22 Iul 2018 - 06:15       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Jucatorii din piata de gresie si faianta: Minimul a fost atins, dar pentru cresteri consistente asteptam revenirea constructiilor

luni 17 iunie 2013
Autor: Andreea Neferu 17
.06.2013

Sectorul local de placi ceramice, estimat anual la 110-115 mil. euro, resimte o polarizare puternica a optiunilor de cumparare, intre produse premium, respectiv low-cost. In acest moment, provocarea principala a jucatorilor din piata de profil este insa deblocarea creditarii pentru constructiile noi, scrie revista Business Construct.



Aiata locala de placi ceramice a inregistrat anul trecut o scadere de circa 5-10% comparativ cu 2011, ajungand la o valoare de 110-115 milioane de euro si un volum de 23-25 de milioane de metri patrati, potrivit estima­rilor KAI Group, producator bulgar de placi ceramice controlat de fondul de investitii american Advent Interna­tional.

?Consideram ca piata a atins nivelul minim, situandu-se de cativa ani buni la nivelul de 25 de milioane de metri patrati, cu variatii de plus/minus 10%. Ne as­teptam la o usoara crestere a pietei (anul acesta - n. red.), undeva intre 5 si 10% fata de 2012?, spune Catalin Rotaru, country manager pentru KAI Ceramics, divizia locala a grupului bulgar.  El adauga ca semnalele pozitive in ceea ce priveste vanzarile de placi ceramice au venit inca din primul trimestru, avand in vedere conditiile meteo favorabile si lipsa zapezilor abundente, care anul trecut au provocat blocaje logistice.

?Speram ca anul acesta sa fie marcat de o stabilitate mai puternica in plan economic si politic, care sa influenteze pozitiv relansarea unor noi proiecte de con­structii?, afirma Rotaru.
 

Crestere, dar nu mai mare de 3-5%

La randul sau, Lucian Azoitei, directorul general al Pazo, grup specializat in distributia de placi ceramice si obiecte sanitare, spune ca sectorul local de profil este de aproximativ doi ani relativ stabil, cu o tendinta de usoara scadere.

Totusi, pentru anul 2013 Azoitei estimeaza ca piata ar putea trece pe cres­tere, care nu va depasi insa 3-5 procente. ?Practic in acest moment suntem la minimul pietei bazate pe consumul intern si fara o dezvoltare si o diversificare a pietei imo­biliare, mai ales reziden­tiale, nu vad o crestere importanta a pietei de placi ceramice?, spune Azoitei.

Grupul Pazo a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 6,1 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de anul anterior.

Reprezentantul grupului spune ca avansul se datoreaza reasezarii pietei, care a constat in disparitia unor competitori si insolventele si falimentele unor jucatori importanti, ceea ce a dus la castigarea unor noi contracte de catre Pazo.

Pentru 2013, grupul estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 20%. Din grupul Pazo fac parte companiile Pazo (care se ocupa cu distributia de placi ceramice), Terraform (specializata in servicii de montaj pardoseli) si Devon Classic Design (care comercializeaza obiecte sanitare marca Devon & Devon).

Circa 60% din rulajul Pazo Grup este generat de vanzarea de placi ceramice, 30% din servicii de montaj, iar restul afacerilor sunt acoperite din vanzarea de produse pentru amenajarea casei.

Pazo Grup, una dintre primele companii care au importat placi ceramice pe piata locala, a fost infiintata in anul 2002 de catre Lucian Azoitei si Cosmin Paun. Grupul distribuie placi ceramice marca italiana Marazzi.
 

Ce se cauta?

Azoitei spune ca piata de placi ceramice este puternic polarizata in acest moment, existand o zona rezidentiala medie inferioara, unde alegerile de achizitie se bazeaza in primul rand pe criteriul financiar, precum si o zona rezidentiala superioara si a proiectelor majore, unde achizitiile se realizeaza pe baza criteriilor tehnice si estetice.

?Comportamentul variaza in func­tie de acesti factori si nu s-a schimbat in ultimii patru ani. Pentru zona inferioara, alegerile sunt de placi de dimensiuni mici, colorate, iar pe zona superioara sun­tem conectati exact pe tendintele internationale, adica di­men­siuni mari, culori stinse, imitatie de lemn, ceramica portelanata?, spune Azoitei.

Tocmai pentru a satisface cererea in crestere de placi ceramice din aceasta ultima categorie, grupul austriac Las­sels­­berger, care detine brandul Cesa­rom, a inceput in luna mai productia de gresie portelanata in fabrica pe care o detine la Cluj-Napoca.

?Ca urmare a cresterii constante a cererii de gresie portelanata am luat decizia de a produce acest sortiment pe plan local. (...) Chiar daca gresia por­telanata are un pret usor mai ridicat comparativ cu majoritatea gresiilor de interior, romanii sunt tot mai interesati de acest tip de produse?, a declarat Toni Teau, directorul general al Lassels­berger Romania.

Potrivit estimarilor sale, gresia portelanata genereaza in acest moment circa 28% din vanzarile de placi ceramice de pe piata locala, iar in urmatorii trei ani procentul va creste.

Lasselsberger SA a avut in 2011 o cifra de afaceri de circa 83,2 milioane de lei (19,6 milioane de euro), in timp ce Sanex, celalalt business controlat de austriecii de la Lasselsberger pe plan local, a inregistrat un rulaj de 94,9 milioane de lei (22,4 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. Grupul austriac controleaza 67,93% din actiunile Sanex.

Lasselsberger mai detine in prezent o singura fabrica de placi ceramice la Cluj, dupa ce a inchis unitatile Cesarom Bucuresti si Mondial Lugoj, potrivit informa­tiilor ZF. Lasselsberger are o capacitate de productie anuala de 6,7 milioane de metri patrati si isi comercializeaza produsele prin intermediul a 100 de parteneri.
 

In asteptarea constructiilor

Rotaru de la Kai Ceramics arata ca in acest moment principala provocare pe piata de placi ceramice este legata de lipsa finantarii, care pune presiune pe achizitia sau constructia de noi locuinte.

?Singurul mod in care acest lucru ar putea fi deblocat il constituie fie micso­ra­rea dobanzilor la creditele bancare acordate populatiei, impreuna cu relaxarea con­ditiilor de acordare din punct de vedere al garantiilor cerute, fie de­mararea unor proiecte de tipul ?Pri­ma casa? de catre stat?, spune Rotaru.

KAI detine doua fabrici in Bulgaria, cu o capacitate instalata de productie de peste 20 de milioane de metri patrati anual. Fabricile sunt situate la circa 140 km distanta de Bucuresti. Bulgarii au pornit in luna mai o noua linie de productie de placi in Bulgaria, cu o capacitate de productie de 2,5 milioane de metri patrati, in urma unei investitii de peste 2,5 milioane de euro.

Compania a inregistrat anul trecut vanzari pe plan local de circa 20 de milioane de euro, suma care include atat veniturile realizate de catre subsidiara romaneasca, cat si vanzarile directe din Bulgaria catre Romania.

?Pentru 2013 asteptam o valoare a cifrei de afaceri de peste 25 de milioane de euro, in crestere cu 20-25% fata de anul 2012?, spune Rotaru.

Pe piata locala de placi ceramice mai activeaza jucatori precum Ceramica Lazar, precum si mai multi importatori care aduc gresie si faianta din state precum Spania, Italia sau China.

Cititi mai multe pe www.zfcorporate.ro/business-construct/


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu