21 Sep 2018 - 05:13       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

România liberă : De ce scade consumul de produse alimentare

luni 09 ianuarie 2012
Vanzarile de produse alimentare au inregistrat anul trecut cel mai slab nivel din perioada crizei (2009-2011), iar productia de profil a incetinit, numeroase companii mici si medii intrand in faliment, spune presedintele Federeatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA), Dragos Frumosu
.  Vanzari mult sub asteptari'Industria alimentara a avut in 2011 cel mai slab an din toata perioada crizei. Nu mai punem la socoteala ca inainte de 2008, a fost crestere economica si aproape an de an au fost cresteri semnificative la consum in general si bineinteles si la vanzarile de produse alimentare. Daca analizam ce s-a intamplat anul trecut, nici perspectivele pentru noul an nu par foarte bune", a declarat Dragos Frumosu.Analizand datele disponibile de la Institutul National de Statistica (INS), in 2011, pe perioada a 11 luni, consumul de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 7,5%. Iar daca comparam noiembrie 2011, cu noiembrie 2010, rezulta o comprimare a volumului cifrei de afaceri in cazul produselor alimentare de aproape 5%.Desi in general, cele mai slabe luni la vanzari dintr-un an sunt ianuarie si noiembrie, anul trecut vanzarile obtinute in luna decembrie i-au ingrijorat in mod deosebit pe retaileri. Astfel, cu doar cateva zile inaintea Craciunului, reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale (AMRC) atentionau ca in luna decembrie vanzarile au fost mai slabe decat in noiembrie.Adica luna decembrie 2011, luna cumparaturilor de sarbatori in care, traditional, vanzarile ar fi trebuit sa inregistreze cresteri de cel putin 30-50%, a fost mai slaba decat una din cele mai slabe luni la vanzari in general, luna noiembrie.Comparatii de criza'Vanzarile la sfarsit de an au fost foarte slabe, s-a mers in special pe marfa ieftina si promotii. Chiar si cu numeroasele promotii oferite (si care de obicei sunt fara marja de profit) vanzarile in decembrie au continuat sa scada, nu doar la produse alimentare ci si la electronice, de exemplu", a mentionat Delia Cucu, vicepresedinta AMRC.Chiar daca datele de la Statistica sunt disponibile doar pentru 11 luni ale anului 2011, luand in calcul avertizarile retailerilor despre evolutia vanzarilor pentru ultima luna a anului rezulta ca pe ansamblul anului trecut vanzarile, cel putin la produse alimentare, vor fi mai scazute decat in 2010.Scaderea vanzarilor la produsele alimentare nu a fost o surpriza, considera reprezentantul Federatiei Sindicatelor din Industria Aliementara care a adaugat ca majorarile permanente ale preturilor la carburanti si utilitati in conditiile diminuarii veniturilor reale ale populatiei indicau o astfel de evolutie.'Preturile la energie termica, energie electrica si gaze au crescut, iar veniturile au crescut extrem de putin, in unele domenii fiind chiar scaderi. Apoi a fost si TVA-ul care a majorat preturile la consumator. Intr-o astfel de conjunctura scaderea vanzarilor era de asteptat", a spus Dragos Frumosu.Scaderi adaugate la scaderiScaderi la volumul de vanzari pentru produse alimentare au fost inregistrate in noiembrie 2011 comparat cu noiembrie 2010 (ultimele statistici disponibile) in toata zona Uniunii Europene, potrivit Biroului European de Statistica - Eurostat.In 2009, in primul an de criza manifestat in Romania, la 11 luni, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut cu 10,6%, scadere datorata reducerii in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate cu 19,4% si respectiv, reducerii vanzarilor de produse nealimentare cu 9,2% si a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun cu aproape 3%.In 2010, comparat cu 2009, tot la 11 luni, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut cu 5,3%, scadere datorata reducerii vanzarilor de produse nealimentare cu 8%) si a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-7,3%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a crescut cu 3,8%.In 2011 comparat cu anul precedent, la 11 luni, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a scazut cu 4%, scadere datorata reducerii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-7,5%), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-3,2%) si a vanzarilor de produse nealimentare (-0,8%).O felie pentru piata neagra
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu