22 Oct 2019 - 22:06       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

România liberă : Romanii trebui sa fie atenti la ofertele de vacanta de pe site-urile de reduceri

marți 07 august 2012
In 2011, unul din cinci romani a intampinat probleme pe parcursul vacantei din cauza pachetului de servicii turistice pe care l-a achizitionat de la agentiile de turism, arata un studiu realizat de Comisia Europeana
."Exista in piata o serie de agentii care nu respecta legislatia. Vedem oferte de vacanta cu 100 de euro, la care se adauga mai apoi 300 de euro pentru masa, taxe de aeroport, etc, oferte des intalnite pe site-urile care comercializeaza cupoane de reducere, inclusiv la pachetele de vacanta. Cei care intampina probleme pe parcursul vacantei trebuie sa actioneze imediat, sa reclame in scris la receptia hotelului pentru a avea dovada ca serviciul promis nu a fost in concordanta cu realitatea. E preferabil sa existe un dialog cu agentia atunci cand un serviciu nu a avut calitatea stipulata in contract, in loc sa se piarda bani pe avocati", a declarat Dragos Anastasiu, reprezentantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.Consumatorii romani nu sunt inca motivati sa depuna o reclamatieAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a inregistrat in primul semestru al acestui an un numar de 122 de reclamatii impotriva agentiilor de turism, majoritatea vizand nerespectarea contractului de servicii.Sorin Mierlea, presedintele Asociatiei neguvernamentale ANPCPPSR, a afirmat ca, in prezent, consumatorii romani nu sunt motivati sa depuna o plangere."Numarul reclamatiilor inregistrate din partea consumatorilor romani este mai mic fata de cel din alte tari europene, si aceasta tine de informare, de educatie, mentalitate, etc. De aceea este important un parteneriat intre industrie, autoritati si organizatiile pentru consumatori, pentru ca, in cele din urma, a fi informat este un drept fundamental iar campaniile pentru informarea consumatorilor trebuie sa continue", a declarat Sorin Mierlea.Reprezentantii Comisiei Europene incearca sa incurajeze agentiile de turism sa ofere informatii corecte turistilor despre ofertele de vacanta. Conform Eurobarometrului realizat de Comisia Europeana in Romania, 76% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 25 si 39 de ani ar dori sa afle mai multe informatii despre drepturile lor in calitate de pasageri, iar 75% dintre respondenti ar dori sa cunoasca mai bine drepturile pe care le au atunci cand pachetul de servicii turistice este diferit fata de ceea ce s-a promis in brosura."A fi in favoarea consumatorilor nu trebuie perceput de companii ca un cost suplimentar sau ca o povara, ci ca un avantaj competitiv pe piata. Acesta este motivul pentru care incurajam companiile sa adopte cele mai bune practici in relatia cu consumatorii. Mai mult, consumatorii bine informati, care cer ca drepturile lor sa fie respectate, pot determina o mai mare competitie pe piata, fapt care, in cele din urma, va conduce la crestere economica", a declarat Julien Brugerolle, reprezentantul Comisiei Europene la masa rotunda "Calatorind in Uniunea Europeana. Dialog despre drepturile consumatorilor", organizata recent la Bucuresti de catre Comisia Europeana.Autoritatile ar trebui sa se concentreze pe controale preventiveAlin Burcea, reprezentantul Agentiei "Paralela 45", a sustinut faptul ca autoritatile ar trebui sa se concentreze mai mult pe controale preventive, cu scopul de a determina companiile sa isi imbunatateasca activitatea, si nu neaparat de a impune amenzi. In plus, autoritatile ar trebui sa verifice companiile care nu sunt autorizate sa comercializeze pachete de vacanta, precum website-urile care afiseaza oferte la preturi nerealist de mici, deoarece consumatorii pot fi indusi in eroare de acest tip de oferte.Lipsa unui sistem de echivalenta intre categoriile de clasificare a hotelurilor si restaurantelor in diferite tari este una din sursele de nemultumiri din partea consumatorilor, problema frecvent intanita in cazul unor destinatii precum Grecia, Turcia si alte state. Reprezentantul Centrului European al Consumatorilor din Romania a precizat ca, in 2012, Comisia Europeana a realizat o analiza comparativa privind hotelurile de 3 stele, care poate fi consultata pe website-ul ECC Romania (www.eccromania.ro). Mai mult, o sectiune dedicata a site-ului ofera consumatorilor informatii specifice privind conditiile minime pe care categoriile de hoteluri si restaurante din tarile europene ar trebui sa le ofere turistilor.Este important pentru consumatori sa citeasca informatiile despre conditiile calatoriei atunci cand achizitioneaza un bilet de avionIn ceea ce priveste transportul aerian, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a inregistrat 376 de reclamatii in 2011, cel mai greu de solutionat fiind cele impotriva companiilor care nu au sediu in Romania. Problemele cu care s-au confruntat consumatorii cel mai des au fost: anularea zborului (34%), intarzierea decolarii (15%), refuzul la imbarcare (3,7%), altele (47%).
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu