20 Iul 2018 - 09:54       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Produsele achizitionate online din alte state nu pot fi garantate la nivel european

miercuri 17 octombrie 2012
Produsele achizitionate online din alte state nu pot fi garantate la nivel europeanPersoanele care achizitioneaza produse online din alte tari trebuie sa fie foarte atente la conditiile vânzatorului si sa stie ca nu exista garantie europeana pentru respectivele produse, garantia fiind acordata în tara de unde au fost cumparate acestea, afirma Mihail Meiu, director în cadrul ANPC
.Directorul ANPC a atras atentia asupra achizitiilor de pe Internet din strainatate si plata cu cardul, întrucât Autoritatea pentru protectia consumatorului din România nu poate interveni în cazurile transfrontaliere, daca exista probleme, mai ales cele privind garantia."Nu exista garantie europeana, garantia ti-o da vânzatorul din tara ta. Degeaba cumperi un produs din strainatate crezând ca o sa ai garantie în România. Trebuie sa te întorci cu produsul în tara respectiva si acolo sa încerci ceva", a spus Meiu într-o conferinta de presa organizata de Visa Europe.El a aratat ca utilizatorii de Internet sunt foarte tentati sa cumpere produse online, dar în acest tip de comert sunt foarte multe capcane în care un consumator neavizat poate sa cada. Acesta trebuie sa citeasca foarte bine conditiile, daca respectivul comerciant vinde si în România, care sunt costurile de transport si cum se acorda garantia, fiecare tara putând sa impuna propriile conditii, cu aspecte suplimentare fata de directiva europeana care reglementeaza acest domeniu.Comisia Europeana are în lucru un proiect de regulament privind realizarea unor sisteme alternative de solutionare a plângerilor consumatorilor, inclusiv cele transfrontaliere, la care ANPC participa în cadrul unor grupuri de lucru.Regulamentul va prevede rezolvarea pe cale amiabila a plângerilor transfrontaliere, pe o platforma online, unde consumatorul va depune plângerea, la care ataseaza documente justificative, acestea fiind analizate ulterior si solutionate. Aderarea comerciantilor la acest sistem este voluntara, iar cei care au intentia sa însele consumatorul nu vor adera la sistem, caz în care cel care cumpara nu va fi protejat de aceasta lege, apreciaza Meiu.ANPC primeste circa 60.000 de reclamatii pe an din toate domeniile, dintre care jumatate sunt întemeiate. O parte dintre reclamatii privesc probleme de comert transfrontalier, pe care institutia nu le poate solutiona.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu