20 Noi 2018 - 21:37       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

România liberă : Interactiunile electronice le inlocuiesc pe cele fata in fata

marți 21 aprilie 2015

Aproape sapte din zece persoane la nivel mondial, adica 69%, considera ca interactiunile fata in fata sunt inlocuite cu cele electronice, se arata intr-un nou raport publicat de Nielsen, intitulat 'Razboiul ecranelor: Batalia pentru vizibilitate intr-o lume a TV-ului omniprezent'


.

Studiul 'Screen Wars: The Battle for Eye Space in a TV-Everywhere World/ Razboiul ecranelor: Batalia pentru vizibilitate intr-o lume a TV-ului omniprezent' examineaza rapida dezvoltare globala a domeniului video digital si arata modul in care consumatorii isi adapteaza preferintele de vizionare la o noua realitate, in care trei sferturi dintre ei se bucura de libertatea de a fi conectati oriunde, oricand.

In timp ce televizorul este inca ecranul preferat pentru vizionarea majoritatii formatelor de continut video, proliferarea instrumentelor digitale si interactiunea cu social-media inclina balanta de la furnizor catre consumator, potrivit Mediafax.

Studiul 'The Nielsen Global Digital Landscape' a apelat la 30.000 de respondenti online din 60 de tari pentru a intelege modul in care schimbarile din peisajul digital afecteaza maniera, locul si motivele pentru care oamenii urmaresc programele video. Programele video au fost definite ca orice tip de continut - cum ar fi TV, programe prin cablu, filme profesionale si continut generat de consumatori - care este urmarit pe televizor, computer si dispozitive mobile precum telefon, tableta, e-reader. Studiul examineaza, de asemenea, preferintele de consum pentru programarea vizionarilor, incluzand instrumente care sunt cele mai utilizate pentru anumite genuri si cele care sunt preferate pentru a urmari programe video acasa si in deplasare.

La nivel global, mai mult de jumatate dintre respondenti (55%) spun ca programele video sunt o parte importanta a vietii lor, insa, atunci cand vine vorba despre cum le place sa isi urmareasca programele, marimea chiar conteaza. Majoritatea (63%) considera ca mai mare este mai bine in ce priveste ecranul, dar, in acelasi timp, apreciaza comoditatea si flexibilitatea dispozitivelor mobile. Aproape sase din 10 respondenti (59%) considera ca programele video urmarite pe mobilele lor sunt convenabile. In plus, mai mult de jumatate (53%) spun ca o tableta este la fel de buna ca un PC sau un laptop pentru a urmari programele video.

In Romania, televizorul este cel mai adesea folosit pentru urmarirea diverselor tipuri de continut video, in medie cu peste 5% mai mult decat media europeana. Videoclipurile scurte sunt urmarite cel mai mult pe calculator, televizorul si telefonul mobil ocupand urmatoarea pozitie, cu scoruri similare.

Conversatiile in timp real din social media inlocuiesc intalnirile fizice in jurul aparatului de cafea pentru o discutie despre emisiunea favorita de la TV. Emisiunile TV live au devenit un eveniment social ce iese din spatiul inchis al sufrageriilor.

Mai mult de jumatate dintre respondenti (53%) spun ca le place sa fie la curent cu emisiunile, pentru a putea participa la conversatiile din social media, iar aproape jumatate (49%) spun ca urmaresc mai multe emisiuni live daca au o legatura cu social media.

De asemenea, 47% din respondentii la nivel global spun ca sunt conectati la social media in timp ce urmaresc programele video, iar mai mult de jumatate (58%) cauta pe internet in timpul vizionarii programelor.

Cand vine vorba de consum de continut video in timpul intreprinderii altor activitati, romanii au un comportament similar mediei europene. Televizorul este folosit cel mai mult cand acestia sunt singuri acasa, in timpul petrecerii timpului cu familia, al mesei, dar si al gatitului. Mobilul este folosit cel mai mult in timpul asteptarii la cabinetele medicale, la locul de munca si in timpul cumparaturilor.

Televizorul este dispozitivul cel mai frecvent citat - cu o marja mare - pentru toate genurile de programe incluse in cercetare. Exceptia se regaseste in cazul video-urilor scurte, de obicei cele mai mici de 10 minute, care au fost mentionate ca fiind cel mai frecvent vizualizate pe calculatoare, telefoane mobile si tablete. Calculatorul este al doilea cel mai frecvent mentionat dispozitiv de vizionare si este primul in topul dispozitivelor folosite pentru a viziona continut pe termen scurt.O parte mai mica, dar notabila, dintre respondenti se uita la materiale video de pe telefonul mobil si de pe tablete, in timp ce vizionarea de pe e-readere si/ sau console video nu a castigat inca avant.

Televizorul este prima alegere pentru vizualizarea materialelor video pentru toate generatiile, dar statutul sau de lider este cel mai evident in randul consumatorilor maturi. La nivel global, 91% din respondentii 'Generatiei Tacute' (65+ ani) spun ca se uita la programe video la TV, fiind urmati de 84% din cei din generatia Baby Boomer (cu varste cuprinse intre 50 si 64 de ani), 75% din Generatia X (35-49) si 62% din Mileniali (21-34) si Generatia Z (15-20 ani).

Utilizarea calculatorului si a telefonului mobil, pe de alta parte, este maxima in randul consumatorilor tineri. Mai mult de patru din 10 respondenti din Generatia Z si Mileniali (42% fiecare) au declarat ca se uita la programe video pe calculator, comparativ cu 31% din Generatia X, 25% din respondentii generatiei Baby Boom si 15% din respondentii Generatiei Tacute.

In mod similar, o cincime dintre Mileniali si respondentii Generatiei Z (22%, respectiv 20%) au spus ca se uita de pe un telefon mobil, comparativ cu 14% din Generatia X, 6% din Baby Boomers si 2% din respondentii Generatiei Tacute.

Gradul de utilizare a tabletelor este cel mai mare intre Mileniali (16%) si respondentii Generatiei X (15%). Prin comparatie, 12% din respondentii Generatiei Z, 8% din Baby Boomers si 4% din repondentii Generatiei Tacute au precizat ca se uita la materiale video de pe tablete.

Rezultatele acestui sondaj se bazeaza pe informatiile oferite de respondentii cu acces la internet din 60 de tari. Cu toate ca studiile online permit o acoperire globala la scala mare, acestea ofera o perspectiva asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet si nu ale intregii populatii.

In tarile in curs de dezvoltare, unde internetul nu s-a raspandit la potential maxim, este posibil ca publicul-tinta al acestui studiu sa fie mai tanar si cu un statut financiar mai ridicat decat media populatiei tarii respective. 

Pregatiri de Black Friday pentru incaltaminte copii. comenteaza /* (c)
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu