20 Ian 2018 - 16:53       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Mai bine de jumatate dintre romani sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru alimentele care nu contin E-uri

marți 20 ianuarie 2015
Autor: Madalina Cerban - Mediafax 19
.01.2015

Tendintele din cel mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), acopera perioada 2006 - 2014, iar universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania, cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani.

Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane. Caracterul continuu al studiului si esantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuatiilor preferintelor populatiei si studierea lor in raport cu evolutia socio-economica din Romania. Marja de eroare este de 0,8%.

Romanii acorda alimentatiei o importanta din ce in ce mai mare, potrivit studiului. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpara si consuma sa fie cat mai naturale si sa contina cat mai putine calorii devine o preocupare si pentru romanii din mediul urban.

Cifrele furnizate de BRAT arata ca 55% dintre romani sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru alimentele care nu contin E-uri, cu 10% mai mult decat in anul 2006, peste 600.000 de romani declarand ca alimentatia lor este preponderent vegetala.

In plus, mancarea de tip fast-food nu se mai bucura de acelasi succes ca in urma cu patru ani. Astazi doar 20% dintre romani spun ca obisnuiesc sa consume in mod regulat preparate de la fast-food, o scadere cu 5 procente fata de anul 2006.

Totodata, 62% dintre femei afirma ca, de obicei, consuma produse cu cat mai putine calorii.

Totusi, dulciurile raman in topul preferintelor romanilor. Astfel, 26% afirma ca obisnuiesc sa consume dulciuri in locul unei mese obisnuite si o treime afirma chiar ca nu pot trai fara dulciuri.

Desi romancele sunt mai atente in privinta siluetei, ele sunt si cele care rezista cel mai greu la tentatia dulcelui, 60% dintre cei care afirma ca nu pot trai fara sa consume dulciuri fiind femei.

SNA FOCUS mai releva faptul ca 32% dintre romani consuma ciocolata cel putin o data pe saptamana. Consumul este, insa, in scadere fata de 2006, cand 38% dintre romani consumau ciocolata cu aceasta frecventa. In scadere este si consumul de crema de ciocolata si batoane de ciocolata. Constant se mentine, in schimb, consumul de checuri, rulade si prajituri: 8-10% dintre romani consuma aceste tipuri de produse cel putin o data pe saptamana.

In privinta zonelor tarii, studiul BRAT arata ca dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consuma ciocolata cel putin o data pe saptamana. La polul opus sunt bucurestenii, doar 30% dintre acestia consuma ciocolata frecvent.

Preferintele romanilor se impart in mod egal intre ciocolata alba si cea neagra. Ciocolata obisnuita ramane totusi preferata consumatorilor din Romania - 63%. In acelasi timp, 55% dintre romani consuma ciocolata cu alune/stafide/ cereale, jumatate prefera ciocolata simpla si doar 45% pe cea cu crema.

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu