17 Ian 2018 - 16:53       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : In magazinele viitorului nu vor fi cozi, iar clientii vor primi oferte personalizate pe smartphone

vineri 18 ianuarie 2013
Autor: Adrian Seceleanu 18
.01.2013

Magazinele viitorului vor fi echipate cu camere video care isi vor privi clientii si care vor ghici gusturile lor pe baza genului, varstei si comportamentului si care le vor trimite clientilor oferte personalizate pe smartphone-uri, care nu vor mai fi nevoiti sa stea la cozi lungi pentru a-si plati cumparaturile gratie noilor tehnologii, scrie Reuters, care a realizat "portretul robot" al magazinului modern dupa ce a trecut in revista ofertele expozantilor de la o conferinta din New York dedicat retailerilor.

Noile tehnologii expuse la National Retail Federation conference pot ajuta lanturile de magazine sa cunoasca obiceiurile si preferintele clientilor si sa integreze mai bine comertul electronic cu magazinele clasice pentru a mari vanzarile.

"Este o anticipare a ceea ce vrea clientul", afirma Don Kingsborough, managerul care gestioneaza expansiunea procesatorului de plati online PayPal in magazinele clasice.

Pentru a avea succes tehnologia trebuie sa faca o legatura intre felul in care oamenii fac cumparaturi online, in magazine si gadgeturile lor mobile, in conditiile in care tot mai multi utilizatori fac acest lucru simultan, a spus Kingsborough.

Cheltuielile cu tehnologia ale retailerilor din SUA vor creste in acest an cu 1,4%, iar anul trecut retailerii cu mai mult de 5.000 de angajati au cheltuit 19,8 mld. dolari la capitolul hi-tech, con­form datelor Forrester Research.

Un exemplu al utilizarii tehnologiei il reprezinta rafturile virtuale. Adidas, spre exemplu, va extinde in acest an utilizarea ecranelor tactile in magazinele sale pentru a expune sute de modele de pantofi sport pe rafturile virtuale, pentru a concura astfel mai bine cu rivalii de la Nike.

Cumparatorii care utilizeaza aceste ecrane tactile cumpara adesea produse mai scumpe, cheltuind de regula cu

60-70 de euro mai mult decat planificasera, spune Chris Aubrey, directorul Adidas pentru "experienta comerciala".

Asemenea tehnologii, prin care utilizatorii puteau vedea diferite modele de pantofi de sport Puma sau puteau proba diferite haine in cadrul unei cabine de proba virtuale au fost expuse si la standul companiei LG de la targul Consumer Electronics Show din Las Vegas.

Pana unde poate merge utilizarea tehnologiei de catre retaileri? Consumatorii pot accepta multe lucruri, dar nu si tehnologiile intruzive, spune Jon Stine, director pentru practici retail si produse consumer la producatorul de echipamente de retea Cisco. "Cumpa­ratorii vor spune nu rapid unor tehnologii precum recunoasterea faciala."


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu