16 Oct 2018 - 09:16       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Protectia Consumatorilor: 364 de reclamatii catre companii low-cost. Se solutioneaza greu cele la adresa Wizz Air, in lipsa unui sediu local

vineri 20 iulie 2012
Autor: Mirabela Tiron 19
.07.2012

Companiilor aeriene locale li s-au facut anul trecut 376 de reclamatii, circa 74% fiind la adresa low-costului Blue Air, 23% catre Wizz Air iar restul catre alte companii precum Lufthansa sau Carpatair.

"Cel mai mult s-a reclamat anularea zborurilor (128 de reclamatii), intarzierile la decolari si aterizari si refuzarea imbarcarii. S-au dat 29 de sanctiuni. In primul semestru din acest an au fost formulate 25 de reclamatii, 12 catre Wizz Air, 6 catre Blue Air si restul catre alte companii", a declarat Stelica Nicula, reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC).

El a spus ca problema delicata a reclamatiilor este legata de accesul la companiile fara sediu in Romania.

"Wizz Air nu are un birou permanent in Romania si avem mari probleme in cercetarea lor. Comisia Europeana ar trebui sa revada regulamentul in ceea ce priveste prezenta companiilor straine in tara. Nu putem cerceta o companie care are sediul in Ungaria", a spus el. Wizz Air a transportat in Romania 2,7 milioane de pasageri anul trecut, fiind dupa acest indicator cea mai mare companie care opereaza pe piata locala.

Adrian Ionascu, directorul general adjunct al Blue Air, a precizat ca Protectia Consumatorilor din Romania ar trebui sa colaboreze cu centrele europene de protectie a consumatorilor in vederea cercetarii companiilor aeriene straine.

"ANPC ia masuri de sanctiune doar impotriva companiilor aeriene cu capital romanesc. Accesati reclamatiile formulate la adresa companiilor straine dar nu luati masuri de sanctiune impotriva lor pe motiv ca nu ii puteti cerceta in lipsa unui sediu permanent in Romania", i-a reprosat Ionascu reprezentantului ANPC.

In semestrul intai la adresa agentiilor de turism s-au facut 122 de reclamatii ce atrageau atentia asupra unor nereguli la agentiile Big Travel, Queen Travel, Concept Tour si Shell Turism.

Dragos Anastasiu, reprezentantul Asociatiei Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) a precizat ca exista o problema in ceea ce priveste vanzarea vacantelor de catre site-urile cu cupoane de reduceri, care nu detin licente de turism.

"Clientul nu este informat, i se prezinta un pret, 100 de euro si apoi mai jos daca mai apare ca la acest tarif se mai adauga alti 300 de euro pentru taxe", a spus el.

El a mai atras atentia ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului ar trebui sa intervina in vederea solutionarii problemei cu asigurarile in cazul in care o agentie intra in insolventa. Si Alin Burcea a sustinut aceasta idee, afirmand ca trebuie schimbat modul in care se realizeaza asigurarea unei agentii in caz de insolventa.

Comisia Europeana a lansat o campanie de informare a consumatorilor din Romania pe tema "E dreptul tau! Actioneaza!".

"Scopul acestei campanii este de a-i incuraja pe romani sa isi sustina drepturile, sa ia atitudine, sa devina activi in apararea drepturilor lor!", a declarat John Dalli, comisarul european pentru sanatate si consumatori.

Pasagerii blocati in aeroporturi pot sa foloseasca o aplicatie pentru smartphone pentru a vedea care sunt drepturile pe care le au in situatia in care se afla.

"Comisia Europeana a lansat o aplicatie pentru smartphone care functioneaza pe iPhone si iPad, Google Android, RIM, Blackberry si Microsoft Windows Phone 7. Aplicatia vizeaza transportul aerian si feroviar, urmand ca in 2013 sa fie extinsa si la calatoriile cu autobuzul sau autocarul".


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu