18 Aug 2019 - 03:43       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Curierul național :

Piata spatiilor comerciale a ajuns la cel mai inalt nivel din 2008

miercuri 01 februarie 2012
Piata spatiilor comerciale a ajuns la cel mai inalt nivel din 2008Roxana Dimache / roxana
.dimache@curierulnational.roPiata spatiilor comerciale în România a cunoscut în semestrul doi al anului 2011 cel mai înalt nivel din anul 2008 încoace. Daca în anul 2008 au fost inaugurati circa 435.000 de metri patrati de spatii noi, în a doua jumatate a lui 2011 au fost livrati aproximativ 230.000 de metri patrati de spatii comerciale moderne, se arata în Raportul despre piata spatiilor comerciale în România în S2 2011 al CBRE România."Tendinta din 2011 a marilor jucatori din retailul global de a se extinde va continua sa se mentina cel putin pe urmatorul an. Branduri internationale au intrat pe piata româneasca anul trecut si asteptam alte nume mari, la nivel global, sa îsi dezvolte subsidiare locale în tara noastra în acest an, potrivit anunturilor oficiale ale acestor companii. Consecinta este ca dezvoltatorii imobiliari de spatii comerciale prime vor încerca sa satisfaca aceasta nevoie în orasele cu populatie numeroasa din România. Dar marea surpriza pe care raportul realizat de CBRE o aduce este ca, în pofida crizei economice pe care majoritatea companiilor o simt, piata imobiliara a spatiilor comerciale a cunoscut, în a doua jumatate a anului 2011, cea mai mare crestere din 2008, ultima perioada de boom economic în România", a declarat, în comunicat, Razvan Iorgu, director general CBRE.Constanta (Maritimo Center), Arad (Galleria), Oradea (Oradea Shopping City) si Craiova (Electroputere Parc) sunt orasele unde s-au livrat cele mai multe spatii comerciale în S2 2011, tendinta pentru 2012 si 2013 fiind de crestere a stocului de spatii comerciale în orase cu peste 180.000 de locuitori, potrivit raportului citat. Retailerii internationali au continuat expansiunea atât în Bucuresti, cât si în provincie. Cei mai activi au fost comerciantii din industria textila precum H&M, marcile Inditex, C&A sau New Yorker, precum si cei din sectorul alimentar, între care Mega Image, Profi, Lidl, Carrefour, Cora sau Auchan, evidentiaza datele citate. Printre companiile internationale de renume ce au intrat pe piata locala în ultimele sase luni sunt mentionate New Look si Leroy Merlin. În sectorul de lux, cel mai nou magazin este Valentino, în timp ce Escada si Burberry au anuntat ca vor intra în România în 2012. Analiza subliniaza, de asemenea, tendinta de crestere a cererii de spatii comerciale prime pentru urmatorii trei-patru ani, în principalele orase din România, precum Bucuresti, Iasi, Constanta sau Brasov.În ultimele doua trimestre ale anului 2011, chiria prima a ramas stabila atât pentru spatiile stradale (70 euro/mp/luna), cât si pentru centrele comerciale (50  euro/mp/luna), se mai arata în Raportul CBRE. În România, stocul de spatii comerciale ce urmeaza sa fie livrat pe piata depaseste 2 milioane de metri patrati, din care numai 15%, respectiv 314.000 metri patrati, se afla în constructie. Pentru 2012 sunt planificate deschideri precum: Cora Bacau, Bucuresti si Slobozia, Palas Iasi si InterCora Bucuresti. În Bucuresti, stocul de spatii comerciale analizat în functie de suprafata închiriabila este format, în principal, din centre comerciale cu suprafete mai mari de 40.000 mp, urmate de cele între 20.000 si 40.000 mp. Parcurile comerciale au o pondere de 28% din totalul stocului.În ceea ce priveste tendintele investitionale în S2 2011, raportul CBRE evidentiaza faptul ca centrele comerciale au reprezentat ponderea cea mai mare din volumul de investitii, reprezentând 79% din totalul tranzactiilor.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu