24 Aug 2019 - 07:25       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Ziarul Financiar :

Lejeune, Cora: Situatia generala nu e buna, si in urmatorii doi ani va fi mai rau. Totusi, Romania este unul dintre locurile unde e bine sa fii

marți 20 decembrie 2011
Autor: Cristina Rosca 19
.12.2011

Philippe Lejeune, executivul care conduce de peste zece ani businessul Cora in Romania, spune ca incepand cu luna octombrie consumul a inceput sa creasca timid, cu 1-2 procente, iar avansul se va mentine si anul viitor in acelasi ritm.



Lejeune adauga insa ca suntem departe de entuziasmul din perioada de boom, cand consumul avansa cu peste 10%, si nu crede ca in urmatorii doi ani vor avea loc schimbari majore in acest sens. In acest context, businessul Cora va avansa in acelasi ritm cu consumul.

"Situatia generala nu este buna, si in urmatorii doi ani va fi chiar mai rau, astfel incat va fi imposibil sa iei un leasing. Totusi, Romania este acum unul dintre cele mai bune locuri unde sa fii", spune francezul la una dintre putinele sale iesiri in presa.

Lejeune face aceste afirmatii in contextul in care mai multe state din zona euro sunt lovite de criza datoriilor.

Tot el spune insa ca nu vom vedea o destramare a zonei euro asa cum s-au grabit sa afirme cei mai pesimisti analisti. Mai mult, Lejeune este sigur ca uniunea economica si monetara va continua sa existe pe termen lung.

Existenta zonei euro nu asigura insa cresteri rapide pentru economiile statelor membre si implicit nici pentru Romania, un stat puternic dependent de economiile puternice vest-europene.


Avans timid al businessului

"In ceea ce priveste cifra de afaceri a Cora din acest an estimez un avans de 1-2%. Anul viitor avansul va fi similar", explica Lejeune, care se arata prudent.

El explica faptul ca anul acesta afacerile vor creste nu pe fondul cresterii consumului, care si-a revenit abia in octombrie, ci pe fondul deschiderii de noi magazine. In 2011 compania franco-belgiana a deschis magazine in Arad, Constanta si Drobeta-Turnu Severin.

Criza economica si declinul consumului - de aproape 20% in perioada 2009-2011- s-au repercutat asupra afacerilor companiei. Astfel, anul trecut francobelgienii au obtinut afaceri de 327,8 mil. euro, in scadere cu aproape 1% fata de 2009.


Strategia de atac

Cora a iesit la "atac" in 2010, cand a inceput sa deschida magazine si sa isi anunte planurile de expansiune pentru urmatorii ani, dupa ce timp de circa un deceniu a deschis doar cinci unitati, fiind printre cei mai prudenti jucatori de pe piata.

In 2012 Cora va deschide trei unitati, in Slobozia, Bucuresti si Bacau, dupa alte trei inaugurari in acest an. In prezent reteaua numara opt magazine.

"Anul viitor vom deschide doar trei magazine, nu mai multe", spune Lejeune.

El a declarat anterior insa ca in urmatorii trei-patru ani retailerul Cora, care detine cele mai profitabile magazine din Romania, are in plan sa deschida 20-25 de magazine, urmand a-i prinde astfel din urma pe cei mai mari jucatori de pe segmentul hipermarketurilor din punctul de vedere al numarului de magazine, Carrefour si Real.

In acest sens compania a contractat un credit de 210 mil. euro de la BERD. Suma totala pe care retailerul o are pentru investitii in deschiderea de noi magazine se ridica la aproape 400 mil. euro.

"Deja detinem terenuri in orase precum Brasov, Constanta si Galati. In cazul primelor doua orase vom deschide malluri. La Brasov vom avea magazin Cora si o galerie comerciala de 5.000 de metri patrati. La Constanta vom avea Corall, care va fi un mall in adevaratul sens al cuvantului."

Ancora Corall va fi un magazin Cora.


La Bucuresti sunt banii

Lejeune spune ca desi se uita la orase din tara, Bucurestiul este in continuare principala piata din Romania.

"Mai e loc de doua-patru magazine in Bucuresti, insa aici vorbim de hipermarketuri, nu de malluri."

Cora detine deja trei magazine in Capitala, in zona Lujerului-Militari, Berceni-Sun Plaza si Pantelimon. In 2013 retailerul franco-belgian urmeaza sa deschida un magazin in centrul comercial Park Lake Plaza din cartierul Titan.

"Deschidem in Capitala pentru ca aici sunt banii. In viitor Timisoara, Cluj si Constanta s-ar putea apropia de Bucuresti, dar acum exista diferente."

Lejeune mai spune ca cele mai bune magazine ale retailerului din punctul de vedere al vanzarilor sunt cele trei din Capitala (Lujerului, Pantelimon si Sun Plaza - in aceasta ordine), urmate de unitatea din Cluj.


Magazine centrale

Anul viitor compania are in plan sa deschida magazin in Slobozia, judetul Ialomita, un oras cu o populatie mai mica de 100.000 de locuitori, o limita minima pentru jucatorii de pe segmentul hipermarketurilor, pana acum.

"Magazinul din Slobozia va fi un test. Daca va merge bine, voi deschide in toate magazinele de aceasta dimensiune."

El spune ca merge in toate orasele unde exista oportunitati. Un criteriu pentru expansiunea retelei este populatia fiecarui oras, insa acesta nu este un criteriu "batut in cuie", la fel de importante fiind si veniturile locuitorilor. In Slobozia, la fel ca in cazul altor orase de mici dimensiuni, cum este Baia Mare, Cora mizeaza pe magazine de circa 5.000 de metri.

"Nu excludem ca pe viitor sa deschidem magazine de 15.000 de metri. Totul depinde de terenurile pe care le gasim si de oras. Este mai usor sa gasesti terenuri mai mici in centrul orasului."

Retailerul a mizat pe magazine mici si in cadrul centrelor comerciale in care a intrat, cum a fost cazul magazinului din Constanta. Aici insa, dimensiunea magazinelor nu depinde doar de retailer.

"Nu este strategia noastra sa mergem in mall, insa acestea au fost oportunitatile, si am profitat de ele. Este mai bine insa sa fii proprietar", conchide Lejeune.

Francezul mai spune ca preturile terenurilor au scazut cu pana la 60% comparativ cu perioada de boom si sunt sanse sa mai scada, insa nu in acelasi ritm ca pana acum. Seful Cora spune ca se uita doar la terenuri in centrul oraselor unde vrea sa intre.

"Noi mergem cu magazinele doar in centrul oraselor. Nu vreau sa ies la periferie ca sa pierd bani."

Crestere de 1-2% in decembrie

Retailerul belgiano-francez Cora spune ca vanzarile din luna decembrie vor fi cu 1-2% mai mari decat anul trecut. Mai mult vanzarile din ultima luna din an reprezinta 10% din totalul vanzarilor anuale.

In conditiile in care anul trecut afacerile companiei au fost de 327,8 mil. euro, iar estimarile pentru acest an sunt de usoara crestere, in decembrie vanzarile urmeaza sa se situeze intre 33 si 35 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Calculele ZF au la baza cifra de afaceri de anul trecut, estimarea pentru acest an si ponderea vanzarilor din decembrie.

Lejeune mai spune ca in ultima luna din an cei mai multi romani cumpara jucarii si mancare, iar intre alimente ciocolata este cel mai bine vandut produs.


Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu