23 Sep 2018 - 08:01       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Renault Clio IV: Noua batalie intre diesel si benzina

joi 18 octombrie 2012
Autor: Bogdan Alecu 18
.10.2012

La scurt timp dupa ce Ford a anuntat lansarea propulsorului supraalimentat EcoBoost de 1,0 litri in trei cilindri si pe Fiesta, dupa B-Max si Focus, si Renault a lansat cea de-a patra generatie a lui Clio cu echivalentul lui EcoBoost al francezilor - TCe 90 - 0,9 litri si 90 CP.



Pe masura ce statele europene au impus noi taxe pe emisiile de dioxid de carbon si capacitatea cilindrica a motoarelor, dupa optimizarea dieselurilor, acum constructorii se ocupa tot mai mult de propulsoarele pe benzina care devin tot mai mici pe masura ce tot mai multe beneficiaza de tehnologia turbo.

Odata cu lansarea celei de-a patra generatii a lui Clio, modelul de clasa mica al francezilor dispune pe langa deja clasicele motorizari diesel de 1,5 litri si 90 CP si cel pe benzina de 1,2 litri si 75 CP, si de TCe-ul pe benzina supraalimentat de 0,9 litri si 90 CP, motor care este produs exclusiv la Mioveni, in Romania.

Motorul dezvolta 90 CP la 5.250 rpm si un cuplu mo­tor de 135 Nm la 2.500 rpm, in timp ce consumul mediu este de 4,3 litri/100 km, iar emisiile sunt de 99 de grame de dioxid de carbon per kilometru. Mai mult, cu acest motor pretul unui Clio cu echiparea medie Expres­sion este de 12.400 de euro cu TVA, fata de 11.500 de eu­ro in cazul motorizarii de 1,2 litri. Dar cei ce vor dori die­selul de 1,5 litri si 90 CP vor trebui sa achite 13.100 de euro, adica 700 de euro in plus pe langa un impozit anual mai mare, dar si o asigurare obligatorie RCA mai costi­sioare.

Dar cat de performant se simte noul motor? Spre deosebire de motorul EcoBoost al Ford, noul TCe este mai zgomotos atunci cand este turat la peste 3.000 rpm si aproape la fel de gurmand. Spre exemplu, daca am face o comparatie "in house" pe un traseu unde dieselul de 1,5 litri si 90 CP a consumat in medie aproximativ 4 litri/100 km de motorina, TCe-ul afisa un consum de 7 litri/100 km.

In ceea ce priveste sportivitatea, TCe-ul este un motor elastic, ofera reprize bune pentru depasiri, insa pentru mai multa rapiditate este nevoie de turarea acestuia pana la peste 5.000 rpm si aproape de zona rosie. Fiind mai mic si cu o putere mai mica decat EcoBoostul Ford, acesta nu ofera un sprint la fel de bun. Dieselul pe de alta parte ofera reprize mult mai bune si poate sustine o viteza de 130 km/h mult mai placut pe autostrada, zgomotul din habitaclu fiind mai scazut.

Alaturi de sportivitate, un detaliu foarte important este consumul de combustibil. Spre exemplu, pe un Focus motorul EcoBoost de 1,0 litri si 125 CP ofera un consum mediu real cuprins intre 8 si 10 litri/100 km, in functie de traseu si stil de condus. Aceasta valoare scade la 7-9 litri in cazul lui B-Max, primul model de clasa mica al Ford care dispune de acest motor. Pe de alta parte, singurul model comparabil cu noul Clio este Fiesta facelift, care insa nu a fost lansata comercial.

Motorul TCe, ca si cel dCi, este cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, setata mai mult pe confort decat sportivitate. Treptele sunt lungi, iar timoneria cutiei este una precisa. Pentru a ajuta pe cel de la volan sa obtina un consum si mai bun, intre ceasurile de bord Renault a amplasat un indicator pentru a sugera o treapta superioara atunci cand motorul este prea turat sau una inferioara cand este subturat.

In ceea ce priveste cea de-a patra generatie a lui Clio, francezii vor sa atraga publicul tanar cu cel mai modern design din segment, dar si cu dotari precum noul sistem multimedia si navigatie Media Nav care se regaseste si pe gama Dacia, dar si viitorul sistem multimedia R Link, care dispune si de conexiune la internet. Pe de alta parte, masina nu a mai facut acelasi salt care l-a facut Clio III de la cea de-a doua generatie in 2006. Atunci se discuta despre o democratizare a masinii premium de clasa mica, in timp ce acum se poate discuta mai mult despre o evolutie decat despre o revolutie. In plus, in noul Clio regasim in continuare multe butoane in comun cu modelele Logan, dar se poate observa chiar si o structura comuna in ceea ce priveste plansa de bord.

Calitatea materialelor pe noul Clio a scazut fata de generatia anterioara. Spre exemplu plasticul de pe volan prezinta muchii suficient de ascutite pentru a deranja, iar plasticul negru lucios atrage amprente si praf, in timp ce gurile de ventilatie de pe plansa centrala nu pot directiona in jos fluxul de aer si acestea par destul de fragile la prima atingere.

In ceea ce priveste spatiul Clio IV este printre cele mai primitoare masini din clasa sa. Spre exemplu, chiar si cand in masina sunt patru persoane de peste 1,85 metri inaltime, acestia vor avea suficient spatiu pentru picioare pentru a nu resimti vreun disconfort la un drum mai lung. In ceea ce priveste portbagajul, cei 300 de litri sunt arhisuficienti pentru segmentul sau. La condus Clio s-a dovedit distractiv si placut, directia fiind una precisa, dar suspensia este putin cam prea tare, iar pe denivelari a devenit "saltareata", afectand tinuta de trum a masinii.

Spre deosebire de generatia anterioara care beneficia si de "ajutorul" lui Symbol, sedanul de clasa mica al Renault, care in statistici era inclus in gama Clio (cu toate ca sunt doua modele complet independente), acum Clio este singurul model pe segmentul B, sedanul iesind deja din fabricatie.

Renault Clio Energy TCe 90

Propulsie: benzina, L4, 898 cmc, tractiune fata, transmisie manuala cu cinci trepte, 90 CP la 5.250 rpm, 135 Nm la 2.500 rpm

Performante: 0-100 km/h 13 s, viteza maxima 185 km/h, consum mediu 4,3 l/100 km, emisii CO2 99 g/km.

Pret: de la 12.400 de euro cu TVA

Plus: Design, sistem multimedia cu touchscreen disponibil la al doilea nivel de echipare

Minus: consum ridicat pe traseu montan


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu