22 Iun 2018 - 19:54       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Cronica Română : Dragostea materna inseamna inclusiv o dieta sanatoasa

marți 16 octombrie 2012
Sarcina ? acel ceva foarte special in viata unui cuplu ? este o perioada de mari schimbari, in special pentru corpul femeii; el este cel care gazduieste cel putin doua fiinte
. In anumite cazuri, corpul femeii, din dorinta de a se asigura ca bebelusul care se dezvolta in pantec primeste necesarul de substante nutritive, pune pe planul doi organismul gazda, acesta putand chiar suferi anumite deficite.

Simplul fapt de a manca mai mult, uneori chiar o cantitate de elemente dubla fata de normal, nu este o abordare tocmai potrivita. Mai degraba alegeti alimente cu un continut bogat de substante nutritive (vitamine si minerale), decat unele care furnizeaza cantitati mari de calorii. Asemenea alimente pot fi: fructele, legumele, cere

alele integrale, carnea slaba si cea de pui, precum si produsele lactate cu continut redus in lipide (necesarul suplimentar de energie este de doar 255 kcal/zi, ceea ce corespunde la 400 ml lapte sau branza, sau unui sandwich cu branza).

De asemenea, este foarte important mentinerea unui raport adecvat de lichide. Zilnic, trebuie sa consumati 2-3 litri de lichide, preferabil apa sau ceai de fructe ori plante.

Uneori, chiar si in cazul unei diete echilibrate, din cauza unor factori diversi, cum ar fi fumatul, consumul de alcool, medicamentele sau contraceptivele orale dinaintea sarcinii, necesarul pentru anumite substante nutritive poate fi ceva mai mare.

 Micronutrientii si rolul lor

Contraceptivele orale influenteaza in mod particular aportul unor vitamine importante, cum ar fi, de exemplu, acidul folic. Un aport adecvat de acid folic, iod, fier si zinc este deosebit de important pentru femeile insarcinate, mame care alapteaza si femei care intentioneaza sa ramana insarcinate.

Acidul folic este indispensabil pentru productia celulara si pentru dezvoltarea sanatoasa a fatului in timpul sarcinii. Femeile care consuma cantitati adecvate de acid folic, ca parte a unei diete sanatoase inainte de sarcina, pot reduce riscul de a avea un copil cu defect congenital cerebral sau al maduvei spinarii

Intrand in compozitia hormonilor tiroidieni ? iodul este responsabil cu cresterea, diferentierea si reglarea metabolica. Deficitul de iod la gravide se traduce printr-un deficit de iod la fat si la sugarul alimentat natural. Cea mai importanta sursa de iod este pestele, recomandabil a fi consumat o data sau de doua ori pe saptamana.

Fierul este esential pentru sinteza hemoglobinei (proteina din globulele rosii care transporta oxigenul catre alte celule). In timpul sarcinii, volumul de sange creste cu pana la 40%, de aceea organismul are nevoie de mai mult fier pentru a produce mai multa hemoglobina. Fierul se gaseste, de exemplu, in carne, leguminoase, produse din cereale integrale si legume.

Calciul este necesar in dezvoltarea oaselor si a dintilor la fat si sugar, producerea laptelui matern precum si pentru depozitele materne de calciu. Pentru a asigura o absorbtie mai buna a calciului, trebuie asigurat si un aport adecvat de vitamina D. Cele mai importante surse de calciu sunt laptele si produsele lactate, precum si apa minerala imbogatita cu calciu.

Magneziul joaca un rol esential in procesul de mineralizare osoasa, contractie musculara si in numeroase procese metabolice. Aportul adecvat de magneziu sustine digestia si este important pentru dezvoltarea normala a sarcinii. Un deficit de magneziu se poate exprima prin crampe musculare in timpul noptii, la nivelul gambelor. Cantitati relativ crescute de magneziu se gasesc in nuci, seminte, produse din cereale integrale si legume.

Zincul, printre altele, joaca si un rol important in echilibrul hormonal si in sistemul imunitar. Un deficit de zinc, spre exemplu, poate avea consecinte in caderea parului sau diaree. Zincul este important pentru dezvoltarea fatului. Principalele surse de zinc sunt carnea, produsele lactate si pestele.

Vitamina A si beta-carotenul sunt importante pentru crestere, dezvoltarea organelor si pentru vedere. Institutiile de nutritie, insa, recomanda o doza maxima de 3 mg pe zi de vitamina A, aceasta limitare neexistand si in cazul beta-carotenului. Cantitati mari de vitamina A se gasesc in ficat, iar sursa principala de beta-caroten sunt legumele, cum ar fi morcovii, broccoli si spanacul.

Antioxidantii ? vitamina C, vitamina E si seleniu ? sunt de asemenea importanti. Ei contribuie la captarea radicalilor liberi cand acestia sunt prea multi. In plus, aceste substante nutritive sunt necesare pentru integritatea sistemului imunitar, in special in timpul sarcinii si al perioadei de alaptare.

Sfaturi pentru o sarcina sanatoasa

- Regim alimentar echilibrat. - Asigurarea unei cresteri ponderale echilibrate in timpul sarcinii. Nu tineti regim! - Aport suficient de vitamine si minerale. - Luati un preparat cu acid folic chiar din momentul planificarii sarcinii. - Cresteti aportul de fibre alimentare pentru a regla tranzitul intestinal. - Consumati multa apa. - Mancati mai des cantitati mici de alimente. - Limitati sau opriti consumul de cafea. - Evitati consumul de alcool, de medicamente si fumatul.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu