand si daca isi primesc salariul


.

Tipologia clientului citat la inceputul articolului este denumita de catre reprezentantii bancilor smart shopper – clientul care prefera sa se foloseasca de banii bancii pentru o anumita perioada de timp decat sa isi blocheze fondurile proprii, iar in ziua scadentei inapoiaza integral datoria si o ia de la capat in saptamana urmatoare. Antonimul smart shooper-ului este clientul care nu se poate abtine in timpul sesiunilor de cumparaturi si reuseste rar sa achite la timp datoriile. El a transformat cardul de credit in cel mai profitabil instrument bancar al crizei. De la nici un milion de carduri de credit in luna mai 2008, numarul acestora a depasit 2,3 milioane in vara lui 2014. Dupa acelasi model, descoperitul de cont a urcat de la 0,7 la 1,2 milioane de clienti. Cumulat, datoriile populatiei ajung la 7,3 miliarde de lei, respectiv 1,6 miliarde de euro. Cum i-au convins bancile?

 â€žEste o certitudine ca bancile au promovat foarte agresiv aceste produse (cardul de credit si overdraftul – n.r.), indeosebi dupa instalarea crizei. Daca privim diversitatea de facilitati atasate acestor produse, atunci putem usor constata ca bancile au alocat sume considerabile pentru dezvoltarea si promovarea lor“, spune Codrut Zbagan, fost analist al directiei Management Procese Canale, Distributie si Enterprise Management din cadrul Raiffeisen Bank. Cauzele sunt schimbarea de strategie a bancilor in raport cu situatia economica, scaderea veniturilor si a puterii de cumparare a populatiei, coroborate cu diminuarea drastica a creditului de consum, care au facut ca aceste produse scumpe sa reprezinte o alternativa, dar si o sursa importanta de venit pentru banci. Zbagan numeste cardul de credit instrumentul principal prin care bancile crediteaza sume importante la costuri foarte ridicate, dobanda putand ajunge si chiar depasi 30%.

Pentru a promova acest produs si a-l face atractiv, bancile fac uz de cel putin trei elemente: perioada de gratie, cardul cobrandat care ofera diverse facilitati si discounturi si, poate cel mai important element, ratele fara dobanda. Ratele fara dobanda transfera o parte din costurile de achizitie catre vanzatorul produselor, stiut fiind ca aceasta forma de achizitie este purtatoare de comision din partea vanzatorului. De exemplu, daca un client cumpara de la un magazin online un televizor in rate cu cardul de credit, banca primeste un comision de cateva procente din valoarea tranzactiei. Apoi, pe parcursul ultimilor ani, bancile au reconsiderat fundamental segmentul clientilor premium, iar cardurile de credit elitiste, cu o multime de beneficii atasate, majoritatea cu limite de creditare de ordinul zecilor de mii de lei, au fost principalul produs vandut acestui segment.

CITESTE CONTINUAREA IN BUSINESS MAGAZIN Citeste si Guvernul propune majorarea salariului minim din luna mai. Sindicatele vor din ianuarie Citeste si „Miliardarul fara chip” al Romaniei a ajuns la o cifra record, dar continua sa locuiasca in anexa unui hotel Citeste si Care este cea mai mare greseala pe care o poti face intr-un CV
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu