17 Noi 2018 - 14:59       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Adevarul : Facebook, plin de utilizatori-fantoma

joi 09 februarie 2012
Reteaua sociala este acuzata ca atrage reclama exagerand numarul real de utilizatori activi Desi reprezentantii Facebook se lauda cu un numar de 483 de milioane de utilizatori care intra zilnic pe pagina lor, de fapt, analistii considera ca numarul persoanelor active pe site-ul de socializare este mai mic
. Motivul: persoanele care dau like pe site-urile partenere retelei sociale nu intra efectiv pe pagina de  Facebook si astfel induc in eroare companiile care isi fac reclama. ?Nu stiu cat de corect este acest lucru din punct de vedere al monitorizarii. Daca dai like unei stiri, nu trebuie sa fii luat in calcul ca si user activ. Practic, tu nu vezi nicio reclama postata pe reteaua sociala", a spus Barry Ritholtz, de la compania de cercetare Fusion IQ.

Si jurnalistii de la ?The New York Times" ii dau dreptate lui Ritholtz, acestia afirmand ca Facebook foloseste termenul de ?utilizator activ" mai degraba ca pe un inlocuitor al cuvantului ?implicat". Ma mult, compania Nielsen, care se ocupa de monitorizarea traficului pe internet, a anuntat ca in luna decembrie pe Facebook au intrat zilnic, din SUA, 153 de milioane de vizitatori unici, in timp ce calculele facute de angajatii retelei sociale au aratat ca pe site au fost 161 de milioane de clienti unici. Tinand cont ca piata din SUA reprezinta aproximativ 19% din cota Facebook, la nivel mondial inseamna ca reteaua sociala detinuta de Mark Zuckerberg i-a pacalit pe publicitari cu peste 40 de milioane de vizitatori unici din cei 845 de milioane pe care reprezentantii companiei ii denumesc utilizatori activi lunar. Si compania comScore a realizat un top al celor care intra zilnic pe Facebook, dar la nivel mondial, afirmand ca 296 de milioane de persoane viziteaza site-ul.

Facebook da vina pe metoda de calcul

Reprezentantii Facebook au spus ca nu doresc sa comenteze pe aceasta tema, afirmand insa ca numarul de clienti unici difera, deoarece fiecare companie foloseste o alta metoda de calcul: ?Sunt provocari inevitabile in masuratorile referitoare la populatii mari din domeniul online pentru ca, de exemplu, aplicatiile de pe anumite terminale mobile ar putea contacta in mod automat serverele noastre pentru actualizari regulate, iar aceasta activitate ar putea fi asociata cu utilizarea activa a retelei".

40  de milioane ar fi numarul de utilizatori-fantoma de pe Facebook, potrivit masuratorilor companiei Nielsen.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu