21 Oct 2019 - 18:13       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Managerul La Fantana, Mihai Matyas: "In medie, un sofer livreaza patru tone de apa pe zi"

marți 19 iunie 2012
Managerul La Fantana, Mihai Matyas: "In medie, un sofer livreaza patru tone de apa pe zi"Loredana Ciubotaru Când 80% dintr-o zi de munca îi este ocupata de întâlniri si abia daca mai are timp sa citeasca e-mailurile, Mihai Matyas, directorul general al companiei La Fântâna, spune ca fiecare zi este o provocare în ceea ce priveste satisfacerea clientilor
. De aceea, comportamentul fata de angajati trebuie sa fie mereu stimulator, pentru ca ei sunt interfata între companie si cumparatori. Acest lucru este cel care îl motiveaza pe directorul La Fântâna sa fie om înainte de a fi sef. La 54 de ani, Mihai Matyas are o experienta de peste 27 de ani în industrii importante din România, dintre care 13 ani i-a petrecut în industria bauturilor racoritoare, lucrând pentru Quadrant-Amroq Beverages, compania care a detinut pâna în 2006 în exclusivitate franciza Pepsi pe piata locala.La Fântâna, liderul pietei de distributie si îmbuteliere de apa naturala în sistem watercooler, detine o flota totala de 322 masini, fomata dintr-o flota logistica de 212 masini si alte 110, reprezentând  flota departamentului de vânzari si a masinilor folosite de catre alti angajati. Principala provocare: timpulAvând în vedere ca La Fântâna are în România o baza de 25.000 de clienti si un numar de peste 55.000 de watercoolere instalate la nivelul întregii tari, se confrunta zilnic cu probleme pe care managerul trebuie sa le tina sub control. Atunci când vine vorba de costurile operationale, Mihai Matyas spune: "Urmarim, în primul rând, combustibilul. Are ponderea cea mai mare. Apoi sunt reparatiile (reparatiile datorate uzurii sau accidentelor, reviziile periodice, refacerea prelatelor etc.). Apoi urmarim toate costurile legate de licentierea lor, de autorizarea lor (lucrând cu produse alimentare intram sub incidenta acestor legi si suntem nevoiti periodic sa autorizam masinile pentru acest gen de activitate). Si nu în ultimul rând, monitorizam costurile aferente taxelor care se platesc catre stat (rovigneta, impozit, autorizatii acces zona B). Când consumi spre 100 tone de combustibil pe luna, orice crestere de pret, chiar si cu un ban, afecteaza serios bugetul alocat.M. Matyas: "Angajatii nostri sunt monitorizati permanent"Ca în orice alta companie, selectia personalului, dar mai ales gestionarea acestuia sunt adevarate provocari. Mai ales când vine vorba despre oamenii care ajung sa fie imaginea în fata clientului. Matyas spune ca apreciaza fiecare om din firma. Este constient de efortul fiecaruia si de munca fizica pe care o depune orice angajat. Managerul La Fântâna ne-a dat un exemplu clar. "În medie, un sofer livreaza patru tone de apa pe zi. Adica în jur de 200 de bidoane. Si nu toti clientii au lift. Specificul muncii (munca fizica sustinuta, program de livrare adaptat cerintelor clientilor) îsi pune uneori amprenta asupra relatiei echipei de livrare atât cu clientii, cât si cu colegii din firma". Cu toate aceste asteptari, în cadrul companiei fluctuatia conducatorilor auto nu este foarte mare. Poate pentru ca procesul de selectie este unul riguros. Directorii de logistica, dar mai ales ceilalti soferi au un cuvânt greu de spus. Lor li se ofera credit din partea conducerii, pentru ca ei sunt cei care fac alegerea în cunostinta de cauza. Dupa angajare, tot personalul, dar mai ales cei care se ocupa de distributie sunt atent monitorizati. Si nu numai când vine vorba de randamentul zilnic, ci si în ceea ce priveste relatia cu clientii sau colegii.Investitiile în La Fântâna sunt pe lista de prioritati Parcul auto al companiei s-a marit chiar din primul trimestru al 2012. Deja au fost achizitionate 15 masini pentru distributie, 10 masini pentru activitatea de igienizare si se asteapta livrarea a 4 echipamente de ridicat. Si cum în calitate de manager trebuie sa ai o viziune de ansamblu, planul de investitii pentru perioada 2013 - 2016 prevede înlocuirea unui alt numar de 120 masini. Pe lânga fluxul de distributie continuu, flota auto trebuie întretinuta în parametri optimi. Majoritatea companiilor care detin parcuri auto aleg sa îsi externalizeze serviciul de management al flotei pentru ca asa pot opera costuri fixe, estimate pe o perioada mai îndelungata. Mihai Matyas ne-a spus cum este în cazul companiei pe care o conduce. "Nu avem externalizat serviciul de management al flotei. Folosim un soft specializat si resurse interne pentru a putea gestiona toate modificarile care apar în starea flotei, pentru înregistrarea si urmarirea tuturor cheltuielilor legate de reparatii, revizii, asigurari. De asemenea, acest soft lanseaza diferite alarme pentru diferite actiuni ce trebuie efectuate (revizii, reînnoire asigurari, taxe)".  Ca si director general al unei companii, responsabilitatile, situatiile-problema sau provocarile profesionale sunt la fiecare pas. Pentru Matyas aproape toate se rezuma la satisfacerea clientilor. Fiecare zi e o provocare în plus pentru ca 24 de ore reprezinta timpul în care poti face un client sa mai apeleze si a doua oara la serviciile tale. "Gradul înalt de satisfactie al clientilor, pe care îl urmarim periodic, ne arata ca provocarile zilnice sunt depasite cu succes. Dar întotdeauna este loc de mai bine", spune Matyas."Încerc sa fiu acelasi om peste tot: un om iubit si obisnuit"În spatele oricarui om de afaceri se afla o persoana de regula la fel ca noi, poate. Asa este si în cazul managerului La Fântâna. Are hobby-uri, placeri, timp liber petrecut cu familia. Despre el spune ca vrea sa fie "acelasi om peste tot: un om iubit si obisnuit". Cu siguranta ca în fiecare zi pe plan profesional are multe neîmpliniri, dar când vine vorba de familie si prieteni încearca sa se detaseze de probleme si sa se bucure de fiecare moment petrecut cu cei dragi. Nu exista termen de comparatie pentru importanta familiei. În weekenduri în general îsi gaseste timp pentru toate pasiunile, iesiri cu prietenii, bridge sau pescuit. Este de parere ca viata profesionala trebuie sa fie clar delimitata de cea personala pentru ca atunci când ajungi acasa cu probleme de serviciu nu te poti bucura de familie îndeajuns. Pâna la urma viata unui manager se împarte între birou si familie. Trebuie mereu sa te comporti diferit în cele doua situatii si sa faci fata oricarei probleme fara sa le transformi în probleme comune. Succesul unui om de afaceri vine din performantele companiei depasite zilnic, sub conducerea sa, iar cele personale din lucrurile pe care le regaseste alaturi de cei dragi. Asa am putea defini reusita din viata lui Mihai Matyas.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu