23 Mar 2019 - 16:34       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Curierul național :

Retailerii electro-IT s-au extins atat de rapid incat au uitat de eficienta in vanzari

joi 27 octombrie 2011
Retailerii electro-IT s-au extins atat de rapid incat au uitat de eficienta in vanzariAdrian Ungureanu / adrian
.ungureanu@curierulnational.roAcestia au fost încurajati din plin de românii care cumparau doar de dragul de a cumparaFlanco: În anii de veselie economica vindeam direct din camionul de aprovizionareÎnceputul anilor 2000 si pâna în anii ce au precedat criza a fost o perioada în care retailerii care au activat si care mai activeaza pe piata din România, au putut sa-si creasca afacerile. Si-au extins retele de magazine au angajat sute si sute de oameni, în speranta ca vor fi pregatiti când piata va fi destul de mare si în ideea ca avansul economiei si al pietei de profil nu se va încheia niciodata. Au avut si de ce sa creada asa. Lumea cumpara orice, numai de dragul de a cumpara, de a vedea cum este sa îti iei un credit. Multi români au cumparat doar pentru a avea pe ce cheltui banii, astfel încât reprezentantii retailerului de electronice si electrocasnice Flanco povestesc ca masinile care aprovizionau depozitele nici nu mai ajungeau la destinatie pline. "2003 si 2008 au fost cei mai buni ani ai Flanco pe piata româneasca. În 2003, de exemplu, românul intra în magazin cu o adeverinta de venit si ne întreba: Câti bani puteti sa-mi dati? Îi raspundeam ca 50 de milioane lei (vechi). Si spunea: vreau un frigider, cât costa? 30 de milioane costa. Dupa care mai spunea: Foarte bine. Mai da-mi ceva de 20 de milioane", asa cumparau românii în 2003, cel mai bun an al nostru, într-o perioada în care Flanco era lider de piata. Camioanele cu electrocasnice nu mai ajungeau la depozite, vindeam direct din camion produsele", a povestit Adrian Olteanu, directorul general al Flanco.În astfel de conditii este greu de crezut ca retailerii aveau motive în a se abtine de a-si extinde afacerile într-un mod nerealist si nesustenabil. Flanco avea în 2008 o suprafata de vânzari cu 30% mai mare decât în prezent, dar vindeam mai putin decât o facem acum raportat la aceeasi suprafata.Flanco este un exemplu de referinta, pentru modul în care a fost dezvoltata afacerea înainte de criza. În aproximativ un an a trecut de la statutul de lider al pietei locale, la cel de companie, care s-a aflat cu un picior în prapastie. La finele lui 2009 compania a intrat în insolventa, fiind preluata în administrare juridica de catre Casa de Insolventa Transilvania. Compania a ales la timp sa intre sub protectia Legii insolventei si în mai putin de un an a reusit sa se reorganizeze, iar în septembrie 2010 compania a reusit sa revina pe zero.Piata va ajunge anul acesta la 1,1 miliarde de euro, cu 10% mai mult decât în 2010Potrivit estimarilor Flanco, piata electro-IT locala va creste anul acesta cu aproximativ 10%, fata de nivelul înregistrat anul trecut, de la aproximativ 1 miliard de euro, în 2010, la 1,1 anul acesta. Cel mai bun an al pietei de profil locale a fost 2008, când vânzarile totale au urcat la 2 miliarde de euro. În 2009 piata s-a prabusit aproape la jumatate, realizând un total de 1,1 miliarde de euro. 2010 a fost cel mai slab din ultimii ani, când electro-IT-ul românesc abia a atins pragul de 1 miliard de euro. Pentru 2012 oficialii Flanco estimeaza o piata de 1,25 miliarde de euro, iar trendul de crestere se va mentine si în urmatorii ani. Daca pentru 2013 anticipeaza un nivel de 1,5 miliarde de euro, în 2014 piata va ajunge la vânzari totale de 1,8 miliarde de euro. "Piata a început sa devina mai stabila. Chiar daca se va mai întâmpla sa scada, cu siguranta nu se va mai întâmpla ce s-a întâmplat în 2009. Dar noi credem ca trendul de crestere se va mentine în anii urmatori", a mai spus oficialul Flanco.Potrivit acestuia, care citeaza date GfK, retailul electro IT este în continuare dominat de retailerii specializati, care detin jumatate din piata. Totusi, magazinele online au câstigat tot mai mult din segmentul ocupat de magazinele de tip hypermarket si retailerii independenti. În prezent vânzarile online reprezinta 25%. "Magazinele online au luat cel mai mult din segmentul magazinelor mari si al retailerilor independenti. A luat ceva si din cota specializatilor, respectiv, Flanco, Altex, Domo. Diferenta este ca specializatii vând simtitor mai multe electrocasnice, iar magazinele online vând simtitor mai multe echipamente IT. Dar oricând ar putea sa creasca, tot vor exista oameni care vor sa vada produsul înainte sa-l cumpere. Chiar si în SUA, cea mai matura piata electro-IT online din lume, cota online-ului ajunge la 45%", a mai explicat seful Flanco.Electrocasnicele mari nu au cum sa creasca, pentru ca avem doar o piata de reînnoireReferitor la evolutia pietei pe primele luni, reprezentantii Flanco au spus ca piata a avansat în total cu 6%, cel mai mare aport fiind adus de vânzarile de echipamente IT. Segmentul de vânzari IT (exceptând componenta telecom) a crescut în primele trei trimestre ale acestui an cu 16%, în timp ce electronicele au crescut cu doar 7%. Electrocasnicele mari reprezinta segmentul de produse cel mai putin performant, vânzarile stagnând în acest interval. "Vânzarile de echipamente IT merg foarte bine. Segmentul de electronice a crescut doar cu 7%, dar trebuie sa mentionam ca vânzarile de televizoare au crescut cu peste 20%. Vânzarile de DVD Playere au dezamagit. Pe partea de electrocasnice mari, e greu sa ne asteptam la crestere. Deocamdata piata din România este o piata de replacement, de reînnoire a aparaturii casnice, nu este o piata în care românul mai cumpara ceva în plus", a mai spus Adrian Olteanu.Retailerul electro-IT Flanco va încheia acest an cu afaceri de 110 milioane de euro, în crestere cu 38% fata de 2010, si va reintra pe profit operational si net, ultimul indicator urmând sa atinga 1 milion de euro. "În primele noua luni, cifra de afaceri a companiei a atins 65 milioane de euro, în crestere cu 50% fata de septembrie 2010. De asemenea, Flanco a reintrat pe plus în privinta rezultatului operational si net al activitatii. Astfel, profitul operational a urcat la 2,1 milioane de euro, iar profitul net la 200.000 de euro. Pâna la finele anului, cei doi indicatori vor ajunge la 3,5 milioane de euro, respectiv 1 milion de euro", a afirmat Adrian Olteanu.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu