22 Noi 2019 - 03:01       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: telefoane

Ziarul Financiar :

LA 18 ANI, DE LA ZIARUL FINANCIAR LA ZF. CELE DOUA LUMI DE CITITORI

joi 17 noiembrie 2016
LA 18 ANI, DE LA ZIARUL FINANCIAR LA ZF
LA 18 ANI, DE LA ZIARUL FINANCIAR LA ZF. CELE DOUA LUMI DE CITITORI

Autor: Cristian Hostiuc 17.11.2016

Ziarul Financiar a ajuns unul dintre cele mai cunoscute, cele mai bune si cele mai respectate branduri create in Romania de un antreprenor roman, Adrian Sarbu, in ultimii 18, daca nu chiar 25 de ani.

Intr-o lume a schimbarilor tehnologice, a modificarilor structurale tehnologice, demografice, a crizei, a caderii modelului variantei tiparite, Ziarul Financiar poate sarbatori cei 18 ani stand in picioare cu mandrie, atitudine si determinarea de a realiza ceea ce si-a propus.

Ideea Ziarului Financiar a fost de a da lumii de business din Romania, antreprenorilor, investitorilor, multinationalelor, executivilor, (am incetatenit pe piata notiunea de CEO), managerilor, o voce pentru a arata ceea ce fac ei, pentru a prezenta mai intai realizarile lor si apoi problemele, pentru a arata date si cifre care sa constituie o baza de analiza si de discutii.

Intre timp, Ziarul Financiar a devenit si ZF.ro, si Ziarul Financiar/Facebook unde este o alta lume, mai dura, mai critica si mai transanta.

Ziarul Financiar este cel mai complex produs media din Romania, iar de acest lucru ne dam seama noi, cei care-l facem, si voi, cei care il cititi, si ne dam seama acum, cand trebuie sa listam ceea ce producem si ce inseamna acest brand:

? Ziarul Financiar print - ziarul clasic, asa cum a inceput el acum 18 ani; Zf.ro - site-ul; ZF Corporate.ro - site-ul de analize, de grafice, de arhiva; Zf e-paper - varianta digitala a ziarului, care poate fi rasfoita digital in fiecare dimineata;

? ZF Live - emisiunea de business de luni pana vineri, de la 12.00 la 13.00, unde producem 250 de ore pe an cu peste 500 de invitati, cei mai multi necunoscuti, dar care au in spate o poveste de business fantastica;

? Suplimentul lunar de lifestyle Dupa Afaceri Premium;

? Revista lunara Business Construct;

? Cataloagele si anuarele de Energie, Auto, Logistica si Transporturi, Constructii, Cei mai mari jucatori din economie, Cele mai valoroase companii, Anuarul Financiar, Top Tranzactii, Top MBA;

? Suplimentele IT&C, Retail, Birouri, Internet of Things, Vehicule Comerciale, Logistica, Polonia, Japonia etc.;

? Conferintele, Summit-urile, Galele - Power Summit (Energie), Top Tranzactii, Pharma, Bancar, Asigurari, Digital, Auto, Branduri Romanesti, Agrobusiness, Cei mai mari jucatori din economie, Cele mai valoroase companii din Romania, Gala Avocatilor si Gala anuala a ZF.

? In acest an am inceput proiectul ZF Antreprenorii Romaniei, cu care am ajuns in 11 orase din afara Bucurestiului, in incercarea de a descoperi ceea ce este dincolo de centrul Capitalei.

Ziarul Financiar are doua lumi de cititori, care se intersecteaza, dar se si despart in preferinte, interese, opinii.

Lumea ziarului print apartine antreprenorilor romani care si-au inceput afacerile in anii ?90 si 2000, investitorilor straini care au inceput sa apara de la sfarsitul anilor ?90 si in valul din 2000 pana in 2008, multinationalelor care si-au infipt steagul in sectoarele economice ale Romaniei, directorilor de top care trebuia sa stie ce se intampla in jurul lor, bancherilor, avocatilor, consultantilor, investitorilor de la bursa etc.

Toata aceasta generatie vrea sa citeasca despre investitii, despre evenimentele macro, despre ?ce a spus Isarescu?, despre ce fac marile companii, despre proiectele lor, despre ce fac colegii lor si concurenta din business, despre fuziuni si achizitii, despre cursul valutar la care isi calculeaza bugetul propriu, despre inflatie sau dobanzile la credite pentru firme, despre rezultatele la bursa, despre deficitele Romaniei, despre dezindustrializare, despre exporturi si importuri, despre cum se reflecta impozitele si taxele in businessul lor, despre marile contracte, despre intrarea in Uniunea Europeana si cine mai vine in Romania sau despre pericole interne si externe. Aceasta este o generatie care a apucat sa traiasca si in perioada comunista si poate face comparatie in orice moment.

Intre timp, a venit Internetul, intai cu Google si apoi cu Facebook in frunte, care au schimbat si schimba zilnic subiectele si temele preferate ale cititorilor.

Daca prima generatie este capitalista, apartinand patronilor, proprietarilor, actionarilor, marilor investitori, celor care ocupa functiile de CEO, CFO, COO, cealalta generatie apartine corporatistilor, angajatilor, freelancerilor, micilor si mijlociilor antreprenori. Este o lume mai sociala.

Ei ajung la ZF prin intermediul smartphone-urilor, desktopului sau tabletei cu ajutorul Google, Facebook, prin newsfeed-uri, prin cross-uri (pentru cei care nu stiu, sunt titlurile mai mult sau mai putin exagerate sau care au mai mult sau mai putin legatura cu continutul pus pe alte site-uri pentru ca cititorii sa ajunga la articolul de pe site-ul tau) si mai putin prin tastarea directa pe www.zf.ro.

?Ce a spus Isarescu? trece pe locul 5, pentru ca in frunte s-a instalat ?ce face Lidl, ce face Kaufland, ce face Orange sau Vodafone?, ce salarii se ofera in piata, cine mai face angajari, ce sefi mai vin, ce oferte de credite au bancile, cine mai construieste pentru Prima casa, ce malluri se mai deschid, ce oferte are Zara sau H&M, ce last-minute sunt la Wizz Air, Blue Air sau Ryanair, ce iPhone s-a mai lansat si nu in ultimul rand ce amenintari (de razboi) sunt la granitele Romaniei.

Intr-o discutie cu un corporatist pe tema ce se citeste in Romania pe net, el constata cu indignare ca presa livreaza cititorilor numai barfe, cancanuri, articole frivole, superficiale, cu titluri pompoase. Din discutie in discutie, am aflat ca el cu degetul lui a dat click la un articol despre pisici (daca nu stiti, sunt cele mai vizualizate si citite articole pe net si pe Facebook), dar nu l-a interesat deloc sa dea click pe un titlu care il anunta ca tocmai i-a crescut ROBOR-ul, indicatorul de referinta la creditele in lei. Pisicile sunt mai importante decat faptul ca el plateste 10 lei pe luna mai mult pentru rata la banca.

Aceasta lume a corporatistilor si angajatilor nu are suflet cand citeste despre problemele companiilor unde lucreaza, ale patronilor, in special romani, sau ale strainilor care au venit in Romania sa exploateze. Faptul ca sunt taxe mari pe forta de munca nu ii intereseaza deloc, avand in vedere ca ei si-au negociat netul cu patronul. In sinea lor vor sa devina antreprenori, dar prefera cei 1.000 de euro dintr-o multinationala pentru a merge linistiti in weekend sau in concedii cu low-cost-ul (de aceea aceste articole sunt cele mai cautate si citite). O reducere de preturi la H&M ?bate? orice deflatie sau inflatie in Romania.

De Isarescu au mai auzit ca e la BNR de mult timp, din vremea bunicilor lor, dar de cine este ministrul finantelor in Romania nu au auzit si oricum nu ii intereseaza. De Fratelli, Loft, Gaia au auzit, dar de fratii Paval (cei din spatele Dedeman) mai putin. De aceea, noi tot timpul incercam sa facem articole despre ?who is who? in Romania, pentru ca in fiecare an vine o alta generatie care nu stie cine este in spatele unor afaceri sau branduri romanesti.

Nu stiu daca ne-am propus sa facem educatie, asa cum toata lumea cere de la media, dar in felul nostru incercam sa punem pe masa sau pe ecranul smartphone-ului teme la care lumea sa se gandeasca: de ce hainele sunt mai scumpe in Vest decat in Romania, de ce benzina este mai ieftina in Austria decat la Bucuresti, de ce pretul unui credit este mai mare la noi decat in afara, de ce trebuie sa avem o crestere economica de peste 5% pe an, de ce salariile la stat sunt mai mari decat in sectorul privat, de ce sefii institutiilor statului independente si autofinantate au salarii mai mari decat omologii din alte tari din Vest, care au in responsabilitate piete mult mai complexe si mai mari.

Ziarul Financiar a realizat foarte multe lucruri in cei 18 ani de care noi suntem mandri. In acelasi timp, speram ca si cititorii nostri, atat cei din prima generatie, cat si din generatia Millennials sa ne aprecieze si sa ne sustina.

Stirile, povestile, analizele vor ramane, dar ordinea in care cititorii ajung la noi se schimba, respectiv, intai prin smartphone, acest obiect pe care il purtam 24 de ore din 24 cu noi, desktop, tableta, e-paper si apoi ZF Print.

Indiferent cum ajung la noi si cum ne citesc articolele, direct sau prin like-uri si share-uri, ZF multumeste celor 250.000 de cititori zilnic (print si online) si advertiserilor pentru increderea acordata. 



2016-11-17

Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu