26 Iun 2017 - 06:31       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Retailerii spun ca decembrie a fost mai bun ca in 2010

marți 03 ianuarie 2012
Autor: Cristina Rosca 03
.01.2012

Retailerii au asteptat tot anul venirea lunii decembrie, considerata cea mai buna din an din punctul de vedere al vanzarilor, si o parte dintre ei spun ca vanzarile pe finalul acestui an au fost mai mari decat in 2010, dupa ce in primele zece luni ale anului consumul scazuse cu 4,5%.

Retailerii si-au pus toate sperantele in luna decembrie, cand romanii cheltuie mai mult cu ocazia sarbatorilor de iarna, iar extinderea retelelor si-a aratat roadele.

"Vanzarile per total au crescut in decembrie cu doua pro­cen­te. Exista variatii in functie de magazin, insa per total avan­sul este de 2%", spun reprezentantii Cora, care detin pe pia­ta locala 8 magazine. Cresterea vanzarilor a avut loc in con­textul in care compania a deschis trei noi unitati in 2011.

Retailerul belgiano-francez mai anunta ca vanzarile din ulti­ma luna din an reprezinta 10% din totalul vanzarilor anuale.

In conditiile in care anul trecut afacerile com­pa­niei au fost de 327,8 mil. eu­ro, iar estimarile pentru acest an sunt de usoara cres­tere, vanzarile din lu­na decembrie se situeaza la circa 33-35 de milioane de euro. Calculele ZF au la baza cifra de afaceri de anul trecut, estimarea pen­tru acest an si ponderea van­zarilor din decembrie.

Philippe Lejeune, seful Cora, spune ca in ultima luna din an cei mai multi romani cumpara jucarii si mancare, iar intre alimente ciocolata este cel mai bine vandut produs.

In topul vanzarilor la Lidl, cel mai nou jucator din retailul modern, se gasesc alimentele, produsele proaspete, fructele si legumele.

"In ceea ce priveste produsele cu vanzari crescute, putem mentiona mezelurile Pikok, branzeturile si produsele lactate Pilos, cozonacii cu diverse umpluturi, dar si portocalele", spun reprezentantii Lidl.

In ceea ce priveste valoarea vanzarilor din luna decembrie, germanii nu au oferit informatii, acesta fiind primul an de prezenta pe piata. Lidl a preluat lantul de magazine de tip discount Plus in 2011.

Oficialii de la Billa, lantul de supermarketuri cu vanzari de circa 277 mil. euro, spun la randul lor ca vanzarile lunii decembrie au fost mai bune comparativ cu aceeasi periodada a anului trecut.

Retele precum Kaufland, Mega Image, Profi sau Carrefour s-au extins puternic anul trecut, astfel ca este posibil ca vanzarile totale sa fi crescut si in cadrul acestor companii pe parcursul lunii decembrie 2011. Pe masura aglomerarii numarului de magazine insa, vanzarile "like for like" ar putea sa scada in majoritatea retelelor.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu