19 Iul 2019 - 16:12       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Smartphone-urile si apetitul romanilor pentru nou, un castig pentru operatori

joi 18 iulie 2013
Smartphone-urile si apetitul romanilor pentru nou, un castig pentru operatoriAdrian Ungureanu / adrian
.ungureanu@curierulnational.roRomânii se lasa prinsi în abonamente pentru a prinde cele mai noi smartphone-uriDin cauza preturile ridicate, cei care vor sa ramâna pe cartela se multumesc cu telefoane la mâna a douaTelefoanele s-au schimbat însa obiceiurile ramân aceleasi când vine vorba de comportamentul cumparatorilor. Smartphone-urile sunt gadgeturi interesante, iar românii se încadreaza în categoria celor care adopta imediat noile tehnologii. În ultimii ani noile telefoane inteligente au venit în România la distante de timp mult mai mici fata de alte tari sau chiar au fost lansate concomitent, tot mai multi producatori de telefoane mobile observând potentialul pietei locale.Cel mai recent studiu realizat de GfK România despre piata bunurilor de folosinta îndelungata arata ca doar în primele trei luni ale acestui an, piata a crescut cu 18%, pâna la o valoare totala de aproximativ 88 de milioane de euro.Noile modele de smartphone-uri lansate în ultima perioada au contribuit la cresterea acestui segment cu 58%, în timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de -29% pentru aceste produse.Apetitul pasionatilor de telefoane mobile din România este o mina de aur pentru operatorii de telecomunicatii mobile. Cei mai multi români vor telefoane mobile noi, iar pentru a nu se supune unui efort financiar prea mare la momentul achizitiei, acestia prefera sa opteze pentru un abonament.Un studiu Omnibus, publicat ieri de GfK România, arata ca 82% dintre românii care detin un telefon mobil declara ca au cumparat un gadget nou. Procentul este similar atât la telefonul mobil obisnuit cât si la smartphone. "Preferinta pentru "nou" este sustinuta în mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar si de dorinta de a detine un telefon proaspat iesit din fabrica, ca o garantie a unei utilizari cât mai îndelungate si fara probleme", declara autorii studiului, într-un comunicat remis ieri redactiei.În privinta "ofertelor avantajoase" lucrurile sunt înca discutabile, însa de-a lungul timpului s-a putut observa ca românii au vrut sa tina pasul cu tehnologia, iar mediatizarea acestei categorii de produse i-a ajutat pe cei interesati sa fie la curent cu ce telefoane urmeaza sa fie lansate.Ce preferinte au cei cu bugete mici?În ceea ce priveste românii interesati de telefoane dar care se confrunta cu problema banilor, în mod automat prefera sa cumpere la mâna a doua. Interesant este ca cei mai multi au ales sa cumpere de la alte persoane pe care le cunosc. Acestia înca nu au încredere în site-urile de vânzare-cumparare.Întrebati despre modalitatea prin care au achizitionat telefonul, 81% dintre cei care au un telefon mobil clasic cumparat la mâna a doua au avut drept furnizor o alta persoana. Cei care detin cartele telefonice sunt în cea mai mare masura orientati catre achizitionarea unui telefon obisnuit la mâna a doua. Aceasta reprezinta o solutie la îndemâna care nu necesita o investitie financiara foarte mare în contextul în care probabil nici valoarea lunara a cheltuielilor cu numarul respectiv nu este una considerabila. La polul opus se situeaza bucurestenii (96%), dar si abonatii (95%) care prefera telefoanele noi.Când vine vorba de smartphone-uri, barbatii, persoanele care au venituri personale scazute (mai mici de 1.000 de lei), tinerii cu vârste între 19 si 24 de ani, dar si utilizatorii de cartele telefonice sunt mai degraba interesati sa le achizitioneze la mâna a doua. "Pentru aceste segmente, dorinta de a fi în pas cu tehnologia avansata se confrunta cu constrângerile de buget, la final beneficiul de a avea un gadget nou nemaifiind relevant. Dintre proprietarii de smartphone-uri second-hand, 75% au declarat ca au preferat sa cumpere de la o alta persoana, în vreme ce doar 10% s-au orientat catre site-uri de vânzare-cumparare", se mai arata în studiul GfK România.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu