16 Dec 2018 - 23:53       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Ziarul Financiar :

Retailul, a doua mare scadere din UE: -4,8%

miercuri 06 aprilie 2011
Datele oficiale culese de Eurostat dau masura prelungirii crizei pietei de consum in Romania, care a consemnat a doua cea mai mare contractie a sectorului din zona Uniunii Europene (UE)
. Astfel, potrivit sursei citate, la nivelul UE, in februarie 2011, comparativ cu luna similara din 2010, indicele de vanzare cu amanuntul a crescut cu 0,9% si cu 0,15% in zona euro. In tara noastra insa, indicele a scazut cu 4,8%, rezultate mai proaste decat retailerii romani consemnand doar spaniolii (-5,6%). Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, comertul total cu amanuntul a crescut in 13 tari si a scazut in 8. Cele mai mari cresteri au fost observate in Polonia (12,6%), Luxemburg (+8,8%) si Lituania (+6,1%), iar cele mai mari scaderi s-au inregistrat in Spania (-5,6%), Romania (-4,8%) si Portugalia (-4,5%). Contractia din tara noastra a fost determinata de reducerea vanzarilor de alimente, bauturi si tutun (-9,6% ca serie ajustata), precum si produse nealimentare (-2,6%). De asemenea, o influenta deosebita la inregistrarea nivelului negativ al afacerilor din domeniu a avut si escaladarea pretului la carburanti, care a determinat scaderea comertului cu amanuntul de benzina si motorina cu 2,5% ca serie ajustata.  Se reface raportul de forte In 2010 cifra de afaceri a comertului cu ama­nuntul calculata de Eurostat a inregistrat un volum mai mare decat cel din 2009, cu o medie anuala de 2,13%. Aceasta crestere modesta se explica prin restrangerea creditului de consum, masurile eco­nomice de austeritate impuse de guvern si lipsa de incredere in ceea ce priveste relansarea econo­mica. Varful de crestere inregistrat in iunie 2010 re­pre­zinta un efect pe termen scurt al majo­rarii TVA (de la 19% la 24%) stabilita pentru luna iulie 2010. Din pacate, cifra comertului cu amanuntul inregistrata in decembrie 2010 nu a confirmat asteptarile comer­ciantilor, intrucat a scazut cu 1,67% in comparatie cu aceeasi luna din 2009. Totusi, in Romania, chiar daca in 2010 majoritatea retelelor de hipermarketuri au franat ritmul noilor inaugurari, segmentul de piata pe care il reprezinta, impreuna cu cel al discounterilor, a fost cel mai dinamic de pe piata bunurilor de larg consum. Megadiscoun­terii (retaileri care practica comert la preturi reduse) nu au mai avut ritm de deschidere de noi magazine ca in anii trecuti. Cu toate acestea, cele aproximativ 60 de unitati noi inaugurate anul trecut au consoli­dat puternic acest tip de comert in defavoarea operatorilor de supermar­ket sau Cash&Carry. In ton cu tendinta regionala, magazinele de discount si-au majorat cota de piata cu 6 puncte procentuale, ajungand la finalul anului trecut sa reprezinte 10% din piata. In ultimii cinci ani, retelele de discount si cele de hipermarket au fost singurele care si-au marit considerabil cota de piata, de la 6% in 2005 hipermarketurile ajungand in prezent la 21% din piata bunurilor de larg consum.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu