14 Dec 2018 - 05:42       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Noua ordine de la metrou: cum isi petrec zeci de mii de bucuresteni drumul de acasa la birou - smartphone-urile, tabletele si readerele din subteran

luni 15 octombrie 2012
Autor: Ioana Matei 15
.10.2012

Modul in care comunicam, interactionam sau consumam se schimba drastic, iar anvergura transformarilor poate fi observata intr-o simpla calatorie cu metroul: din ce in ce mai multi pasageri au cate un companion digital, fie ca vorbim despre un reader, smartphone, tableta sau alt dispozitiv electronic, scrie revista Business Magazin.



"Metroul este unul dintre putinle locuri din centrele urbane uriase unde toate rasele, religiile si clasele sociale se confrunta una cu cealalta si cu aceeasi situatie", spuneau psihologii M.L. Fier si V.J. De Fazio citati de publicatia americana Slate.

Iar cea mai noua situatie cu care se confrunta pasagerii acestui mijloc de transport este folosirea gadgeturilor. 53% din segmentul pasionatilor de tehnologie obisnuiesc sa caute locuri de distractie in oras din mers, inclusiv in mijloacele de transport, potrivit rezultatelor unui studiu al GfK rea­lizat online cu scopul evaluarii atitudinilor fata de tehnologia moderna.

Iar pasionatul de tehnologie este intru­chipat de adultul cu varsta cuprinsa intre 20 si 40 de ani, din mediul urban, spun oficiali ai Vodafone, in timp ce analistii GfK, referindu-se exclusiv la impa­timitii de smartphone-uri, iden­tifica un barbat de 34 de ani pasionat de tehnologie sau liber-profesionist. Unul dintre acestia ar putea fi Marian Ro­man, managerul companiei CA Immo, care activeaza in piata imo­biliara. El a ales sa nu inoate cu tot curentul general si nu foloseste niciun gadget pe durata calatoriilor cu metroul. Este un practicant destoinic al acestui "sport", chiar daca se afla la conducerea unei companii de real-estate si si-ar permite un altfel de mijloc de transport: "Prefer sa ma uit la oameni cand calatoresc cu metroul, drumul dintre Tineretului si Piata Victoriei este scurt, dureaza 10-15 minute si nu am timp sa ma plictisesc, dar intr-adevar, ?majoritatea pasage­rilor folosesc gadgeturi?".

Iar cel mai des intalnite sunt smart­pho­ne-urile, urmate de e-readere. Ten­dinta generala in care se incadreaza con­sumatorul roman, de a cauta tehno­logii de ultima generatie, la preturi conve­nabile. In materie de smartphone-uri, reteta castigatoare este data de tipul de touchscreen cu rezolutie ridicata si de combinatia dintre memoria interna, procesorul grafic, precum si designul, potrivit oficialilor Cosmote.

Preferatele sunt in ton cu ultimele aparitii din piata, Galaxy S3 si iPhone dominand zona de high end pe piata telefoanelor inteligente, spun si oficialii Vodafone. In ce priveste vanzarile de tablete, acestea sunt semnificativ mai mici, comparativ cu cele de telefoane inteligente. Apple, Samsung, Asus, Sony si alte companii pariaza mo­mentan pe tablete, iar produsele nou-lansate aduc imbunatatiri la nivelul tehnologiei, precum si preturi mai accesibile, ceea ce va creste piata globala a tabletelor, sustin oficialii Flanco. Brand-urile romanesti, respec­tiv Evolio si Allview, reprezinta un atu al pietei locale de tablete, companiile reusind in ultimul an sa atraga multi consumatori, multumita pretului extrem de atractiv si functionalitatii bune a produselor.

Piata din Romania manifesta o con­tinua crestere a cererii pentru astfel de dispozitive inteligente: smartphone-uri si tablete. Dincolo de pret, caracte­risticile tehnice si designul sunt repere in decizia de achizitie, iar dispozitivele cautate sunt cele cu sistem de operare Android si cu ecrane mari si de calitate, adauga oficialii GfK.

Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a inregistrat in al doilea trimestru al anului 2012 o usoara crestere de 0,7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insumand 43 milioane de euro, iar telefoanele inteligente continua cresterea in vanzari si reusesc sa aduca pe un trend ascendent valoarea sectorului telecom, potrivit celui mai recent studiu al GfK. In cadrul acestui segment de telefoane, preferintele se inregistreaza printre cele care au incorporat sistemul de operare Android, camera foto mai mare de 5,5 megapixeli si ecran tactil.

Piata telefoanelor inteligente din Romania se va situa in 2012 la un nivel de un milion de unitati, potrivit datelor de piata disponibile si estimarilor facute pentru restul lunilor din an, spune Sorin Manea, telecom division manager la Samsung Electronics Romania. Astfel, la finalul anului telefoanele inteligente ar putea ajunge la o cota de piata de circa 30% dupa ce anul trecut au reprezentat in jur de 17%, spune Manea.

Cititi povestea gadget-urilor de la metrou in noul numar al Business Magazin, de luni, 15 octombrie.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu