26 Iun 2017 - 06:40       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

România liberă : Protest fara precedent impotriva scumpirii RCA

miercuri 17 august 2016

O luna de zile, atat mai are Autoritatea de Supraveghere Financiara la dispozi?ie pentru a determina grupurile interna?ionale de asigurare, ramase fara concuren?a dupa distrugerea capitalului romanesc, sa stopeze scumpirea politelor de raspundere civila auto pentru transportatorii profesioni?ti


.

Economia Romaniei va suferi un ?oc de propor?ii incepand cu 15 septembrie, daca Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) nu intervine, in sfar?it, pentru a stopa cre?terile uria?e ?i nejustificate de pre? pe care companiile straine le-au operat in cazul politelor de asigurare de raspundere civila auto (RCA).

Transportatorii profesioni?ti, prin vocea Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), au anuntat ca peste o luna camioanele vor inceta sa transporte marfa, iar autocarele, microbuzele ?i taxiurile nu vor mai lua clien?i. Este o masura radicala pe care COTAR a decis sa o ia in condi?iile in care, in ciuda promisiunilor venite de la ASF, tarifele au continuat sa creasca ?i in 2016, chiar mai mult decat in anul precedent.

Un protest de asemenea propor?ii ar echivala cu un blocaj economic cu efecte greu de cuantificat, in condi?iile in care absolut toate ramurile economiei depind, intr-un fel sau altul, de transportatori.  

Pana pe 15 septembrie, ?oferii vor claxona pentru doua ore pe zi in fa?a Guvernului ?i a ASF. 'Aceasta este prima forma de protest pasnic din Bucuresti, din aceasta vara, la care pot participa atat transportatorii, cat si persoanele fizice nemultumite de pretul de lux al unui RCA, care, culmea, nu despagubeste in caz de dauna. Conducerea institutiei cu rol de protectie a consumatorului de asigurari, respectiv ASF, simuleaza grija fata de consumator, fiind, de fapt, artizanii din umbra ai acestui genocid al transportatorilor romani', a explicat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

Autoritatea de Supraveghere Financiara nu a emis niciun raspuns  la cerin?ele ?oferilor, insa sursele 'Romaniei libere' spun ca de aceasta data oficialii ASF sunt speria?i de perspectiva demiterii de catre Parlament ?i incearca sa arate ca sunt preocupa?i de scumpirea RCA. O fac insa indirect ?i fara sa determine efecte vizibile in politica de pre? a celor cateva companii straine ramase fara concuren?a pe pia?a. Ba chiar dimpotriva.

ASF face mai mult rau

Una dintre masurile luate 'la disperare' de conducerea Autoritatii de Supraveghere Financiara a fost sa oblige cateva firme de asigurare sa scada comisioanele pe care le platesc catre brokeri. Oficialii Autorita?ii s-au gandit ca, in acest fel, vor for?a companiile sa scada ?i pre?urile, dar efectele masurii vor fi cu totul altele, dupa cum arata intermediarii de asigurari consulta?i de 'Romania libera'. 'Au intervenit exact la asiguratorii care mai aveau pre?uri cat de cat mici in compara?ie cu restul. Comisioanele s-au redus ?i la jumatate. Atunci ce motive mai am sa vand poli?a acelei firme? Cum imi mai pot motiva agen?ii, daca eu incasez un comision care nu imi mai permite nici sa imi acopar costurile de baza. ASF crede ca in acest fel va determina firmele sa scada pre?urile. In realitate, va determina brokerii sa nu mai vanda poli?ele acelei firme. Eu, unul, deja fac asta', comenteaza un important broker de asigurare.

Aceea?i ASF propune ?i o alta modificare a normei RCA care, cred 'exper?ii' numi?i pe criterii politice, ii va ajuta sa scape de furia ?oferilor, dar care va avea acelea?i efecte negative. Autoritatea a anun?at pe site-ul propriu ca tarifele propuse de firmele de asigurare nu se vor mai putea modifica cu o frecven?a mai mica de 12 luni. Cu alte cuvinte, pre?ul fixat de o firma pentru RCA la inceputul anului nu va mai putea fi modificat pe parcursul acelui an. In acest fel, ASF nu face decat sa excluda ?i scurtele perioade in care, din disperare pentru incasari mai mari, unele firme de asigurare reduceau tarifele politelor de raspundere civila auto.

Combina?ii ca la col?ul strazii?

Informa?iile 'Romaniei libere' sugereaza ca taierile de comisioane ?i celelalte decizii aberante ale Autoritatii de Supraveghere Financiara fac parte dintr-o in?elegere informala pe care institutia  incearca sa o faca cu asiguratorii straini: noi va dam facilita?i ?i inchidem ochii in cazul unor probleme, voi men?ine?i pre?urile RCA.

Prima astfel de in?elegere ar fi vizat Asirom, membra, alaturi de Omniasig, a grupului Vienna Insurance Group, adica firma care a avut cel mai mult de profitat de pe urma falimentului Astra Asigurari. Dupa ce a scapat ?i de Carpatica Asig, for?ata de ASF sa creasca pre?urile ?i condusa astfel spre faliment pe un model testat la Astra, Asirom a apasat tare pe pedala vanzarilor de RCA.

Potrivit datelor oficiale ale Autoritatii de Supraveghere Financiara, dupa primele trei luni ale acestui an, firma austriecilor era deja lider de pia?a, de?i inainte de falimentul Astra (august 2015) abia daca prindea locul al cincilea. Politica celorlal?i asiguratori straini, care au crescut pre?urile de cel pu?in 3 ori la fiecare ?ase luni, a ajutat Asirom sa vanda peste 80% din tot ce a insemnat RCA in prima parte a acestui an.

Fa?a de cota?ia pe care reu?eau sa o practice Astra ?i Carpatica, tarifele Asirom erau de 2-3 ori mai mari (in jur de 8.000 de lei pentru un camion de 19 tone), insa fa?a de celelalte firme ramase in pia?a, pre?ul era la jumatate.  Compania nu a reu?it, insa, sa gestioneze cre?terile vanzarilor ?i au aparut probleme inclusiv cu plata daunelor. Asirom a inceput sa nu mai plateasca daunele la timp ?i a ajuns in topul reclama?iilor, la concuren?a doar cu City Insurance. De altfel, problemele dureaza de multa vreme si se vad din majorarile repetate de capital pe care le realizeaza. In aceasta incertitudine financiara, ASF ar fi identificat o oportunitate ?i a propus Asirom sa renun?e la majorarile de pre? pe care vroia sa le faca contra unei abordari mai relaxate din partea Autoritatiii in ceea ce prive?te eventuale controale sau sanc?iuni. Astfel de in?elegeri ar incerca sa faca Autoritatea ?i cu alte firme de pe pia?a.  

'Au intervenit exact la asiguratorii care mai aveau pre?uri cat de cat mici in compara?ie cu restul. Comisioanele s-au redus ?i la jumatate. Atunci ce motive mai am sa vand poli?a acelei firme? Cum imi mai pot motiva agen?ii, daca eu incasez un comision care nu imi mai permite nici sa imi acopar costurile de baza. ASF crede ca in acest fel va determina firmele sa scada pre?urile. In realitate, va determina brokerii sa nu mai vanda poli?ele acelei firme. Eu, unul, deja fac asta..' Important broker de asigurare

5.000 lei este pre?ul real peste care firmele de asigurare ob?in profit din vanzarea RCA pentru camioane.

20.000 lei este pre?ul minim la care corpora?iile vand astazi RCA pentru camioane.

Singurul RCA in 12 rate comenteaza /* (c)
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu