19 Noi 2018 - 00:37       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Stomatologia, tinuta in viata de urgente

miercuri 04 ianuarie 2012
Stomatologia, tinuta in viata de urgenteAndreea Stoica / andreea
.stoica@curierulnational.roRomânii merg la dentist doar când au o urgenta si amâna interventiile costisitoareSpecialistii spun ca aceasta abordare este gresita, factura fiind platita în final tot de catre pacienti2012 va fi un an prielnic pentru dezvoltarea turismului dentar, care si în 2011 a atras un numar semnificativ de strainiRomânii merg la dentist doar atunci când au o problema grava si amâna cât de mult posibil lucrarile si interventiile costisitoare. Însa, aceasta abordare nu este una eficienta când vine vorba de factura finala pe care persoanele o platesc pentru a trata problemele stomatologice. "Majoritatea românilor merg la stomatolog doar atunci când au o urgenta, iar criza a accelerat aceasta tendinta. În general, principala problema a cabinetelor din acest an a tinut de reticenta pacientilor în a cheltui bani pentru servicii stomatologice care nu sunt de urgenta. În România, medicina dentara de preventie nu este suficient de bine dezvoltata, neexistând o educatie în acest sens", a declarat pentru Curierul National Anca Patru, din cadrul Glamour Dent. De asemenea, George Manoiu, director de dezvoltare al Romgermed, a afirmat ca adresabilitatea pacientilor catre stomatologie ramâne înca la parametri modesti. "Pacientii amâna cât mai mult lucrarile si interventiile costisitoare si se adreseaza medicului stomatolog mai ales pentru urgente sau pentru lucrari de rutina. Aceasta abordare este evident gresita, factura urmând sa fie platita în final tot de catre pacienti", a explicat acesta, pentru Curierul National. În aceste conditii, piata are un avans de doar câteva procente.George Manoiu a explicat ca în conditiile în care piata serviciilor medicale private îsi continua cresterea accentuata, stomatologia nu pare sa urmeze acelasi trend. "Estimarile noastre merg catre o crestere de 2-5% pentru piata totala de servicii stomatologice", a explicat el.Despre evolutia pietei serviciilor stomatologice, Anca Patru ne-a spus ca nu va scadea în 2012, ci se va mentine sau va creste usor. Oana Taban considera ca în 2011 s-a creat o triere usoara a pietei. "Instabilitatea economica a creat un fenomen interesant în ceea ce priveste comportamentul pacientilor. Avem de-a face cu un consumator mai educat, un pacient care întelege importanta preventiei si a alegerii corecte a medicului dentist de la început. Pacientii au învatat ca un tratament realizat la standarde inferioare de calitate nu reprezinta un avantaj din niciun punct de vedere, motiv pentru care acestia sunt mai exigenti atunci când îsi aleg clinica stomatologica unde vor fi tratati. Din aceasta perspectiva, putem afirma faptul ca în 2011 s-a creat o triere usoara a pietei. În plus, anul acesta, s-a putut observa o cerere crescuta a procedurilor de estetica dentara, iar tot mai multe clinici îsi dezvolta aceasta specialitate", a detaliat directorul general al Dent Estet. Anul 2012 va fi cu siguranta unul prielnic pentru dezvoltarea turismului dentar, care în 2011 a reprezentat un punct de interes pentru un numar semnificativ de straini. "Faptul ca pacientii straini pot beneficia în tara noastra de aceleasi tratamente dentare si ca, totodata, pot face economii de pâna la 70% asigura un context favorabil pentru dezvoltarea turismului dentar", a mai afirmat Oana Taban. Preturile au ramas neschimbateDespre evolutia preturilor în acest an, reprezentantii acestui domeniu spun ca nu au existat schimbari majore si ca oamenii au tinut cont de ofertele speciale. "Preturile nu au cunoscut o evolutie semnificativa fata de anul trecut, în schimb si în acest an pe piata serviciilor medicale au fost achizitionate în special serviciile care au beneficiat de oferte", a mai spus Anca Patru, adaugând ca Glamour Dent a oferit reduceri de pâna la 20% pentru majoritatea serviciilor. George Manoiu a explicat, de asemenea, ca preturile au ramas în general la acelasi nivel ca în anii trecuti, multe cabinete si clinici mergând însa pe diverse oferte si avantaje pentru pacienti."În general, preturile reflecta realitatea economica actuala, desi exista înca actori în piata care merg cu adaosuri foarte mari afirmând ca ofera servicii de lux. În cele mai multe cazuri, un cabinet plasat într-o zona selecta, cu mobilier mai scump s.a.m.d. nu ofera nimic în plus fata de un cabinet plasat într-o zona sau într-o clinica decenta. Nu trebuie uitat ca stomatologia ramâne specialitatea în care priceperea, experienta si îndemânarea medicului specialist face diferenta", a detaliat reprezentantul Romgermed.De asemenea, Oana Taban, directorul general al Dent Estet, a afirmat ca preturile au ramas neschimbate, dar au fost introduse tehnici noi care sunt mai costisitoare. "Preturile nu s-au schimbat foarte mult în ultimul timp, însa au fost introduse tehnici noi, modalitati de tratament, care necesita un efort mai mare din partea medicului, sau folosirea unor materiale costisitoare. Multe dintre acestea nu au echivalent pe piata serviciilor de stomatologie din România, ceea ce înseamna ca nu putem vorbi despre un anumit nivel al tarifelor", a continuat ea.Ce investitii au facut companiile în 2011?În 2011, Glamour Dent a investit 250.000 euro în aparatura, tehnologie si dezvoltarea echipei. "Pentru anul 2012, am alocat un buget de investitii de peste 100.000 euro care se va îndrepta spre aducerea în România a unor tratamente inovatoare, dar si spre trainingul medicilor pentru noile tehnologii aparute", spune Anca Patru. Dent Estet a deschis în acest an doua cabinete pentru copii si unul pentru adulti, investitia totala fiind de aproximativ 100.000 euro. "Acest plan de extindere început în anul 2011 va continua si în 2012. Planuim deschiderea unei noi clinici dedicate exclusiv copiilor, extinderea retelei nationale de clinici partenere, dar si a relatiilor corporate", a explicat Oana Taban. Afacerile Dent Estet au avut în ultimii ani o crestere cuprinsa între 20 si 35%. Pentru 2012 compania estimeaza o crestere de peste 30% a cifrei de afaceri, generata în special de extinderea grupului. În 2011, Romgermed a deschis un nou cabinet în zona Drumul Taberei.  Compania va deschide cea mai mare unitate medicala proprie în 2012 în zona Calea Plevnei, care va include si specialitatea stomatologie. Veniturile companiei obtinute din specialitatea stomatologie au avansat în 2011, cu peste 300%, în principal în urma deschiderii noului cabinet. "Pentru cabinetele stomatologice Romgermed care activeaza la acest moment estimarile noastre merg pe o crestere cu circa 40% a încasarilor în 2012", a mai spus George Manoiu. Oana Taban, director general al grupului de clinici Dent Estet, considera ca piata serviciilor stomatologice din România este definita de o discrepanta vizibila între liderii acesteia si clinicile mici, cu personal redus si cu investitii minore în aparatura."Din acest motiv si pe fondul instabilitatii economice din tara si din Europa, pacientii au înteles ca alegerea medicului dentist si a clinicii trebuie sa fie bazata pe experienta, pe solutiile oferite în tratarea problemelor dentare si pe durabilitatea lucrarilor în timp. Cu alte cuvinte, oamenii au învatat sa aleaga calitatea", a afirmat acesta, adaugând ca pentru multe alte clinici a însemnat o scadere semnificativa a cifrei de afaceri.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu