19 Noi 2018 - 01:27       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Ziarul Financiar :

Marinopoulos deschide magazine de cosmetice si inchide magazine de haine

luni 26 martie 2012
Autor: Cristina Rosca 26
.03.2012

Grupul Marinopoulos a intrat pe piata locala in urma cu mai bine de un deceniu si are activitati in trei domenii: cosmetice, prin reteaua de magazine Sephora, cafenele, cu Starbucks, si imbracaminte, prin intermediul Marks & Spencer si Gap.

In ultimii ani, in contextul problemelor eco­nomice din Romania si al celor din tara-mama, compania a continuat sa se ex­tinda doar in domeniul produselor cos­me­tice, in timp ce in fashion a inchis patru ma­ga­zine (trei Marks & Spencer si un Gap), iar in domeniul cafenelelor a stat in expec­ta­tiva.

Grecii nu si-au anuntat rezultatele aferente anului trecut pentru niciuna dintre aceste companii, insa in 2010 se apropiau de 37 de milioane de euro. Cea mai mare parte a acestor venituri - circa 60% - veneau de la lantul de magazine de produse cosmetice Sephora, divizie care a reusit sa creasca in 2011 cu peste 10%, potrivit oficialilor companiei, in pofida faptului ca declinul consumului a continuat pentru al treilea an consecutiv.

Sephora Marinopoulos, companie cu actionariat grec si francez, estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor de maximum 10%, dupa ce anul trecut businessul a evoluat mult mai bine.

Reprezentantii Sephora refuza sa ofere cifra de afaceri din 2011, insa spun ca ritmul de crestere a fost de peste 10%. Acest lucru inseamna ca afacerile companiei au depasit 25 mil. euro in conditiile in care in 2010, ul­ti­mul an pentru care exista informatii finan­ciare, Sephora a obtinut afaceri de 23 mil. euro.

Pe piata locala Sephora detine 24 de ma­gazine in zece orase. Dintre acestea, trei au fost deschise in 2011, respectiv unitatile din Iulius Mall Timisoara, Maritimo Con­stan­ta si Galleria Mall Arad. Pentru anul acesta sunt pregatite cel putin trei inau­gurari.

Daca in cazul produselor cosmetice grecii au simtit potentialul pietei si s-au extins, in cazul cafenelor grupul Marinopoulos nu a mai deschis nicio noua unitate. Ultima mutare a companiei in acest sector a fost la inceputul lui 2011 cand grecii au investit circa 300.000 de euro pentru a redeschide cafeneaua Starbucks din Bucuresti Mall. Pe piata locala exista in pre­zent opt cafenele Starbucks, dintre care sase in Capitala si cate una in Cluj si Ti­misoara.

Cele mai "drastice" masuri au fost luate insa pe piata de fashion, unde grupul elen a inchis in ultimii doi ani trei unitati Marks & Spencer si o unitate Gap. Cea mai recenta inchidere este cea a ma­ga­zinului Marks & Spencer din centrul comercial Liberty Mall din Capitala, in urma cu mai bine de o luna. Tot in Bucuresti a inchis si magazinul Gap din Sun Plaza.

Daca pe segmentul de produse cos­me­tice grecii au intrat in top zece jucatori cu Sephora, in cazul retailului de fashion Marino­poulos nu ajunge in top deoarece trebuie sa se bata cu giganti precum Inditex, H&M, New Yorker sau C&A.


Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu