20 Ian 2018 - 16:38       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima paginć * Cćutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Gandul : Romanii urmaresc, in medie, 6,5 milioane de minute de reclame pe an. Cate spoturi retin dupa o zi

vineri 05 decembrie 2014
--> Tweet 0 Comenteaza 0 Email Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla Aboneaza-te

6,5 milioane de minute de reclame ā€“ atat urmaresc romanii, in total, pe toate canalele de televiziune pe parcursul unui an


. In medie, 17.000 de spoturi publicitare sunt difuzate zilnic, a precizat Alexandra Iavorschi, Associate Managind Director Starcom, in cadrul conferintei ā€˛The Future of TV Advertisingā€¯, organizata de agentia de presa Mediafax, Gandul.info si Discovery Networks.

ā€˛In anul 2013, daca adunam toate minutele de publicitate, de pe toate canalele monitorizate, numarul lor ajunge la 6,5 milioane. Deci, 6,5 milioane de minute de publicitate intr-un an si o medie de 17.000 de spoturi difutazate in fiecare ziā€¯,  a explicat aceasta.

In plus, Iavorschi a subliniat ca Romania se afla pe primele locuri in lume in ceea ce priveste numarul de ore petrecute in fata micului ecran: ā€˛In medie, un roman se uita la televizor 5 ore si 58 de minute pe zi. In prezent, Romania este una dintre cele mai dezvoltate piete de televiziune din Europaā€¯, a completat ea.

Cu toate acestea, consumatorii isi amintesc cel mult cinci reclame din totalul celor difuzate pe parcursul unei zile, demonstreaza cel mai recent studiu pan-regional Discovery Networks despre impactul si viitorul publicitatii TV.

5 reclame retinute zilnic, din totalul de 17.000 difuzate

In acest context, ā€˛publicitatea TV nu isi face treabaā€¯, a atras atentia Serban Alexandrescu, Managing Partner Headvertising, in cadrul aceluiasi eveniment.

ā€˛Problema principala pe care o vad eu este ca, intr-un fel sau altul, oricat de rau ar fi TV-ul, el cumva isi face treaba. Si oricat de buna ar fi publicitatea, cred ca ea mai degraba nu-si face treaba in momentul de fata sau cel putin nu la standardele pe care le astept euā€¯, a comentat el. ā€˛Cifra care m-a ingrozit pe mine e cea de cinci reclame pe care le tin minte intr-o singura zi (consumatorii, n.r.), desi aparent sunt 17.000 de posibile mesaje (comerciale, in medie, pe zi, n.r.). Nu ca ar fi posibil sa tii minte 17.000, dar cred ca totusi cifra de cinci este extraordinar de scazutaā€¯, a afirmat Alexandrescu.

O opinie similara a exprimat si Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA, care a precizat ca cel mai important lucru trebuie sa fie ā€˛continutul de cea mai buna calitateā€¯: ā€˛Va fi si mai important ca oamenii din spatele ecranelor sa fie conectati la continutul pe care aleg sa il urmareascaā€¯, a spus ea.

FOTO: Mediafax (Andreea Alexandru)

Totusi, chiar daca televiziunea inca domina mediile de comunicare, treptat, alte mijloace sunt folosite din ce in ce mai des de consumatori. Acest ā€˛fenomenā€¯, denumit ā€˛multiscreeningā€¯ nu trebuie insa confundat cu cel de ā€˛multitaskingā€¯, au semnalat invitatii conferintei ā€˛The Future of TV Advertisingā€¯.

ā€˛Trebuie sa facem distinctia intre ce inseamna a intra online atunci cand ne uitam la televizor ā€“ adica intri pe Facebook, trimiti un SMS etc si atunci e vorba de multitasking -   si ce inseamna a accesa Internetul pentru a cauta informatii suplimentare fata de ceea ce vedem deja pe TV ā€“ iar atunci e vorba de multiscreeningā€¯, a explicat Alexandra Iavorschi.

In ce priveste insa conceptul de ā€˛multiscreenā€¯, Dorota Zurkowska-Bytner s-a declarat surprinsa de rezultatele studiului Discovery: ā€˛A fost foarte interesant pentru mine sa vad ca mai mult de 50% dintre cei pe care i-am intervievat au admis ca obisnuiesc sa caute pe internet informatii despre reclamele pe care le vad la TVā€¯, a afirmat ea.

Viitorul publicitatii in televiziune: ā€˛individualizareā€¯ si ā€˛continut personalizatā€¯

In opinia lui Liviu Boitan, presedinte al Comitetului Tehnic al Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor si Strategic Planning Director la MediaCom, in viitor este necesara o adecvare continutului la noile tehnologii.

ā€˛Tot ce o sa facem in TV in viitor o sa fie legat de asta. Este vorba de personalizare. Experienta romanilor este din ce in ce mai personalizata si publicitatea va trebui sa incerce sa urmareasca acest lucruā€¯, a spus el.

La randul sau, Bogdan Bucurei, Director Product Management & Video Content, UPC Broadband, membru al board-ului de directori al ARMA, a spus ca viitorul publicitatii TV sunt ā€˛individualizareaā€¯ si ā€˛continutul personalizatā€¯: ā€˛Continutul de calitate este important pentru branduri si mai ales pentru clientiā€¯, considera Bucurei.

FOTO: Mediafax (Andreea Alexandru)

De asemenea, Serban Alexandrescu a apreciat ca in viitor ar trebui ca reclamele din calupul publicitar difuzat la TV sa fie chiar mai bune decat continutul emisiunii TV in timpul careia care sunt transmise.

ā€˛Cred ca ar trebui sa fie mult mai usor sa faci un program de 30 de secunde (de publicitate, n.r.) decat un program de o ora de emisiune (...) Dar aici se casca o prapastie ingrozitoare intre calitatea continutului din ora de program si calitatea continutului de publicitateā€¯, a afirmat el. ā€˛E nevoie de o schimbare fundamentala, ca sa avem retinute mai mult de 5 reclame pe zi din cele 17.000 difuzate intr-o zi (...) Cred ca e foarte foarte mult loc de crescut aiciā€¯, a spus Serban Alexandrescu, adaugand ca ā€˛oamenii vor sa vada povestiā€¯.

ā€˛De mici ne plac povestile ā€“ totusi, cu ce e relevanta pentru mine povestea Hansel si Gretel? Cu nimic! Dar oamenii au nevoie de fantezie, de ceva interesant. Nu stai sa te gandesti oare se potriveste lifestyle-ului meu?. Cu ce e relevant pentru mine Jurasic Parc? Cu nimic, ca doar nu urmeaza sa merg maine pe strada alaturi de dinozauri. Dar ma uit! Pentru ca povestea bate relevanta!ā€¯, a afirmat el in cele din urma.

In concluzie, ā€˛viitorul publicitatii TV este optimistā€¯, a spus Dorota Zurkowska-Bytner. Aceasta a precizat totodata ca Discovery investeste anual o suma de 2 miliarde de dolari in continut, pentru a le aduce telespectatorilor sai ā€˛noi idei attractiveā€¯.

Citeste si Tobosarul trupei AC/DC a ajuns din nou la tribunal, dupa ce s-a batut cu un martor din procesul sau de amenintare cu moartea si posesie de droguri Citeste si Ramasitele unui lac antic si ale mai multor artefacte romane, gasite intr-un sat din Marea Britanie
Autor:

 
 
Īnregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu