17 Dec 2018 - 00:40       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

7 Plus :

Romani fac mai rar cumparaturi la supermarketuri si hipermarketuri

joi 07 aprilie 2011
Romanii merg mai rar sa cumpere din supermarketuri si hipermarketuri, desi bugetele de cumparaturi au ramas relativ aceleasi, iar cota retailului modern continua sa creasca, potrivit studiului Shopper trends realizat de firma de cercetare Nielsen Romania
.   Desi frecventa a scazut, mentinerea bugetelor pentru cheltuielile cu bunurile de larg consum arata ca romanii cumpara mai mult la fiecare vizita decat in anii anteriori. Chiar si in aceste conditii, frecventa de cumparare din Romania continua sa fie mai mare decat cea inregistrata in alte tari europene.   In schimb, bugetul mediu de cumparaturi pentru bunurile de larg consum a scazut usor in Bucuresti, de la 473 de lei pe luna in 2009 la 469 de lei in 2010, diferenta micsorandu-se intre consumatorii din Capitala si cei din orasele medii si mari din Romania, unde bugetul lunar era de 450 de lei pe luna in 2010.   Potrivit Bogadanei Baltasiu, cercetator in cadrul Nielsen Romania, faptul ca bugetul alocat pentru bunurile de larg consum nu a scazut arata ca romanii au redus cheltuielile pentru alte tipuri de produse si servicii.   Creste numarul de magazine de discount, scade numarul de chiosuri   In cazul retailului traditional, a carui pondere a scazut in raport cu cel modern, se observa o crestere a numarului de magazine cu suprafete mai mari in detrimentul magazinelor cu suprafete medii sau a chioscurilor, in timp ce numarul magazinelor mici a ramas constant in 2010 fata de 2009, potrivit studiului Shopper Trends.   Pe de alta parte, numarul magazinelor din retailul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount) a crescut cu 100, ajungand la peste 850 de unitati comerciale in 2010.   Cea mai mare crestere pe acest segment a fost inregistrata de magazinele de discount al caror numar a crescut anul trecut cu peste 40 de unitati.   Hipermarketurile devin mai putin atractive   Intrebati ce conteaza in alegerea unui magazin din comertul modern pentru cumparaturi, cei mai multi romani au spus ca sunt interesati in primul rand de a ajunge usor la magazin, apoi de a gasi usor tot ceea ce cauta.  Pe lcul trei conteaza sa gaseasca alimente proaspete de calitate. Aceste caracteristici corespund mai degraba magazinelor de proximitate si supermarketurilor de cartier.   In schimb alegerea unui magazin pentru ca poate gasi tot ce are nevoie acolo, caracteristica specifica hhipermarketurilor s-a plasat pe locul al zecelea in topul preferintelor cumparatorilor romani.   Totodata un alt criteriu care anterior era foarte important pentru romani, respectiv promotiile atractive, s-a situat abia pe locul al noualea in topul prferintelor cumparatorilor.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu