15 Aug 2018 - 14:02       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

România liberă : Studiu: De ce cumparaturile le fac bine oamenilor in varsta

miercuri 26 noiembrie 2014

Mai puteti citi si:

Profilul genetic ascunde secretul unei diete sanatoase Cafeaua poate preveni obezitatea - studiu Studiu: Care este cel mai popular cadou de Craciun STUDIU: Femeile moderne prefera tehnologia si somnul in locul sexului

Cumparaturile stimuleaza capacitatile cerebrale ale persoanelor de varsta a treia, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la  Universitatea Duke din Statele Unite, informeaza dailymail


.co.uk, potrivit Mediafax.

Cercetatorii americani au descoperit ca persoanele de varsta a treia par sa aiba nevoie de capacitati cerebrale suplimentare pentru a lua anumite decizii atunci cand se afla la cumparaturi, in special acele hotarari care se bazeaza pe memorie.

Pentru a face acest lucru, varstnicii folosesc o regiune cerebrala aditionala pentru a-si aminti acele produse care concureaza intre ele si pentru a-l alege pe cel mai bun - fapt care favorizeaza goana dupa chilipiruri si reduceri de pret.

'Studiul ne ofera o imagine foarte clara', spune Nichole Lighthall, coordonatoarea cercetarii, publicata recent in Journal of Neuroscience.

'Persoanele de varsta a treia sanatoase, chiar daca memoria lor nu mai este la fel de buna in trecut, «recruteaza» pe cale naturala alte regiuni ale creierului care nu sunt asociate in mod traditional cu aceste sarcini. Se pare ca acest fapt le permite sa performeze la un nivel inalt', a adaugat aceeasi sursa.

Cercetatorii americani au folosit imagistica prin rezonanta magnetica functionala (fMRI) - o tehnica noninvaziva care masoara indirect schimbarile din activitatea cerebrala - si au scanat creierele unui numar de 25 de adulti tineri (cu varsta medie de 25 de ani) si cele ale unui numar de 22 de persoane de varsta a treia (cu varsta medie de 70 de ani), in timp ce participantii la experiment priveau fotografii ale unor produse de consum, notate cu ajutorul unui sistem de apreciere care indica valoarea acestora, similar celor de pe site-urile de comert online precum Amazon.com.

Participantii au fost rugati sa 'continue sa cumpere', navigand de la un ecran la altul, in timp ce incercau sa isi aminteasca valoarea fiecarui produs pe care il analizau.

Apoi, ei au trebuit sa aleaga cel mai bun dintre doua produse concurente, precum doua pulovere diferite, pe baza valorii mai ridicate a unuia dintre ele.

Unele versiuni ale experimentului au fost foarte usoare.

De exemplu, participantii au vazut primul produs, apoi l-au vazut pe al doilea si apoi au fost rugati sa il selecteze pe cel mai bun.

In testele mai dificile, participantii au vazut primul produs, apoi au fost nevoiti sa afle anumite lucruri despre acesta sau sa 'cumpere' alte obiecte care nu aveau o legatura cu produsul, inainte de a vedea al doilea produs concurent si sa ia o decizie.

Voluntarii tineri si cei de varsta a treia au luat decizii cu aceeasi viteza si acuratete.

Pe langa tiparele obisnuite ale activitatii cerebrale, voluntarii de varsta a treia si-au folosit o anumita regiune a creierului, denumita cortex prefrontal ventromedial (vmPFC), in momentul in care nevoia de memorare a crescut in intensitate.

Regiunea vmPFC este cunoscuta deja pentru implicarea ei in calcularea riscurilor si ii ajuta pe oameni sa atribuie valoare unor recompense si emotii.

In cadrul acestui studiu, cu cat activitatea era mai mare in vmPFC, cu atat participantii s-au descurcat mai bine in sarcinile trasate.

Potrivit autorilor sai, studiul ar putea duce la dezvoltarea unor strategii de ameliorare a deficitului decizional in randul persoanelor de varsta a treia.

Pana la 80% reducere la beletristica comenteaza /* (c)
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu