18 Dec 2017 - 14:38       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Adevarul : Sanatatea din lactate: reduc tensiunea arteriala, intaresc masa osoasa si ne ajuta sa slabim - explicatiile medicilor

vineri 27 noiembrie 2015

Calciul din lapte este usor absorbit si utilizat in organism, motiv pentru care laptele si produsele lactate sunt fiabile, precum si surse economice de calciu, este de parere nutritionistul aradean Alexandra Olteanu


.

„Calciul din lapte, iaurt, si branza reprezinta o sursa semnificativa,  insa cei mai multi oameni nu isi asigura o cantitate suficienta de calciu sau de vitamina D in fiecare zi. Se recomanda consumul a trei portii de lactate pe zi, ce poate astfel ajuta la construirea masei osoase, si care va duce la imbunatatirea sanatatii oaselor de-a lungul vietii.  Optimizarea masei osoase in copilarie si adolescenta poate  ajuta la reducerea riscului de osteoporoza mai tarziu in viata”, spune nutritionistul aradean. 

O dieta bogata in fructe, legume si alimente lactate cu continut scazut de grasime, este la fel de eficienta ca unele medicamente in reducerea tensiunii arteriale la persoanele cu hipertensiune arteriala.

„Produsele lactate contin calciu si alte elemente nutritive care ajuta dintii sa creasca si de asemenea, contribuie la pastrarea sanatoasa a lor. Stomatologii recomanda laptele si produsele lactate de baut ca singurele bauturi pe langa apa ce se pot consuma intre mese si sa nu dauneze danturii. Sunt studii care afirma ca un consum de lapte si produse lactate degresate, ca parte a unei diete controlate ne poate ajuta sa pierdem in greutate. De asemenea, lactatele ajuta la reducerea tensiunii arteriale. O dieta care contine fructe si legume, pe langa produse lactate sarace in grasimi si sodiu ajuta la reducerea tensiunii arteriale (vezi dieta DASH recomandata de Societatea Americana pentru Sanatate). Potasiul, magneziul si calciul aflate in produsele lactate sunt toate legate de mentinerea tensiunii arteriale. Consumul de lapte si produse lactate a fost, de asemenea, asociat cu un risc redus de a suferi un atac de cord”, mai afirma medicul.

Tot lactatele fermentate, precum iaurtul, chefirul, laptele batut, se recomanda pentru mentinerea unui tranzit sanatos si a florei intestinale. Alexandra Olteanu mai spune ca, totusi, trebuie notate si cateva dezavantaje ale lactatelor: ”In primul rand vorbim de continutul de grasimi saturate si colesterol in lactatele nedregesate, smantana, frisca sau branzeturi grase. Pentru unele persoane lactatele pot provoca alergii, mentine inflamatia si la un consum excesiv poate cauza anemie”. 

Va mai recomandam: 

Produsele lactate trebuie sa indice procentul de lapte praf continut. Producatorii risca amenzi de pana la 10.000 de lei

Dieta bazata pe fructe, legume si lactate


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu