22 Iul 2018 - 10:07       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Curierul național :

Romanii cumpara doar strictul necesar: 86% spun ca preturile alimentelor au crescut

marți 16 aprilie 2013
Romanii cumpara doar strictul necesar: 86% spun ca preturile alimentelor au crescutAndreea Stoica / andreea
.stoica@curierulnational.roPromotiile reprezinta un punct de atractie pentru cumparatori, iar 17% dintre persoane au schimbat marcile cu unele mai ieftineAnul trecut, românii au fost mai prudenti cu bugetul lor de cumparaturi. Cei care au achizitionat produse pentru gospodarie si din magazine din retailul modern au ales sa cumpere doar lucruri de stricta necesitate, potrivit unui studiu Nielsen ShopperTrends.Aceasta prudenta vine în contextul în care 86% dintre cumparatori considera ca preturile alimentelor au crescut, în timp ce în 2011, 85% dintre români declarau acest lucru.În plus, 31% dintre persoane au ales sa cumpere cantitati mai mici per total, iar 26% dintre români afirma ca, în mod special, cauta produse la reducere. Tot anul trecut, 17% dintre persoane au schimbat marcile cu unele mai ieftine si doar 8% spun ca nu sunt afectati de cresterea preturilor la alimente.Studiul mai arata ca atunci când fac cumparaturi, cei mai multi bani sunt lasati în magazinele de tip hipermarket. "Discounterii par sa fi pierdut din avântul pe care îl avusesera în anii anteriori", potrivit sursei citate.  Astfel, anul trecut 62% dintre români au lasat cea mai mare parte a bugetului la hipermarketuri. În 2011, 55% au afirmat acest lucru, iar în 2010 doar 35%.Procentul celor care aleg discounterii a scazut semnificativ în 2012, comparativ cu anii trecuti. Anul trecut, 11% spuneau ca lasa o parte importanta a bugetului la discounteri, în timp ce 19% afirmau acest lucru în 2011 si 27% în 2010."Cel mai recent val al studiului Nielsen ShopperTrends are în prim-plan un cumparator care priveste, evalueaza si masoara mai atent ca oricând eforturile combinate ale producatorilor si retailerilor. De aceea, anul acesta ShopperTrends aduce noi piese din puzzle-ul comportamentului cumparatorilor si ne ajuta sa identificam, dincolo de interesul general fata de o promotie sau alta, reactiile în functie de diferite tipologii ale cumparatorilor evaluati", spune Catalina Laschon, director al Departamentului de Cercetare a Consumatorului la Nielsen România. 15% dintre români schimba magazinele în functie de promotiiSi în 2012, promotiile au reprezentat un punct de atractie pentru cumparatori. Astfel, 15% dintre români schimba magazinele în functie de care dintre ele au cele mai bune promotii în acel moment, iar 19% schimba foarte rar magazinele, dar atunci când cumpara, cauta promotiile."Cu toate acestea, influenta promotiilor asupra alegerii magazinelor pe care le viziteaza cumparatorii scade semnificativ fata de anul trecut, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care atât producatorii, cât si retailerii pot adauga noi argumente, legate de experienta de cumparare, pentru care cumparatorii sa aleaga locatiile de cumparare", se precizeaza în analiza Nielsen. De asemenea, 17% spun ca cumpara în mod obisnuit diferite marci aflate la promotie, în timp ce 24% afirma ca aleg produse la promotie daca le place ceva la marca respectiva. În schimb, o patrime din consumatori declara ca foarte rar sunt influentati de promotii în alegerea marcilor. În Bulgaria, 32% cumpara produse la promotie doar daca le place deja marca respectiva, iar în Ungaria, 31% schimba magazinele în functie de care dintre ele are cele mai bune promotii în acel moment. În Polonia, 35% schimba foarte rar magazinele, dar atunci când cumpara, cauta promotiile.Studiul Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat în perioada 10 octombrie - 7 noiembrie 2012 pe un esantion de 1.200 de respondenti, care au facut cumparaturile pentru gospodarie în ultimele patru saptamâni inclusiv din magazine din retailul modern.Anul trecut, în România, exista pe piata un total de 979 magazine, cu 204 mai multe decât în 2011, din care 150 hipermaketuri, în crestere cu 13 unitati, 481 de supermarketuri, cu un plus de 162 de magazine, 297 discounteri, care au avut 40 de deschideri noi, si 51 de magazine cash&carry, în stagnare.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu