22 Iun 2018 - 03:06       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Noua din zece romani folosesc deodorant si sampon, dar nimeni nu cumpara creme antirid

luni 06 aprilie 2015
Autor: Cristina Rosca 05
.04.2015

Piata locala de cosmetice, evaluata la circa 760 mil. euro anual, s-a dezvoltat diferit, pro­dusele de baza precum samponul sau deo­dorantul ajungand la un grad de penetrare de 80-90%, in timp ce produsele de rasfat precum cremele antirid sau mastile de par sa fie folosite de sub 10% din populatie. Aceasta situatie arata gradul redus de educatie al populatiei in ansamblul sau si puterea redusa de cumparare.

?Gradul redus de penetrare la produse precum cre­mele antirid sau la fond de ten indica faptul ca si la produsele cos­metice exista o piramida a nevoilor de tipul Maslow. Astfel, ro­manii isi satisfac nevoile pri­mare si isi cumpara sam­pon si sapun, dar cand vine vorba de pro­duse specializare este nevoie de edu­carea populatiei. Este nevoie ca ei intai sa constien­ti­zeze ca le vor si ca au nevoie de ele. Utilitatea produselor precum sampon si sapun este mai usor de explicat si inteles?, spune Dana Tudorache, romanca aflata la conducerea companiei The Body Shop inca de la intrarea pe piata a acesteia in 1999. Executivul lucreaza insa in industrie de circa doua decenii, anterior activand in cadrul Sarantis Romania.

Ea spune ca consumul redus de produse specializate precum masca de par (gradul de penetrare este de 8,8% la nivel national) sau pro­duse antirid (5,8%) indica si faptul ca in Ro­mania puterea de cumparare este redusa. Astfel, chiar daca unii consumatori au rea­lizat beneficiile pe care aceste produse le ofera si constientizeaza si faptul ca au nevoie de ele, nu au fondurile necesare pentru a le cumpara.

Potrivit datelor de la jucatorii din piata, circa 58% dintre femeile din mediul urban declara ca au nevoie de creme antirid, insa doar 11,8% dintre ele folosesc astfel de produse.

Gradul de penetrare al unui produs reprezinta ponderea romanilor care folosesc macar o data pe an acel produs. Gradul de penetrare singur nu ofera insa o imagine de ansamblu in ceea ce priveste dezvoltarea pietei deoarece este posibil ca o anumita pondere a populatiei sa cumpere doar o data pe an o sticla de sampon sau un deodorant, in­su­ficient pentru a-si satisface nevoile de consum. Gradul de pentrare trebuie ana­lizat alaturi cu valoarea totala pietei si de consumul per capita, pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra industriei de produse cosmetice.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu